Kiezen tussen HPI rs4 micro en X-Ray M18

Ik heb sinds dinsdag ook een micro, de hpi micro. Wat ik er heb voor betaald: niks,nope,niëte :P Ik ga morge speed 300 6V halen, ga denk ook zelf chassis maken of deze kopen http://www.penguinrc.com/products/hpi/p3500lm.html
hij licht nu helemaal uitelkaar even morgen als ik tijd heb schoonmaken.

groet Cees

cooper zei:
6jaar ???

ik hoop dat hij dan niet teveel brokken maakt of dat je de snelheid wat binnen de perken houd, de oog-handcoordinatie is toch nog niet zo goed op jonge leeftijd...
maar,
ze leren het wel snel !

Hij rijdt nu ook met een E-max, ik denk dat ik er meer moeite mee heb als hij.
bedankt voor de tips.

eric zei:
Vandaag heb ik 2 X-ray m18 bestelt. 1 voor mijn zoontje van 6 en 1 voor mij. Waarschijnlijk ga ik er een standaard motor in monteren en met 5 cellen rijden. Eerst maar eens kijken hoe dat gaat. Nou is mijn vraag welke cellen kan ik het beste nemen, voor ons is de rij tijd van belang want als het autootje er na 3 minuten mee stopt is er de lol bij zo'n ventje er vlug van af. Ik zou ook graag willen weten welke servo en snelheidsregelaar ik er het beste in kan zetten. Zender en ontvanger hebben we allebei al. Alvast bedankt.

Gebruik zelf in een 1:24 GM V4R en Hitec HS-81MG. Ik ben hier erg over te spreken. Bij de HS-81 met kunststof tandwielen kon ik elke 2 runs een nieuwe tandwielset monteren. Nadeel van de regelaar is dat je hem elke run weer moet in regelen.

eric zei:
cooper zei:
6jaar ???

ik hoop dat hij dan niet teveel brokken maakt of dat je de snelheid wat binnen de perken houd, de oog-handcoordinatie is toch nog niet zo goed op jonge leeftijd...
maar,
ze leren het wel snel !

Hij rijdt nu ook met een E-max, ik denk dat ik er meer moeite mee heb als hij.
bedankt voor de tips.

iedere modelbouwer maakt 't leven veel kleurrijker :)
hoe meer zielen, hoe meer vreugd :lol:

big mac zei:
Nadeel van de regelaar is dat je hem elke run weer moet in regelen.

Omdat? is dat standaard? Dat lijkt me toch niet de bedoeling, zeker weten dat je niet iets grandioos verkeerd zit te doen (al zou ik ook zo snel niet weten wat)?!

Ja, dat is wel de bedoeling (volgens de handleiding). Je zet 'm aan, geeft vol gas en klaar is Klara.

De M18 autoos heb ik binnen. Nou vraag ik me af, is het verstandig om de tandwielen in de differentieels een beetje te voorzien van vet? In mijn anderen modellen zit er vet op de tandwielen maar in de bouwbeschrijving van X-ray wordt er geen woord over geschreven.

Back