keuze indoor heli

Ziet er naar uit dat het tussen de Solo Pro of de CB100 gaat. Voornamelijk voor binnen bedoeld (kan daar weinig schade veroorzaken) en om te oefenen voor Honeybee FP2. Hoveren met de Honeybee FP2 in de zaal gaat inmiddels redelijk.

PS: zag de Solo Pro al voor minder dan 50 euro bij Hobbyking staan dus misschien worden het wel beide.

Laatst bewerkt:
Ik zou persoonlijk voor de 120sr gaan!

super crash bestendig, vliegt echt heel rustig, hoveren lukt perfect na 2 batterijtjes en na 5 vlieg je m de hele kamer door!
bij geen wind kan je buiten ook vliegen, heb de mijne tien dagen geleden tien meter hoog doen vliegen, en ging perfect!

Wat jullie allemaal vergeten is dat de CB100 een head-hold-gyro heeft. Is nergens te vinden in de specificaties, maar voor iemand die het niet geloofd wil ik wel een filmpje posten.

Dit betekent dus een strakke staart van begin tot het einde van je vlucht, niet hoeven trimmen tijdens een accu-ontlading. Dit is bij de andere genoemde modellen door Jannus wel anders.

Paul

Dit betekent dus een strakke staart van begin tot het einde van je vlucht, niet hoeven trimmen tijdens een accu-ontlading
Paul

Dat is toevallig. Het viel mij al op dat ik het rudder van mijn HB FP moest trimmen bij accu-ontlading. Dat kan dus blijkbaar een (vervelende) eigenschap zijn van een toestel.

Een vraag voor de Solo Pro vliegers:
1. Wat is een normale vliegtijd
2. Hoe lang gaan de motortjes en de lipo mee

Dat is toevallig. Het viel mij al op dat ik het rudder van mijn HB FP moest trimmen bij accu-ontlading. Dat kan dus blijkbaar een (vervelende) eigenschap zijn van een toestel.

Een vraag voor de Solo Pro vliegers:
1. Wat is een normale vliegtijd
2. Hoe lang gaan de motortjes en de lipo mee

1: 6 tot 9 minuten, afhankelijk van de gebruikte lipo. 120 mAh geeft tot 6 minuten, maar met de 150 mAh versie kun je langer in de lucht blijven.

2: Ik heb nog geen main motor versleten en heb mijn Solo Pro nu al bijna een jaar. De main motors schijnen zo goed te zijn, dat liefhebbers van de ultra micro vliegtuigen van HobbyZone massaal hun standaard motor vervangen door een Solo Pro of Bravo SX motor, voor meer vermogen en een langere levensduur, terwijl de Nine Eagles motoren ook nog eens goedkoper zijn dan die van HobbyZone/Eflite. De staartmotoren zijn wat kwetsbaarder, al zul je die vaak eerder slopen door een ongelukkige crash, waarbij de draaiende motor iets hards raakt. Daar kan trouwens ook een brushless motor niet altijd even goed tegen. Kwak je met de staart ergens vol tegen aan, dan heb je meestal schade.

De meegeleverde lipo's gaan niet zo lang mee, maar als je de vervangers van Hobby King bestelt (rond de euro per stuk voor de 120 mAh versie) dan is het een ander verhaal. Daar heb ik er al eentje van op 100 vluchten zitten, en hij is nog net zo krachtig en fel op het gas als nieuw. Dus exclusief stroom voor het opladen kost 1 keer vliegen me een cent, en hoe langer deze accu het uithoudt, hoe goedkoper dit nog wordt... :D

Of de 150 mAh versie net zo betrouwbaar is weet ik niet, maar de 120ers zijn fantastisch, en spotgoedkoop.

Heb Solo Pro bij HK besteld met 2 extra lipo's.
"The TURNIGY T1381S-10 can be adapted to work with the Nine Eagles helis and is dirt cheap!"
Wat moet daar precies aan aangepast worden.

Back