Keurmerk voor RC modelbouw

Ik aggressief? :rolling: Hoe kom je erbij? Hier staat 85 kilo vredestichter... (Oké, in 1979 nog 75 kilo)
full

Alle stokheid op een gekje:
Ik zal jullie de garantie geven dat ik minimaal een van de twee advocaten in mijn familie (een broer van mij en een zus van mijn echtgenote) op Emanuel zal afsturen als hij z'n 10 (of twaalf, dat zal me jeuken) GBV's duurzaam van elkaar wil laten scheiden. Tegens een behoorlijk tarief natuurlijk, met een royaal percentage voor mijn bemiddeling.

Ik kan het ook zelf doen, maar boven de 300 meter geef ik géén garantie dat de scheidingsceremonie zonder bloedvergieten verloopt. Hij kan waarschijnlijk zijn GBV's niet zo goed stilhouden, en dan is goed richten door een telescoopvizier wat lastig.

Als die 12 GBV's tóch duurzaam en wettig bij elkaar willen blijven kan ik dat ook door een famielid laten regelen, zijnde mijn echtgenote. (Tarief & percentage idem)

Je ziet, we zijn van alle markten thuis...

En MP: Voor sommige advocaten geldt inderdaad dat ze het beste aan een lijn kunnen hangen. Héél lang....

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier staat 85 kilo vredestichter...
full
Missie toch niet helemaal geslaagd vrees ik. :( ;)
Op z'n minst het grotere plaatje niet.

Ik had een jaar of 8 geleden een collega die toen der tijd ook in Libanon was geweest.
Volgens zijn zeggen; schoten hij en zijn collega's, voor de lol (of uit verveling?) wel eens in de richting van de israelis en die schoten dan weer richting de Libanezen of omgekeerd.
Vreemd persoon met de meest vreemde verhalen.
Als de hormonen nog door je lijf gieren zal het allemaal wel leuk zijn, maar helaas staan degenen die het "beleid" uitstippelen zelden aan de verkeerde kant van de loop.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jan, Jan toch... Het land Libanon dankt zijn naam aan de kleur van het gebergte: wit. Uit het Arabisch vertaald betekent "Libanon":
"De witte bergen". (En ja, ik weet dat er een hotel-restaurant bestaat tussen Hilversum en Soest, maar dat doet er nu even niet toe. Ze schenken er geen tipansaus.)
Ondanks dat ik IN Libanon was, was ik niet OP de Libanon, want daar bedoelen ze weer een specifieke berg mee. Die ligt een stukkie noordelijker dan het gebied waar ik was. Sorry, ik heb het ook niet uitgevonden.

Om antwoord te geven op je vraag: Dat lag er een beetje aan. Als de kapper in kwestie begon met: "You Holland soldier, you're my friend I'll give you special price!", antwoordden wij meestal:
"You Lebanon guy, you have lucky day. Normally I kill people for money, but, because you're my friend, I'll kill you for nothing."
Uiteindelijk ben ik tijdens mijn verlof in Nederland maar naar de kapper gegaan....
Véél leuker.
Vrouwelijk type met zachte handjes, lekker ruikend en tenminste een scherpe tondeuse.
Als er een keurmerk voor kappers geweest zou zijn, had zij het onmiddellijk gekregen. Met stip. Misschien wel twee.

En even op de serieuze toer voor Erwin:
Nee, de missie is in het grote geheel (nog steeds) niet geslaagd: UNIFIL bestaat nog steeds. En zal de aankomende decennia ook niet slagen, zeker niet nu het Midden-Oosten een nog groter kruitvat is dan het in de jaren '70 en '80 al was.

Op micro-niveau voor mij wél: In de acht maanden dat ik daar heb gewerkt, heeft er in ieder geval in ons gebied relatieve rust geheerst. Dáár haal ik mijn voldoening uit.

Zoals je zelf al opgemerkt hebt: vreemd persoon met vreemde verhalen.
Onder de Unifil-veteranen lopen ook een paar types rond waarmee IK niet geassocieerd wens te worden.

Back