Kestrel sx500 van Nine Eagle

Hoi Allemaal,
Ik heb de staartmotor van de helie vervangen,maar nu draait hij alleen als een gek rond (linksom).
Volgens mij heb ik alles weer goed aangesloten,kan iemand mij van advies dienen hoe nu verder?
Alvast bedankt,ben nieuw in het helie vliegen vandaar deze vraag.
Ronald,:cool:

Hoi Ronald,

Even een paar vragen met betrekking tot je probleem

1. Draait de staartrotor wel goed?
2. Draait het motortje soepel?
3. Is de motoras niet krom?
4. Kan de staartrotor op twee manieren op de motoras?

Bert

Laatst bewerkt:
Hoi Bert,
De staart motor is met een plugje verbonden aan de ontvanger.
En nee er is niets krom,heb er gewoon een nieuw staartstuk met motor aangezet welke compleet geleverd werd door RCKIX ui Belgie.
Hiervoor vloog hij prima.
Ronald.

Hoi Ronald,

Ik zie nu dat ik je post verkeerd had gelezen. Ik las staart motor en ik dacht staart rotor. Vandaar een paar verkeerde vragen. Excuses daarvoor.

Kan het zijn dat je de stekker van de nieuwe staart motor verkeerd om hebt aangesloten zodat de staartrotor de verkeerde kant op draait?

Bert

Hoi Bert,
Op verzoek van Marc van rckix heb ik de heli opgestuurd naar naar Belgie!
Maar wat je zegt over de stekker zou eens heel goed mogelijk zijn.
Ik denk dat hij zich rot lacht om mijn ondeskundigheid.maarja met schade en schande wordt men wijs hahaha.
Toch bedankt voor je respons.
Groetjes van een domme hollander..
Ronald.

Hoi Ronald,

Ik ben toch benieuwd wat er aan de hand was. Laat het even weten als je de heli terug hebt.

Bert

Hoi Bert,
Ik heb de heli weer terug van RCKIX en inderdaad het was de stekker die verkeerd om aangesloten was.
heb ik bijna de hele heli voor uit elkaar gehaald en nooit gedacht aan het stekkertje.
Lekker dom!!!
Groetjes,
Ronald.....

Ronald,

Dat soort momenten hebben we allemaal, maar daar leer je alleen maar van. Op RCgroups worden het senior moments genoemd.

In ieder geval heb je nu weer een goed werkend exemplaar. Veel vliegplezier.

Bert

Back