kiel verstevigingsstukken U 2540

• Topicstarter Topicstarter Motorama
  • Startdatum Startdatum
M

Motorama

Guest
Hallo luitjes,

na enkele weken heb ik toch maar weer eens de boot ter hande genomen...
Met al dat mooie weer de laatste tijd had ik namelijk niet veel zin om in een warm kamertje te zitten...
Andere dingen waren belangrijker....
Goed,......de boot ....
Op bladzijde 25 van het tekstboek wordt gesproken over de kielverstevigingsstukken 5.3 + 5.4 + 5.5 van het achsterste gedeelte.
Op bladzijde 17 van het fotoboek kun je ze afgebeeld zien op foto 124.
Nu denk ik dat ik ergens in het verleden een foutje gemaakt heb of ze zaten nooit bij mijn boot....
Hoe dan ook, kan iemand mij de maten opgeven van die stukken ?
Gokken leek mij eigenlijk niet zo'n goede optie op dit moment, daar de schotten er wel goed in moeten komen....

Verder zit ik nog steeds een beetje in dubio....

Zo als bij sommige van jullie misschien bekend is, ga ik hem ombouwen naar een statische duiker (wie niet, hè ??).
Ik heb het systeem van Lex al goed bestudeerd en alhoewel ik hem en het systeem vertrouw, denk ik ook aan de sytemen van Engel...
Een verschil kwam meteen al boven water (als ik het zo zeggen mag).
Het verschil in prijs.....
Dit scheelt wel even een slok op een borrel !!!

Is er daarom iemand die me het spreekwoordelijke duwtje in de "goede" richting bieden kan ?

Ik blijf maar twijfelen !!

Groetjes, Joop (met het zweet op de rug, maar ja, met deze dagen droog je eigenlijk nooit lekker op, is het niet van het zweet, dan is het wel van de regen !)

Hoi Motorama,
Beetje vreemd , die stukken 5.3=150mm,5.4=235mm,5.5 hier kan ik de juiste maat niet meer opmeten ,maar hier kom je van zelf achter met deze maten ,wel vreemd ze moeten erbij zitten,het zijn taps toe lopende stukken.Wel makkelijk zelf te maken.
Ja het duikgedeelte , Ik heb ongeveer hetzelde als Lex,en tot nu zonder problemen. Maar dit kan ook in de muntjes lopen, boter bij de vis zullen we maar zeggen

Gr. Rob

Hallo Rob,

bedankt voor de info.....

We kunnen weer even verder......

Groetjes, Joop (Motorama)

rob niezing zei:
Hoi Motorama,
Beetje vreemd , die stukken 5.3=150mm,5.4=235mm,5.5 hier kan ik de juiste maat niet meer opmeten ,maar hier kom je van zelf achter met deze maten.
Gr. Rob

De maten kun je ook van de tekening af halen. Dan maal 2, de tekening is 1:2. Het is de maat tussen de spanten, tussen de stukken 5mm open laten, daar moeten de spanten dan in vallen.

Back