Keuze prop

Net even de motor volgas laten met de 18x10. Regelaar op 8khz en timing op 24 graden. Draait als een zonnetje. Wel veel power:D. Alleen begint de motor wel al met een behoorlijk toerental te draaien.
Benieuwd of dit nog af te stellen is.
 
op de grond zegt het niet zo veel, in principe waait het met de 19x10 nog harder... :koud:

je kan de spin-99 voor een deel nog wel wat zachter maken, zorg ook dat je de max-throttle setting niet op 'auto' hebt staan, zal ff zoeken of ik nohg kan vinden hoe we de spin voor de F3A instelden
 
Je hebt 3 instellingen voor Throttle curve.
Logarithmical , Lineair en Exponential.

Je zou dan zeggen dat lineair een logische keuze is.

Deze stond op de eerste.
 
Laatst bewerkt:
en er is nog veel meer in te stellen....

bovendien: omdat vermogen een product is van stroom en spanning, betekend het niet dat een liniear verloop ook half vermogen op halve gas-stick geeft.

op de grond voel je dat niet, over het algemeen wil je dat je kruis-snelheid bij 50-60% gas-stick zit. dat kan je of oplossen met een curve in je zender, of in de regelaar
 
Nou bij een sleepkist geld vaak maar 1 stand en dat is volgas.
Met de klimhoek bepaal je de juiste snelheid.

Welk merk prop heb je nu?
 
Nou bij een sleepkist geld vaak maar 1 stand en dat is volgas.
Met de klimhoek bepaal je de juiste snelheid.

Welk merk prop heb je nu?
Maar als minder ervaren motorvlieger zal 'superior' ook gewoon met deze kist vliegen, zeker in het begin om te wennen, dan is een wat voor de hand liggende reactie op de knuppel-gas verhouding wel wenselijk.
 
Heb nog een tijdje met een rascal 110 gesleept met een DLA 62 twin. Dus met slepen en motorvliegen heb ik wel ervaring. Maar niet zoveel als zweven:D
 
Vanochtend nog een keer getest met een watt meter ertussen.
Accu niet opgewarmd trouwens.

69089EEB-2FFC-4C97-98CF-AF84A99F81B0.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Even een 19x10 van Turnigy erop om te testen. Deze komt in toerental erg dicht bij de 7500. Wel met de nieuwe Kavan accu getest. En opgewarmd.

 
Back
Top