keuze prop?

• Topicstarter Topicstarter jeffrey99
  • Startdatum Startdatum
J

jeffrey99

Guest
Hey,
sommigen zullen mis nog weten dat ik in het bezit ben van een goudkop cmb die dienst doet in de lamborghini romp.

hier wat foto's met nieuwe parts:
http://s98.photobucket.com/albums/l242/jeffrey99_01/?action=view&current=22-08-06_1723.jpg

alleen heb ik problemen met het bekomen van de juiste prop.
De winkels zijn hier niet echt bezig met boten en als je ze iets vraagt kunnen ze je niet antwoorden...
die alu was voor een fsr bootje ben ik te weten gekomen, is nu toch al een blad van af gebroken tijdens het varen.
heb ik me een graupner high performance prop gehaald diameter 50 en een andere graupner diameter 47.5.

met die van 50 kon ik hem geen toeren late maken, is deze dan te groot of ligt het aan afstelling motor?
met de kleinste ging het een pakje beter maar deze was niet sterk genoeg. vaarde na een tijdje niet meer, 1 blad van de schroef was wat flexibel geworden :?

weet er soms iemand met wat voor schroef het meest gevaren word op deze motor en soort romp?
welke diameter en spoed(hoop dat dit de juiste benaming is)?
zit nu wel met as van zenoah, wat het niet makkelijker maakt om passende schroef te vinden.

mvg;
jeffrey

als een motor niet op toeren komt is de prop te groot,volgens mij is zelfs een 47,5 te groot
haal eens een 45 prop met 60 spoed en dan gewoon een 2 blad
denk dat die meer in de buurt komt
wat voor eindstuk zit er aan je flexas? 4mm? 6mm?

Het uiteinde is 6mm als ik me niet vergis.
Bedankt voor de tip en link :wink:

Jeffrey,

Waar ergens heeft U die flexas en roer gekocht ?
Komt de flexas uit de bestaande as opening of is de bodem van de boot veranderd ?
Ik wil mijn cat ook verbouwen voor wat meer snelheid. Ik heb een luchtdicht schot geplaatst in de voorkant voor versteviging van de romp en drijvers en minder gewicht in de neus....

Groetjes.

Ja srry voor het late antwoord.
Deze stukken heb ik gekocht in de winkel Baillien in borgerhout.
Redelijk makelijk te vinden en heeft redelijk wat binnen voor boten.
Tegenover andere winkels...
De lamborghini romp heb ik verstevigd met polyester, de bodem heb lichtjes moeten aanpassen.
Met wat hulp van op de forums kom je er zeker.
Zelf heb ik eerst wat opzoekwerk gedaan, en de vragen die nadien kwamen bij het opbouwen gewoon gepost...
Wat zijn jouw plannen mis?
In de mijne begint nu toch al wat vaart te komen, maar de prop is nog altijd niet goed. Nog steeds haalt ie zen volle toeren niet, de prop waar ik momenteel met vaar is een graupner 2-blad 45mm, 63mm stijging.

Heb een nieuw speelgoedje in elkaar gestoken ook, best wel grappig met die 3.5cc erin. Het botst alleen op het water, zal deze middag er nog foto's van plaasten.

Hi Jeffrey,

Bedankt voor de info.
Vandaag gaan varen met ingebouwd schot, servo's en batterijen tegen de spiegel geplaats en 45x1/4 prop. De romp is nu steviger en stuurt veel beter. Het zwaartepunt ligt nu meer naar achter en de boot komt losser. Vaart duidelijk sneller zowel rechtdoor als in de bochten. Nu nog een flexas en roer gaan kopen en misschien ombouwen naar electro.
Willy

Leuk om te horen,
ik ga zaterdag normaal gezien naar baillien achter andere props.
En hopelijk gaat ie dan die middag ook stukje sneller :)
Welke romp met motor heb jij in bezit mis?
En je vaarvijver, dat was bij mij een groot probleem.
Uiteindelijk plek uit de duizend gevonden, wel enkele km's rijden maar het loont de moeite.
Een oude zandgroeve waar een zeilclub gevestigd is. Mooi water en ophaalboten in overvloed...

mvg

Jeffrey,

Ik ga varen op het Kempisch kanaal, daar is heel weinig scheepvaart.
Wat is het snelheidsverschil tussen de 3,5 en de 7cc in uw Kyosho Cat ?

Het vershil is nu al zeer duidelijk te merken en de motor draait zen volle toeren nog niet.
uiteindelijk zal ie toch 30 tot 40km/h sneller moetten gaan, hoop ik :)
Eergisteren pech gehad, men as kapot.
zaterdag naar baillien en als ze me niet kunnen helpen rij ik eens naar 2brothers

Back