dankuwel!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, tot € 150,00 geen douanerechten (stelt ook niet zo veel voor, een paar procent hooguit).
Echter wel 21% BTW vanaf een waarde van € 22,00: Moet ik belastingen bij invoer betalen? Zo ja, hoe bereken ik dat?
Man, man, waar haal je het vandaan? Natuurlijk ben je verplicht invoerrechten te betalen. Je bent ook verplicht een juiste aangifte te (laten) doen. Er wordt alleen niet zo streng gecontroleerd (steekproefsgewijs) en als men de opgegeven waarde niet vertrouwd, wordt gevraagd om bewijs (boetes wegens fraude worden voor zover ik weet niet gegeven). Lees anders voor de lol het linkje wat ik plaatste eens door, dan weet je tenminste waar je over praat.Klopt! Mijn ervaring leert dat je dat niet altijd hoeft te betalen ook al zetten ze de waarde op het pakket. Nederland heeft een handelsverdrag met China en daardoor word er volgens mij niet zo heel nauw gekeken.
Duane rechten zitten volgens mij niet op rc autos. Dus sws die 21% btw en 12 euro inklaringskosten.
Hobbyking eu warehouse zit gewoon in sliedrecht. Dus heb je die btw gedoe ook niet.
Klopt! Mijn ervaring leert dat je dat niet altijd hoeft te betalen ook al zetten ze de waarde op het pakket. Nederland heeft een handelsverdrag met China en daardoor word er volgens mij niet zo heel nauw gekeken.
Maar dat is een aparte discussie.
Handelsverdrag verandert er niets aan, het is meer de willekeur dat de douane niet elk pakketje grondig bekijkt, en er daardoor vaak dingen door glippen die wel voor extra heffingen in aanmerking zouden komen. Maar als je daarop gokt, kan het ook geregeld duur uitpakken. Dan ben je net zoveel kwijt als dichter bij huis gekocht, maar moet je wel vaak veel langer wachten op je spullen.
Man, man, waar haal je het vandaan? Natuurlijk ben je verplicht invoerrechten te betalen. Je bent ook verplicht een juiste aangifte te (laten) doen. Er wordt alleen niet zo streng gecontroleerd (steekproefsgewijs) en als men de opgegeven waarde niet vertrouwd, wordt gevraagd om bewijs (boetes wegens fraude worden voor zover ik weet niet gegeven). Lees anders voor de lol het linkje wat ik plaatste eens door, dan weet je tenminste waar je over praat.
Ja je bent het verplicht maar doet men het ook? Soms heb je geen keuze en is het moeilijk communiceren met een Chinees welke standaard altijd gift op het pakketje aanvinkt.
Ik roep volgens mij niets anders dan wat in jouw linkje staat, ik geef er alleen een toelichting bij. Ik zeg ook nergens dat je het niet verplicht bent invoerrechten te betalen. Een familielid werkt op schiphol bij de douane.
Wellicht iets beter lezen ;-)