Keuze

Nog een laatste vraag hierbij: Op een site staan tt01 en tt02 (en m06) te koop. Wat heb je daarnaast nog nodig? (Prijzen zijn rond €135. Stuur privébericht als je de site nodig hebt)

Als je zo beperkt budget hebt, waarom niet een auto bij hobbyking.com kopen?
Het zijn niet de beste autos, maar absoluut de beste koop voor die prijs klasse.

Die 150 euro tamiyas zijn echt niet beter hoor.

En als je echt goedkoop uit wilt zijn bestel je er 1 in Hong Kong, tot 150 euro geen invoer rechten en vaak heb je voor 95 dollar al een TT-02 chassis, komen nog wel verzendkosten bij en je moet even geduld hebben tot hij binnen is (meestal wel binnen 2 weken).

Wat je er naast nog nodig hebt: zender/ontvanger, servo en accu. De ESC word vaak wel bij een TT-02 kit geleverd.

Duane rechten zitten volgens mij niet op rc autos. Dus sws die 21% btw en 12 euro inklaringskosten.
Hobbyking eu warehouse zit gewoon in sliedrecht. Dus heb je die btw gedoe ook niet.

Inderdaad, tot € 150,00 geen douanerechten (stelt ook niet zo veel voor, een paar procent hooguit).
Echter wel 21% BTW vanaf een waarde van € 22,00: Moet ik belastingen bij invoer betalen? Zo ja, hoe bereken ik dat?

Klopt! Mijn ervaring leert dat je dat niet altijd hoeft te betalen ook al zetten ze de waarde op het pakket. Nederland heeft een handelsverdrag met China en daardoor word er volgens mij niet zo heel nauw gekeken.

Maar dat is een aparte discussie.

Ooh die moet je zeker betalen. Ik had laatst een pakket uit china, met een waarde van 27 euro excl verzendkosten. Moeste gewoon btw en inklaring betalen hoor...

Klopt! Mijn ervaring leert dat je dat niet altijd hoeft te betalen ook al zetten ze de waarde op het pakket. Nederland heeft een handelsverdrag met China en daardoor word er volgens mij niet zo heel nauw gekeken.
Man, man, waar haal je het vandaan? Natuurlijk ben je verplicht invoerrechten te betalen. Je bent ook verplicht een juiste aangifte te (laten) doen. Er wordt alleen niet zo streng gecontroleerd (steekproefsgewijs) en als men de opgegeven waarde niet vertrouwd, wordt gevraagd om bewijs (boetes wegens fraude worden voor zover ik weet niet gegeven). Lees anders voor de lol het linkje wat ik plaatste eens door, dan weet je tenminste waar je over praat.

Duane rechten zitten volgens mij niet op rc autos. Dus sws die 21% btw en 12 euro inklaringskosten.
Hobbyking eu warehouse zit gewoon in sliedrecht. Dus heb je die btw gedoe ook niet.

Klopt, maar als het uit het international warehouse komt, moet je in ieder geval die 21% betalen, en als je ver boven de 22 euro waarde zit, nog meer. Dat veel pakketjes een veel lagere waarde mee krijgen op de formulieren, en er daardoor doorheen glippen, zorgt dat je vaak de dans ontspringt, maar het is niet zoals het hoort.

Maar dat is een aparte discussie.

Handelsverdrag verandert er niets aan, het is meer de willekeur dat de douane niet elk pakketje grondig bekijkt, en er daardoor vaak dingen door glippen die wel voor extra heffingen in aanmerking zouden komen. Maar als je daarop gokt, kan het ook geregeld duur uitpakken. Dan ben je net zoveel kwijt als dichter bij huis gekocht, maar moet je wel vaak veel langer wachten op je spullen.

Handelsverdrag verandert er niets aan, het is meer de willekeur dat de douane niet elk pakketje grondig bekijkt, en er daardoor vaak dingen door glippen die wel voor extra heffingen in aanmerking zouden komen. Maar als je daarop gokt, kan het ook geregeld duur uitpakken. Dan ben je net zoveel kwijt als dichter bij huis gekocht, maar moet je wel vaak veel langer wachten op je spullen.

Door het handelsverdrag is de controle minder scherp (weet ik uit betrouwbare bron). Ik hou er zelf altijd rekening mee dat er nog btw bij komt en is dat niet het geval dan heb ik geluk. Soms heb je geen keuze en is het moeilijk communiceren met een Chinees welke standaard altijd gift op het pakketje aanvinkt. Vaak zijn de artikelen incl. de btw nog steeds een behoorlijk stuk voordeliger. Artikelen die niet zo heel veel schelen met NL bestel ik liever hier maar soms is iets hier niet meer te krijgen en dan moet ik het wel in HK bestellen.

Man, man, waar haal je het vandaan? Natuurlijk ben je verplicht invoerrechten te betalen. Je bent ook verplicht een juiste aangifte te (laten) doen. Er wordt alleen niet zo streng gecontroleerd (steekproefsgewijs) en als men de opgegeven waarde niet vertrouwd, wordt gevraagd om bewijs (boetes wegens fraude worden voor zover ik weet niet gegeven). Lees anders voor de lol het linkje wat ik plaatste eens door, dan weet je tenminste waar je over praat.

Is dit jouw manier van discussiëren? Lekker kortzichtig maar hou je vast aan je eigen mening, die van een ander is toch onwaar. Waarom gelijk zo fel?

Ja je bent het verplicht maar doet men het ook? Soms heb je geen keuze en is het moeilijk communiceren met een Chinees welke standaard altijd gift op het pakketje aanvinkt.

Doordat NL een handelsverdrag met China heeft word er minder streng gecontroleerd dat is een feit! En inderdaad als men het pakket niet vertrouwd (zelfs als er gift op staat) dan word er gewoon een factuur opgevraagd.

Ik roep volgens mij niets anders dan wat in jouw linkje staat, ik geef er alleen een toelichting bij. Ik zeg ook nergens dat je het niet verplicht bent invoerrechten te betalen. Een familielid werkt op schiphol bij de douane.

Wellicht iets beter lezen ;-)

Laatst bewerkt:
Als er een handelsverdrag tussen Nederland en China zou bestaan, dan kan dat hooguit inhouden dat er geen of minder douanerechten worden geheven over bepaalde producten. Dat heeft niets met streng of minder streng controleren te maken. En BTW dien je altijd te betalen, dat is gewoon een vorm van belasting.

Je beroepen op communicatieproblemen vind ik persoonlijk een enorm zwaktebod. Je krijgt het wel voor elkaar om precies de artikelen te krijgen die je wilt hebben, maar het is onmogelijk om de juiste waarde op het pakket te laten vermelden? Zeg dan gewoon dat er veel Aziaten zijn die uit eigen beweging een te lage waarde vermelden en dat dat de koper meestal wel goed uit komt en er dus geen moeite wordt gedaan om e.e.a. te voorkomen / corrigeren. Overigens dien je bij HK zelf aan te vinken hoeveel procent van de waarde je op de bon vermeldt wilt hebben en 100% staat er gewoon tussen hoor!

Maar ik zou zeggen; blijf vooral mensen adviseren om spullen in Hong Kong te kopen, omdat het zo lekker goedkoop is, zolang de bestelling maar onder de 150 Euro blijft, terwijl de grootste (en vaak enige) toeslag geldt vanaf een waarde van 22 Euro. Heb je die tip ook van je familielid?

Ik zeg nergens dat jouw post niet klopt, waar haal je dat toch vandaan? Je hebt absoluut gelijk namelijk en mijn info naar de TS toe was niet helemaal volledig. Ik snap je punt wat je probeert te maken niet helemaal..

Ja je bent het verplicht maar doet men het ook? Soms heb je geen keuze en is het moeilijk communiceren met een Chinees welke standaard altijd gift op het pakketje aanvinkt.

Ik roep volgens mij niets anders dan wat in jouw linkje staat, ik geef er alleen een toelichting bij. Ik zeg ook nergens dat je het niet verplicht bent invoerrechten te betalen. Een familielid werkt op schiphol bij de douane.

Wellicht iets beter lezen ;-)

Wellicht iets correcter informeren?
Dat de Chinees er "Gift" op zet of je bij HK zelf de hoogte van je factuur kan bepalen heet frauderen en zijn zaken die we hier op het forum niet moeten adviseren.
Dat een groot aantal pakketjes ongezien door de douane komen wil ook niet zeggen dat je gevrijwaard bent van overige betalingen, je hebt alleen geluk gehad maar officieel hoor je nog steeds aan die verplichtingen te voldoen.

Sorry dan bij deze dat ik iets heb gezegd, het was namelijk helemaal mijn bedoeling niet om fraude te adviseren hier op het forum. Alles wat ik schrijf word aan alle kanten verkeerd geïnterpreteerd terwijl ik enkel wat advies wilde geven waar TS wellicht goedkoper uit kan zijn en mijn bedoelingen daarbij waren enkel goed.

Ik zeg wel niets meer...

Back