Ik ben gestart met de bouw van de Flyve Fisken. Nu ben ik alleen in twijfel, hierin ook te weinig persoonlijke ervaring, voor de keuze van de aandrijving. Ga ik voor borstel of borstelloos? Het schip zal om en nabij de 3.2 Kg worden. Ik wil er bij top snelheid toch wel een 20 km/ h uit kunnen halen. Beetje snelheid op zijn tijd is niet verkeerd. Want het vliegende visje wilt ook wat. Naast de keuze voor af en toe snelheid zit ik ook te denken aan een redelijke vaartijd.
Ter informatie, de Flyve wordt uitgevoerd met drie assen en drieblads schroeven.
Ik heb al enige info ingewonnen maar ik ben nog niet geheel overtuigd en wil daarom de vraag(en) voorleggen op het forum en jullie persoonlijk advies aanhoren.
- Wat maakt dat de keuze nog steeds voor een motor met borstels wordt gemaakt en niet voor borstelloos? Behalve dan bij speedboten.
- Indien de keuze zou komen voor een borstelloos in een schip als de Flyve spreken we dan over een binnenloper of een buitenloper?
- Aandrijving wil ik regelen als 2+1 of 3. Bij 2+1 zorg je voor extra weerstand door de stilstaande schroef op dat moment, verlies. Wat wordt doorgaans gestuurd en is de ervaring?
Dank voor jullie reactie.
Freddy
Ter informatie, de Flyve wordt uitgevoerd met drie assen en drieblads schroeven.
Ik heb al enige info ingewonnen maar ik ben nog niet geheel overtuigd en wil daarom de vraag(en) voorleggen op het forum en jullie persoonlijk advies aanhoren.
- Wat maakt dat de keuze nog steeds voor een motor met borstels wordt gemaakt en niet voor borstelloos? Behalve dan bij speedboten.
- Indien de keuze zou komen voor een borstelloos in een schip als de Flyve spreken we dan over een binnenloper of een buitenloper?
- Aandrijving wil ik regelen als 2+1 of 3. Bij 2+1 zorg je voor extra weerstand door de stilstaande schroef op dat moment, verlies. Wat wordt doorgaans gestuurd en is de ervaring?
Dank voor jullie reactie.
Freddy