Keuze brushless set voor te driften

Da's waar, maar alleen zeners om de spanning te verlagen is met een lipo niet handig. Vol is die 8,4V, bijna leeg onder belasting 7V. Als je besturing op max. 6V werkt moet je dus bij een volle accu 2,4V kwijt, en als de accu dan bijna leeg is heb je nog maar 4,6V over. Da's weinig.

[EDIT]Deze regulator is beter: LM2940CT-5[/EDIT]

Hugo

Een 5.6v zener van 250mW mag 50mA hebben, als je een weerstand van 68 ohm pakt zal er bij 6 volt nog steeds 5mA door de zener lopen waarmee die nog steeds goed werkt (zelfs bij 0.5mA zal die werken). De transistor zal zelf ook nog een paar mA trekken en zal het geheel tot net onder de 6V prima werken. Voordeel van deze opstelling is wel dat bij een onderspanning de transistor netjes blijft volgen, een regulator kan wegvallen tot gaan oscileren.
Maar genoeg technisch gelul, weer ontopic ;)

Al dat gedoe met voltages wordt me toch iets te technish, ik zoek iets dat je gewoon moet installeren en klaar. Hoe dan ook ik kan nergens vinden dat de TEU-101BK goed overweg kan met lipo's en ik wil geen enkel risico nemen, zeker niet als er een lipo mee gemoeid is. De 101BK gaat er trouwens zowiezo uit als er een borstelloze motor in gaat. Maar zit in de borstelloze regelaar dan een BEC of wat dan ook zodat de ontvanger de juiste voltage krijgt? Ik zou ook graag liefst nog de mogelijkheid hebben om mijn oude nimh batterijen te gebruiken (vervang de tamiya stekker uiteraard naar een T-stekker) Heb er geen probleem mee als ik de regelaar vlug moet herprogrammeren om te kunnen schakelen tussen lipo en nimh.

Een lipo is 7.4v een NiMh 7.2v, dat maakt niet uit.
Een net geladen LiPo geeft 8.4v en een vol geladen NiMh op zijn piek zelfs bijna 9v

De regelaar kan het wel aan maar kent alleen geen LiPo afslag....

Anders moet je de TEU105 hebben, deze heeft een interne BEC en doet geloof ik ook een LiPo afslag.

voor een TEU105 kan ik wel zorgen (heb een tt-01 en een tt-02 maar de 01 heeft een paar hop-ups en rijd lekkerder). Wist niet dat deze ondersteuning had voor lipo, net nagezien en het is effectief aanwezig.

Ik ga dus eerst overschakelen naar lipo. Is het echt zo dat er mensen die vaak driften een borstelmotor beter vinden dan een gesensorde borstelloze motor?
Ik dacht dat de enigste rede dat mensen overschakelden van borstelmotors naar borstelloze motors omdat ze minder warm worden, maar voor de rest exact hetzelfde presteren maar met wat ik hier al las is dit dus niet het geval.

Back