Keuze DLG

• Topicstarter Topicstarter nanoflite
  • Startdatum Startdatum
N

nanoflite

Guest
Hoi,

De laatste tijd zijn er een aantal interessante nieuwe 1.5m DLGs verschenen: Fireworks 4, Blaster 2E (september?), Razor,... Voor zover ik kan lezen allemaal prima ontwerpen en wedstrijd vaardig. Ook heb ik gelezen dat het model er niet zo veel meer toe doet - ze zijn aan elkaar gewaagd. Dat maakt het allemaal niet meer ze eenvoudig om een keuze te maken. Wat denken jullie hiervan? Is een el-cheapo model ook goed, of toch maar naar een high-end toestelletje gaan? Zo ja, welk dan?

Trouwens, als nevenvraagje, is er een lijst met de mini modellen die op de F3K wedstrijden in nederland goed presteren?

Groeten,
Johan

nanoflite zei:
Hoi,

De laatste tijd zijn er een aantal interessante nieuwe 1.5m DLGs verschenen: Fireworks 4, Blaster 2E (september?), Razor,... Voor zover ik kan lezen allemaal prima ontwerpen en wedstrijd vaardig. Ook heb ik gelezen dat het model er niet zo veel meer toe doet - ze zijn aan elkaar gewaagd. Dat maakt het allemaal niet meer ze eenvoudig om een keuze te maken. Wat denken jullie hiervan? Is een el-cheapo model ook goed, of toch maar naar een high-end toestelletje gaan? Zo ja, welk dan?

Trouwens, als nevenvraagje, is er een lijst met de mini modellen die op de F3K wedstrijden in nederland goed presteren?

Groeten,
Johan

Misschien is een model van Alex Hoekstra ook een optie, geen wachttijd en als er wat mee is kun je beslist bij hem terecht. Hij heeft de laatste wedstrijd toch weten te winnen tegen de Blaster, Turbo, Aspirin enz.
En volgens mij zitten de servo's er al in en is het model ingevlogen.
Vragen kan altijd....

Loet

Ja, die lijst bestaat. Da's de tussenstand van het NK F3K. Opvallend is dat dat allemaal zelfbouwmodellen zijn.

De top modellen zijn (volgens mij dan...):
- De zilveren mini van Peter Aanen
- De mini van Jurgen Maassen
- De Oeka Bulli van Bart Rotteveel
- Het Baksel van Frans Bal
- De OFA 1 van Theo Schoorl
- Het 'gebogen vleugeltje' van Sietse van Doorn
- (in de toekomst) De OFA II van Leon Wubbe (als ie een beetje doorbouwt :wink:)

Leon

Loet Wakkerman zei:
Misschien is een model van Alex Hoekstra ook een optie, geen wachttijd en als er wat mee is kun je beslist bij hem terecht. Hij heeft de laatste wedstrijd toch weten te winnen tegen de Blaster, Turbo, Aspirin enz.
En volgens mij zitten de servo's er al in en is het model ingevlogen.
Vragen kan altijd....

Loet

Ik heb inderdaad nog 2 2e hands modellen te koop waarvan 1 met 4 servo's. Dit is het oude/vorige model waar ook Cor de Jong mee vliegt.
Deze heb ik te koop voor 200 Euro en het ander model met 2 servo's voor 160 Euro. Beide modellen zijn wel heel erg licht.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=53050

En natuurlijk het nieuwe model. ook die is te koop.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=57623

Stabilo en kielvlak zijn inmiddels verandert in balsa/glas meer gestroomlijndere staartvlakken

Loet Wakkerman zei:
Loet

Loet, dank je voor de bijdrage (ik was er bijna overheen...........).

Johan,

ik ben het met Loet eens dat de vliegeigenschappen en constructie van de LT zeker niet onderdoen voor die van andere topmodellen. Gezien de prijs en levertijd zeker een optie die het overwegen waard is!!

Bas

Back