keuze nieuwe lader ?

Meer informatie graag..

Wat is je budget?
Wat wil je laden?

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator:
lipo lader??

ik wil hiermee lipo's laden van o.a. 11,1 volt 2200 ah 3 cell
en evt. 55ooah 6 cell.
ik zat zelf aan een bedrag van 100.00 a 150,00 te denken

ik hoop dat dit genoeg info is

b.v.d.

Als je toekomst voorbereid wilt zijn en tot bijv 6s laden. Hou dan ook het vermogen in de gaten. 6s is 22.volt wil je die minimaal laden met 5A dan 22.1×5= minimaal 100 watt. Veel laders met ingebouwde voeding gaan tot bijv 50 of 80 watt. Als die zelfde voeding ook op bijv 12 volt kan dat is het uitgaande vermogen meestal weer hoger. Ik heb zelf een hyperion 720 met ingebouwde voeding gaat deze tot 80 wat en op 12v loopt deze tot 150W.

Ook heb ik sinds dit jaar een robbe power 1000, deze werkt alleen op 12-24 volt, maar heeft wel 1000 watt vermogen.

Bij veel laders loopt de leverbare maximale laadstroom (in ampère, A), verder terug naarmate je meer cellen (in serie) gaat laden. Dat vermelden de winkels/fabrikanten doorgaans niet. Vermogen, (in watt, W), is dan de beperkende factor.
E.e.a. is duidelijk zichtbaar met deze handige tools bij keuze van nieuwe lader en geschikte voeding:
www.scriptasylum.com
-> RC calculations
full

-> electrical menu
-> Lithium battery chargers
en
-> Charger calculator
Zeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items. Toevoegen aan favorieten?

Met dit ladertje kun je wel even vooruit:
junsi icharger 4010 : 2x1400watt !
Junsi iCharger 4010 DUO Ladegerät ausführlich getestet unter Lader Test:
www.elektromodellflug.de

[mod] Verplaatst naar modelelectronica.......Nogmaals.....kies een duidelijke topic titel!.......er is namelijk een verschil tussen een indoorpakketje van 2S en een 14S lipo in een acrokist.....Dank voor het begrip[/mod]

Ik gebruik nu een tijdje de dynamite passport ultraforce en ben er erg tevreden over. Heeft een ingebouwde voeding van 200Watt en kan laden tot en met 10A. Ik ben erg tevreden over de lader. Balanseert goed en de lipo's zijn daarbij ook nog eens snel vol! Verder is de lader ook redelijk betaalbaar, je moet alleen even goed zoeken waar je hem koopt. Ik heb hem vanuit Duitsland laten komen voor een kleine 100 euro inc. verzendkosten.

Back