Hallo mensen,
Ik wil een schaal speedboot bouwen met een dubbele brushless aandrijving. Ding zou 80cm lang moeten worden en 2 tot 2,5 kg zwaar. Romp is een mono hull met een scherpe V aan de boeg die overloopt in een vlakkere aan de spiegel, de schroeven draaien gewoon onderwater.
Nu kan ik redelijk inschatten wat voor brushed motoren ik zou moeten hebben daarvoor maar in brushless ben ik niet zo thuis. De motoren moeten 33 tot 37 mm Graupner carbon 1.4 spoed speedschroeven rond gaan draaien op 8000 - 9000 toeren bij 7,2 volt. Dan ga ik uit van een belast toerental, 80% van het onbelaste toerental. Ik zit aan de volgende motoren te denken:
Model: TR35-30-B
Input Voltage : 7.4V~11.1V (2~3S Li-po)
KV : 1400 rpm/V within 10%
Nb. of turns : 22 Delta
Max. efficiency current : 10~15A
Current capacity : 22A/60s
Internal Resistance : 76 mohm
No Load current @ 7V: 1.19A
Dimensions : 35mm X 30mm / 1.38in X 1.18in
Shaft diameter : 4mm / 0.16in
Weight : 77g / 2.72oz
Number of poles/magnets : 14
Recommended model weight : 600~1300g / 21~45oz
Power equivalent : .12,2stroke
Of:
Model: TR35-36-A
Input Voltage : 7.4V~11.1V (2~3S Li-po)
Kv : 1450rpm/V } within 10%
Max. efficiency current : 15~25A
Current capacity : 35A/30s
Dimensions : 35mm X 36mm / 1.38in X 1.41in
Shaft diameter : 4mm / 0.16in
Weight : 106g / 3.74oz
Number of poles/magnets : 14
Recommended model weight : 1000~1900g / 35~67oz
Power equivalent : .25 to .30 IC glow engine
Suggested propeller: 9x6
Power: 400W+
Is dat een beetje in de richting? Volgens de berekeningen heb ik rond de 150 watt totaal asvermogen nodig, met een rendement van 80% zou dat 190 watt elektrisch vermogen zijn. Zeg dus maar 100 watt per motor. De onderste is dan waarschijnlijk te zwaar, is de bovenste een goed idee? En als jullie betere alternatieven weten houd ik me aanbevolen! Qua prijs lig ik er niet wakker van, 18 of 20 dollar het stuk ....
Ik wil een schaal speedboot bouwen met een dubbele brushless aandrijving. Ding zou 80cm lang moeten worden en 2 tot 2,5 kg zwaar. Romp is een mono hull met een scherpe V aan de boeg die overloopt in een vlakkere aan de spiegel, de schroeven draaien gewoon onderwater.
Nu kan ik redelijk inschatten wat voor brushed motoren ik zou moeten hebben daarvoor maar in brushless ben ik niet zo thuis. De motoren moeten 33 tot 37 mm Graupner carbon 1.4 spoed speedschroeven rond gaan draaien op 8000 - 9000 toeren bij 7,2 volt. Dan ga ik uit van een belast toerental, 80% van het onbelaste toerental. Ik zit aan de volgende motoren te denken:

Model: TR35-30-B
Input Voltage : 7.4V~11.1V (2~3S Li-po)
KV : 1400 rpm/V within 10%
Nb. of turns : 22 Delta
Max. efficiency current : 10~15A
Current capacity : 22A/60s
Internal Resistance : 76 mohm
No Load current @ 7V: 1.19A
Dimensions : 35mm X 30mm / 1.38in X 1.18in
Shaft diameter : 4mm / 0.16in
Weight : 77g / 2.72oz
Number of poles/magnets : 14
Recommended model weight : 600~1300g / 21~45oz
Power equivalent : .12,2stroke
Of:

Model: TR35-36-A
Input Voltage : 7.4V~11.1V (2~3S Li-po)
Kv : 1450rpm/V } within 10%
Max. efficiency current : 15~25A
Current capacity : 35A/30s
Dimensions : 35mm X 36mm / 1.38in X 1.41in
Shaft diameter : 4mm / 0.16in
Weight : 106g / 3.74oz
Number of poles/magnets : 14
Recommended model weight : 1000~1900g / 35~67oz
Power equivalent : .25 to .30 IC glow engine
Suggested propeller: 9x6
Power: 400W+
Is dat een beetje in de richting? Volgens de berekeningen heb ik rond de 150 watt totaal asvermogen nodig, met een rendement van 80% zou dat 190 watt elektrisch vermogen zijn. Zeg dus maar 100 watt per motor. De onderste is dan waarschijnlijk te zwaar, is de bovenste een goed idee? En als jullie betere alternatieven weten houd ik me aanbevolen! Qua prijs lig ik er niet wakker van, 18 of 20 dollar het stuk ....
Laatst bewerkt: