Kiezen

• Topicstarter Topicstarter sproxy
  • Startdatum Startdatum
S

sproxy

Guest
Ik wil me graag een electro heli kopen.

Omdat die minder lawaai maken,
maar ook goedkoper zijn nu:
www.antwerpheli.com
Daar ga ik alles bij kopen.

Heb nog nooit gevlogen ik ben al lang aan het rondkijken
Mijn budget is zo'n 200€ max.

Maar ik wil niet zo'n klein dingetje ik wil iets groter..

Want kunnen jullie mij aanraden?

En die vliegtijden, bedoel 10minuutjes ofzo is toch weinig..?

10 minuten klinkt als weinig maar het is best veel. Verder kom je met 200 euro nog in de speelgoedklasse (naar mijn mening).

Je budget is inderdaad aan de krappe kant om een mooie volwaardige electro heli mee aan te schaffen zoals Laurens reeds aanhaalde.

Stevo

Ik wil zowiezo eentje voor buiten..
Mja dit zal dan mijn eerste zijn..

Je koopt toch ook niet meteen een BMW als je nog niet kan rijden

Nee maar als je wilt autorijden koop je ook een driewieler.

Ik zou nog even doorsparen voor minimaal een collective pitchheli.

sproxy zei:
Ik wil me graag een electro heli kopen.Mijn budget is zo'n 200€ max.
sproxy zei:
Maar ik wil niet zo'n klein dingetje ik wil iets groter..

Want kunnen jullie mij aanraden?

het dichtste bij een "buitenheli" kom je met een walkera 36 Klik
ik heb er ook een, en je kunt er leuk mee buiten vliegen en is voor een beginner voor een hélé tijd genoeg

je kunt ook aan een 04 Klik
Fixed Pitch ( zoekfuntie-training :wink: ), maar ook zeer goed buiten te vliegen

Rens

200 vind ik al veel hoor,
misschien is dat weinig voor jullie mij veel..

Tis gewoon om wat fun met de maken, ik hoef niet de beste heli te hebben..

Zijn er nog andere mogelijkheden,
Btw kennen jullie belgische webshops

als je een euro'tje of 800 tot 1000 hebt praten we verder ok? haha, flauw ik weet t maar idd wat iedereen zegt 200 euro is wel heel erg weinig, mocht je echt niet meer hebben kijk dan eens bij een walkera 36, die kost bij www.rcvliegshop.nl 250 euro, zie hier... klikkie doen!

dat komt t meest in de buurt bij wat je wil uitgeven, maar of dit verstandig is...

Voor mij is 200 euro ook best veel ;-) Maar met sparen koop je een heli waar je veel plezier aan hebt.

Voor 200 euro koop je naar mijn mening een matige heli, waar natuurlijk wel plezier mee te beleven valt.

Ik vraag gewoon informatie de dingen waar ik ook zeker op moet letten,
Vind het gewoon dom als je iets koopt dat veel kost en dan nooit meer gebruikt..

Maar over benzine, is dat goedkoper of helemaal niet?

benzine?....

kijk voor iedereen is 200 veel geld, maar relatief en rationeel gezien in de heli-hobby is dat niet zo veel dus, er is dus wat te krijgen voor dat geld, maar dan moet je altijd consessies doen, als je buiten wil vliegen heb je nou eenmaal een iets uitgebreidere machine nodig, en dan zit je in een duurdere klasse...

Ik weet dat is bij alles zo he..

Maar misschien er toch eentje bij helicenter dat wel degelijk is aan een 200€?

Ik bedoel ik weet perfect kan niet.. maar een tussenweg is er altijd

En waar moet ik opletten bij aankoop?

is je aankoop budget € 200,- of je volledig budget € 200,- ?

ik vraag dit omdat je nog nooit heli gevlogen heb en dus geheid overmoedig ga worden bij het leren vliegen en dus crashes ga maken, crashen kost geld bij een CP heli meer als bij een FP heli.

iets duurs kopen en nooit meer gebruiken is zonde zeg je zelf dus na aardig wat crashes (en geld) (want een heli vliegen doe je echt niet zo maar even) is de lol eraf en eindigd de heli toch in de kast of op TKA topic.

mijn advies ga kijken voor een Walkera HM 4#1 (rev 2) ding kost € 94 euro trainings kruisje erbij van 3 en een sim kabel van 3 extra accu van 10 eurie en een paar extra onder delen dan ben je met een +- € 110,- euro klaar en kan je beginnen met LEREN heli vliegen je heb dan iig nog een € 90 euro over voor extra onderdelen of nog een extra accu oid.

wil je er echt buiten mee vliegen neem dan een Lipo + lader erbij (en laat de Nimh accu achterwegen) lees hier meer over op het RCVliegshop forum daar staat alles vele malen getypt over beginers heli en met lipo buiten vliegen.

Suc6 met je beslising.

Als je normaal gaat leren heli vliegen word je niet overmoedig, zeker niet als je nog hovert. In het hoverstadium crash je het minst!

Een DF04 kan wel hoveren maar echt rondvliegen gaat er niet mee.

laurens zei:
Als je normaal gaat leren heli vliegen word je niet overmoedig, zeker niet als je nog hovert. In het hoverstadium crash je het minst!

in het leer proces heli vliegen begin je op de grond en naar mijn mening wil je dat ding een keer in de lucht zien (ga me nu niet vertellen dat jij of anderen dat niet gehad hebben zo uniek kan ik niet zijn)

laurens zei:
Een DF04 kan wel hoveren maar echt rondvliegen gaat er niet mee.

ik weet niet hoe je hier aan kom maar hele volks stammen vliegen rondjes met een DF04 je kan er gewoon alle kanten mee op vliegen hoor geen probleem.

Je zou verbaasd staan hoe stabieler een grotere heli is ;-) Dit maakt het opstijgen en landen veel makkelijker. CP helpt ook omdat het wat meer toeren draait.

Ik zie ook mensen rondjes vliegen met een DF04 maar dat is niet echt op snelheid. Als zo'n ding eenmaal op snelheid is stuurt hij stukken minder.

ik weet dat een grotere heli stabieler is en dat CP daar ook in helpt, dit neemt niet weg dat je met een 04 geen rondjes kan vliegen, daarbij zal een starter niet direct zijn 04 op volle voorwaartse snelheid rondjes laten vliegen lijkt mij hij zal daar uiteindelijk wel terecht komen maar dat is op een punt dat hij voor zichzelf al heeft beslist door te willen gaan met heli vliegen en een opstapje naar een volwaardige CP heli te doen.

de topic starter wil een buiten heli compleet voor 200 euro wat niet gaat lukken en heeft nog nooit gevlogen hij vraagd advies over de aankoop van een heli mijn mening is als zijn totaal budget 200 euro is dat hij beter een 04 kan kopen omdat hij dan nog geld over heeft voor onderdelen etc.

prima betaalbare heli om het te leren hij is idd minder stabiel dan een grotere maar kan je met de 04 vliegen dan is de rest ook geen probleem meer.

Mijn mening is dat als je serieus wil helivliegen dan moet je doorsparen. Anders voldoet een DF04.

Beste mensen,
ik ben hier helemaal nieuw en heb wel al ontiegelijk veel gelezen. Top van alle leuke reacties!

Ik wil zelf ook wat gaan beginnen, heb nog nooit gevlogen, maar heb wel technisch inzicht.

Na veel zoeken vond ik deze:
http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?products_id=1874

Is dit iets om het te leren?
Het hoeft niet perfect te zijn, als ik er
maar voorlopig zoet mee ben!
En kan iemand mij vertellen of ik hierbij nog meer dingen moet aanschaffen?

Alvast bedankt, Daniël

Back