Keuze FPV Bril/OSD

Na veel lezen ben ik toch tot het besluit gekomen een fatshark aan te schaffen.

Het is inderdaad een mooi bedrag voor die bril, dat is zeker.

Je leest op een gegeven moment zo veel verschillende dingen.....maar goed de knoop is door...het wordt een fatshark......

Ga eerst ff testen met mijn 1,3 Ghz setje en gewoon op de gopro, daarna besluit ik wat ik evt verder nog aanschaf......OSD en losse camera voor de FPV.

Zit ook nog te wachten op wat onderdelen voor mijn nieuwe hexa, die dat gewicht wat gemakkelijker kan tillen, en langer kan vliegen op 1 accu dan de huidige hexaspyder...:

arducopter-quad-wordt-hexaspyder

Laatst bewerkt door een moderator:
Na veel lezen ben ik toch tot het besluit gekomen een fatshark aan te schaffen.

Het is inderdaad een mooi bedrag voor die bril, dat is zeker.

Je leest op een gegeven moment zo veel verschillende dingen.....maar goed de knoop is door...het wordt een fatshark......

Ga eerst ff testen met mijn 1,3 Ghz setje en gewoon op de gopro, daarna besluit ik wat ik evt verder nog aanschaf......OSD en losse camera voor de FPV.

Zit ook nog te wachten op wat onderdelen voor mijn nieuwe hexa, die dat gewicht wat gemakkelijker kan tillen, en langer kan vliegen op 1 accu dan de huidige hexaspyder...:

arducopter-quad-wordt-hexaspyder

Interessant draadje, ik wil mijn flyduspider ook gebruiken als FPV platform maar jij gaat switchen naar een andere (grotere) hexacopter?

Er zitten wat mij betreft een aantal nadelen aan de spyder die ik heb.....:
:offtopic:
Max 8 inch props, waardoor je motoren moet gebruiken die een hoger toerental hebben, waar de hexa ook wat onrustiger van wordt(niet fijn als je vloeiend wilt filmen) Overigens met een iets lichtere accu en geen camera lijkt het me wel een geweldig ding om mee te gaan raggen.....erg goede reaktie, en snelheid zit er ook wel in.....

Het zwaartepunt is bijna onmogelijk te halen met de 3s 4000 accu die ik nu gebruik als de gopro voorop zit. Dan kan ik de originele accuplaat niet echt gebruiken, want hij moet verder naar achteren dan de std montage.

Een wat zwaarder landingsgestel(om evt een andere camera te gebruiken) heb ik weer verwijderd, na een vliegtijd van maar ongeveer 4 minuten over te houden...

Overigens kun je aan de filmpjes wel zien dat het best mogelijk is om leuk te filmen met het ding, maar ja ik wil iets dat nog wat rustiger is om echt mooie rustige beelden te kunnen schieten.....

Maar als je nog vragen hebt, dan graag in het andere draadje, kunnen we hier weer:ontopic:

Vergeet niet een low-pass filter aan je 1,3GHz video zender te hangen als je 2,4GHz besturing gebruikt. Anders kan je veel storing op 2,4GHz verwachten.

nou als ik de info in dit draadje moet geloven heb ik niks aan zon filter, bert heeft hem er ook weer afgegooit.....
video afgekapt na 100 meter.....

badbert-gaat-fpv-3

ga eerst wel zonder proberen....

Hey Corne, Ik zie net hier je draadje..
Zeer interessant.

Zelf zit ik ook te twijfelen aan een fatshark setje, echter houd mijn bril mij nog tegen om hem aan te schaffen. Ik vraag me af hoe goed het beeld zal zijn aangezien ik hem zonder bril moet gebruiken.

Graag jouw bevindingen over de fatshark bril, ben wel benieuwd :)

ok ja misschien heb je met + glazen geen correctie nodig bij zo'n bril ivm de gesimuleerde afstand in zon bril, ik heb eigenlijk geen idee.

Maar als het nodig was zou "meneer fatshark" er vast ook wel + glazen voor gemaakt hebben....

En natuurlijk zal ik hier laten weten wat ik van de dominator vind.....

hi

voor iedereen die het nog niet weet

nooit je video bril met lensen omhoog in de zon neer leggen

weet niet hoeveel seconden het duurt

maar de lensen in de bril verbranden je lcd,s in nowtime

dan kan je de bril weg gooien

rob

Ik draag zelf een bril +2 enkel voor het lezen (niet om ver te zien). Ik heb absoluut geen moeite om in de fatshark het beeld goed en scherp te zien, is alsof je gewoon een groot scherm kijkt vanop 3m.
Had wel een diopter set lenzen bijgekocht daar ik ook niet wist hoe het beeld zou zijn zonder leesbril maar heb deze ik absoluut niet nodig !
Neen, heb nog geen sec spijt gehad van die bril !maw super tevreden :)

hi

voor iedereen die het nog niet weet

nooit je video bril met lensen omhoog in de zon neer leggen

weet niet hoeveel seconden het duurt

maar de lensen in de bril verbranden je lcd,s in nowtime

dan kan je de bril weg gooien

rob

Dit heb ik inderdaad al meerdere plaatsen gelezen, dus daar gaan we zeker op letten....gelijk terug in de hoes dus....

Ik draag zelf een bril +2 enkel voor het lezen (niet om ver te zien). Ik heb absoluut geen moeite om in de fatshark het beeld goed en scherp te zien, is alsof je gewoon een groot scherm kijkt vanop 3m.
Had wel een diopter set lenzen bijgekocht daar ik ook niet wist hoe het beeld zou zijn zonder leesbril maar heb deze ik absoluut niet nodig !
Neen, heb nog geen sec spijt gehad van die bril !maw super tevreden :)
Kijk, daar kan ik iets mee :)
Klinkt goed :)

Volgens mij ook maar eens een Dikkehaai bril gaan bestellen.
Alleen nog de vraag welke :)
Ik was namelijk aan het twijfelen over een volledige set: Fat Shark RCV922 Aviator Edition Full FPV KIT- 2010 rev B [AVS-001] - €349.00 : FPV Systems Online Store, The Art of Video Piloting
Maar vraag me af wat, voor mij als FPV-beginner, wijsheid is om te doen :)

Back