Kieze welke f3p model

Discussie in 'F3P' gestart door jasperdlg, 22 sep 2010.

  1. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    oke dan wordt het de yak-54
     
  2. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    wat is trouwens de bedoeling bij het freestyllen?
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Dat is geen klasse. (in nederland)
    In sommige landen noemen ze de Aeromusical 'freestyle'.
    En in Engeland was het 2 minuten lang vrij vliegen (3D/kunstvlucht) en dan kon men stemmen op wie dat het beste deed.

    Overigens kun je met een precisie kistje ook 3d vliegen, het gaat allenmaal alleen wat trager.
    Zeker als je de figuren nog moet leren is het lekker makkelijk met een goed precisie kistje. Je kan beter eerst een rollende looping proberen met een toestel dat niet super hard rolt dan een die dat wel doet.

    Als ik moest kiezen tussen het aanraden van een tech-one 54, of een malibu 2 zou het de malibu 2 zijn.
    Niet da ik met beide heb gevlogen, enkel de 54 zien vliegen, maar ondertussen zat kisten gezien. Lekker veel uitslag op rol doen en je hebt een goede 3D trainer.
    Als je alle figuren al kunt en je wilt ze sneller/extremer doen dan pas is een 3d kist nodig.


    Daarnaast is het veel belangrijker dat je toestel goed en recht is gebouwd, en licht is dan het ontwerp.

    En die strook depron op 45°, Niet doen!
    Hoe is het mogenlijk dat fabrikanten dat nogsteeds adviseren. Het is zo lastig goed te krijgen, en het eindresultaat is slapper dan simpelweg een paar staafjes koolstof. En vaak zwaarder.
    Het koolstof aan de onderkant op de staart zit trouwens op de verkeerde plek... 1e staaf begint te laat, zou naar de vleugelstaven toe moeten. En de laatste bij de zou naar de scharnierlijst stabilo moeten.Waarna er nog een zit die hem kruist van voorlijst stabilo naar zo ver als hij maar naar achter kan zonder het hoogteroer in de weg te zitten.
    De malibu 2 heeft wel een staaf ongeveer daar. Maar zijn de foto's op de tech-one site minder duidelijk. (geen zin de manual te bekijken)
     
  4. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    982
    Locatie:
    hengelo
    Jasper, kom anders 22 januari naar indoor Hengelo. kan je eens met mijn clik vliegen! weet je hoe dat voelt, of had je daar al mee gevlogen?
    Van de clik heb ik de tekening wel en ken ik ook wel iemand die hem voor je zou kunnen frezen!

    Justus
     
  5. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    ik zal zeker komen, en ik had al met jou click gevlogen maar als je erop staat dan....
    wat zou dat kosten om die te laten frzen??

    greetz
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    20€
    Ook een Extra 300 is mogelijk.
    Beide zijn uit depron Aero.
     
  7. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    oke gaaf 20 euro is niet echt veel en dan ook nog aero derpon!
     
  8. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    ik heb zojuist 2 kliko's besteld een variatie op de click. met in eentje de naam van mijn vader en in de andere mijn eigen naam.
    nou maar hopen dat ze volgende week een keer binnen zijn:banana:
     
  9. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    de kliko is nu inmiddels al 2 weken binnen en heb lekker gebouwd hier 3 plaatjes:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    helaas is iemand op mijn shockflyer gaan staan waardoor je op de vleugel en op het bovenste stukje rudder een afdruk ziet. Maar het zal er heus niet slechter van gaan vliegen!

    ik heb een 24 grams hxt motor liggen met daaraan een 12 ampere regelaar en een 460 mah 2s lipo.
    zal ik deze setup gebruiken? of zal ik het zo licht mogelijk doen met 240 mah 2s lipo en een 6a regelaar en een 15 grams motor? (ik denk ik vraag het maar anders moet in een nieuwe setup kopen)

    grt jasper
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik zou voor de 240mah accu en 6A regelaar gaan als het even kan.
    En de 19g 2204 motor en gws 8X4,3 prop.

    Het is altijd zo overduidelijk te zien hoe zwaar een model is tijdens de vlucht, elke gram die je kan besparen zal het vliegen verbeteren/makkelijker maken.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  11. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    het wordt maar weer eens tijd zit nu een landinggestel onder met 2 lichte wielletjes. maar die zitten er laag moet otch ggen probleem zijn? binnenkort ga ik weer een order plaatsen bij hobbyking en dan kan hij vliegen.
     
  12. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    alles werkt nu op een ding na. de motor. als ik een volgeladen lipo met 2 of 3s op de regelaar aansluit maakt hij de goede piepjes en dan als ik gas geef hapert de motor. en de motor is nog niet eens bevesigt op de motor mount?
     
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Disney 'klaar' alleen doen de aileron en hoogteroer servo's het niet.
    12 soldeerpunten te controleren... :-(
    Maar zondag zou ik hem graag willen vliegen, anders was het vandaag geweest.

    Met een zeer zware ontvanger, tgy6 met dikke lange kabel en stekker naar de ontvanger, 180 mah accu. (dat moet ik nog veranderen/vervangen).
    Nu 108g. Dus dat zou <100g kunnen worden, met niet-hol koolstof.
     
  14. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Sorry, verkeerd topic.
     
  15. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Haha!!

    De TGY6A is eigelijk maar voor 2s he... HK raad het af om hem met 3s te gebruiken en zegt dan ook de garantie (voor zover je je $8 terug wil) vervalt, maar het kán wel. Dat zeggen ze niet voor niks denk ik. 3s is ook niet eens nodig trouwens, 2s is al zwaar zat ;)


    Je zegt dat dat je motor nog niet vast zit in de mount, dat kan het ook zijn. Soms heeft ie wat steun nodig om op te starten, maar als ie blijft haperen moet je je soldeerverbindingen checken en anders het motortje nameten of ie geen sluiting maakt of een draadbreuk heeft.

    Zien we je over 2 weken in Arnemuiden? zou wel leuk zijn wat nieuw volk!

    Groeten, Ron
     
  16. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    misschien! wat is er dan voor iets?
     
  17. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    de eerste F3P wedstrijd, dat was je toch van plan?
     
  18. jasperdlg

    jasperdlg

    Lid geworden:
    11 dec 2008
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Nijmegen
    ja dat klopt! ik zal eens even kijken of ik dan kan.
     
  19. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    TGY6A esc

    Ik heb zelf een Turnigy 6A esc met succes op 3S gebruikt in depron parkjets.

    Het probleem is de BEC. Die kan niet genoeg energie leveren voor F3P met 3 (of 4) servo's vanuit 3S. Met 2 lichte servo's (2.5 gram) kan het net vanuit 3S.
     
  20. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina