Keuze

Hallo,

Ik heb 3 verschillende wagens gevonden. 2 offroad, 1 onroad.

1: LaTrax (Traxxas) Rally brushless
2. Kyosho Sandmaster brushless
3. Losi Micro sct 4wd brushless

ze zijn alle drie goedkoop en hebben wel goede recensies. Welke hiervan is het beste? Zou ik 1 van deze 3 moeten kiezen?

Misschien moet je eens
- beslissen wat je nu eigenlijk wilt.
- zelf gaan zoeken naar informatie m.b.t. de auto's die je vindt, in plaats van telkens weer een nieuw topic te openen.
- duidelijke topictitels gaan gebruiken. Er wordt nota bene naar verwezen in de naam van het subforum.

En het allemaal bij 1 en dezelfde topic houden?
(en dit is geen advies....)

Die Losi is iets specifieks, die zal je niet overal kunnen gebruiken

Kyosho Sandmaster brushless?

Die is er helemaal niet. Er is een kit en een ARTR versie, beide standaard geleverd met een brushed 22t motor en een brushed ESC.

En ik zou de zoek functie hier op het forum eens gebruiken op de Sandmaster.

Heb er zelf ook één gehad, en mijn advies is doorsparen voor een beter start model.

Zoek eens op Youtube naar Ultimate RC. Daar staan heel veel reviews op van de meest gangbare off-road wagens. Geeft best een goed beeld wat je mag verwachten van een bepaald model.

Succes me je selectie!

De latrax rally is er ook niet brushless. Wel een goede wagen, maar vergeleken mef een sandmaster is hij klein en vergeleken met de losi is hij groter maar niet sneller en de latrax is enkel voor onroad en vooral op asfalt

En hoe goed is Himoto? Als ik er bijv. over een vlakke baan mee rijd (daar worden vaker rc-wedstrijden gereden), gaat hij dan niet te snel kapot?

Himoto is een beginnersmerk. Veel onderdelen zullen snel vervangen moeten worden en onderdelen zijn niet heel veel te verkrijgen volgens mij...

Ik zag dat je de LaTrax Rally had. Je zei al dat ie wel klein was, maar bevalt ie je wel?
Ja prima wagentje!
Eerst een setje kogellagers aanschaffen! Kost 13€ bij liquidrc en dan met 2s lipo is het een geweldig karretje.
Anthem2 heeft zelfs een brushless setje in de rally gezet. Ik heb nu eigenlijk geen geld om een setje te kopen, maar wanneer het kan, gaat dat wel gebeuren!
Voor in huis is hij lekker stil en is hij ook leuk om mee te driften. En op asfalt krijgt hij meer grip en is hij leuk om mee te rijden :)
Alleen kogellagers en een 2s lipo, de rest is nog helema stock

De team c is veel groter en is een offroad auto.
Kijk je wel naar on/offroad en de schaal??
Want anders is het nauwelijks te vegelijken.

Als je nou eerst eens uitzoekt wat je wil hebben, ipv steeds verschillende modellen op te gaan noemen en vragen naar kwaliteit etc.
Miscchien moet je ook je budget maar wat opschroeven, €100 is veel te laag voor een goed begin. En ze zeggen ook "een goed begin is het halve werk".

Over het algemeen werkt het voor een forum ook een stuk beter als je jezelf al aardig verdiept heb in wat je wil gaan rijden/doen. Helpt de andere ook met het beantwoorden van je vragen.

En inderdaad wat tomvelsen zegt. 100 euro budget is niet bepaald hoog voor een auto om mee te beginnen, kijkende naar het bedrag waar ik op uit kom voor die van mij (al is dat wel weer een uiterste)

ik zou in ieder geval m'n budget verdubbelen als ik jou was. Dan heb je nog sowieso geld achter de hand voor nodige upgrades of vervangende onderdelen. Ik neem aan dat niet al die wagens met een accu erbij komen?
De auto's die je hierboven noemt zitten volgens een snelle blik op google of precies op €100 of erboven. Voor die latrax rally moet je ook nog een setje lagers aanschaffen om collaterale schade te voorkomen(slijtage etc.) als ik steventrx mag geloven.

Ik zal me er meer in verdiepen. Ik weet al dat ik er niet veel offroad mee zou doen. Onroad des te meer. Mijn budget gaat tot 150 a 180 euro (zonder upgrades)

Zeker doen als je de latrax doet.
De standaard lagers zijn plastic dingen die dan snel slijten. Daardoor komt er gauw speling op. Met kogellagers is dat opgelost.
Die upgrade niet te lang laten wachten. Want anders slijten alle andere plastic onderdelen waar de lagers tegenaan draaien ook snel en kun je alles vervangen...

Een budget;
Tja, ligt er ook aan welke schaal en wat je voor snelheid en kwaliteit wilt.

Maar voor een 1/10 offroad kun je beginnen met 175€.
Liefst hoger, kun je gelijk nodige upgrades, parts en lader en dergelijke kopen.

Dus als je een budget hebt van 250€, adviseer ik om een auto van rond de 200 euro aan te schaffen.

Als beginner zou ik gaan voor een 2wd. Weinig onderhoud en toch veel plezier.
Aantal adviezen:
Team c jekyll
Lrp twister
Traxxas bandit, rustler, stampede of slash

Leuke wagentjes waar je niet heel veel aan hoeft te doen en goed onderdelen voor te krijgen zijn en ook redelijk snel en stevig.

Wel heeft de lrp als nadeel dat de onderdelen wel redelijk duur zijn vergeleken met de traxxas.

Steven

Mijn budget is trouwens rond de €150, zonder upgrades etc. Verder wil ik grotendeels onroad rijden en wil ik een die minimaal 25 haalt.

Back