Killer HAI

Hoi,
Ga van tekening een Killer HAI bouwen.
Gewoon, voor de leuk.;)

Op tekening staat het model met kleppen en rolroeren.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Zijn de kleppen bij het vliegen het hoogteroer en bij landing de kleppen voor butterfly en hoogte?
Heeft het uberhaupt zin, die kleppen?
Lees graag wat ervaringen..........als die er zijn!

Ik heb juist een Killer-Hai afgewerkt -heeft nog niet gevlogen,en deze zonder de kleppen gebouwd.
Heb dat beslist door ervaringen met de Hai2. Deze heb ik gebouwd met de kleppen, maar deze is perfect te vliegen zonder- enkele in de club vliegen ook zonder. Hebben ze dan geen nut ? Dat zou ik zeker niet zeggen, want deze Hai's vliegen graag snel, en dan zijn deze remkleppen wel handig vooral bij korte pleinen,. Ook moet je bij deze vleugels bijna altijd vliegen met de roeren iets up, heb je kleppen dan zet je deze in de normale vliegstand up en kunnen de buitenste roeren mooi vlak blijven.
Ervaring met de binnenst als hoogteroer en de buitenste als rolroer heb ik niet, ik vlieg ze altijd als elevons.
Zie je niet op tegen het extra werk, bouw ze dan in (ze hebben nut), hou je het liever wat simpeler en strakker, dan laat je ze weg (het kan zonder).

Dat is toevallig, ik bouw momenteel ook een killer hai vanaf tekening. Het is erg leuk om op deze klassieke manier een kist te bouwen. Ik ga ook voor de versie zonder kleppen vanwege de eenvoud. Ben nog zoekende naar een voordelige Hobbyking setup dus ik hoor graag jullie advies. Als accu wil ik een 3s lipo gebruiken.

Ik heb er ook een HK setup in gezet nl deze 3536 Turnigy motor samen met deze 55 A Trust regelaar. De power komt om te beginnen uit een 3s 2200 LiPo of een 4s 2200
De servo's zijn Hitec 82MG

heeft er iemand ook een
pic.gif
van zijn Killer Hai.
Ben heel nieuwsgierig naar al die mooie Hai'en.

Ik heb zelf de Tiger hai gebouwd in dit draadje:
bouw-van-een-fmt-tiger-hai

Laatst bewerkt door een moderator:
Die..............

ziet er mooi uit!
Ik ben nog niet begonnen...
Alleen de tekening copy gemaakt om te verknippen en plakken op balsa en triplex.

Die is echt mooi Gurodewa !
Ik vind de Killer Hai net wat mooier dan de Hai 2, zijn er ongeveer dezelfde setups die erin moeten ?
Ik heb nog een reserve set liggen van de Hai 2.
35-42 op 3s 11x6 aeronaut.
Of is dit te zwaar ?

Hierbij de foto's van mijn definitieve Killer Hai. Vliegt inderdaad loodrecht omhoog totdat je hem niet meer ziet....Vervolgens loodrecht omlaag en dan hoor je hem heerlijk fluiten! Zweven doet hij ook goed mits je maar voldoende snelheid houdt dan blijft hij lopen en glijden. Leuke kist die mij veel plezier oplevert.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bijna een jaar oud, dit draadje. Maar toch een vraagje over de killerhai.

Is hij als snelle zwever te beschouwen of is het een motorkistje dat ook een beetje kan zweven?
Ik zoek iets aparts en snels voor aan de helling en dit lijkt mij een makkelijk mee te nemen ding met precies het aparte wat je niet vaak op een duin ziet.

Groeten

Een pure thermiek zwever is het niet, maar op een helling ga je er wel plezier mee beleven denk ik, vooral omdat het een wendbaar toestel is, en redelijk snel.

Voor thermiek heb ik al redelijk wat spul in huis. Ik zoek een snelle vliegende vleugel voor wat meer wind op het duin, en een beetje lol op het veld (hard omhoog en loopen en rollen omlaag)

Dan is de Killer-hai een goede keus, maar de Hai-1 zou dan ook een optie kunnen zijn, wat minder fraai maar wat lichter en wendbaarder.
Is snelheid belangrijker ga dan voor de Killer-hai, wil je meer wendbaarheid neem dan de Hai-1.

Ik heb het gedaan!

Ik wilde aanvankelijk de freesset van vth maar heb meer (eigenlijk te veel) bouwprojecten en vond de arf niet zo heel erg veel duurder (en ik ben van nature ook een beetje lui) dus die komt mijn kant op!
De motor wordt de oude uit de Spirit V en servo's hs82mg omdat ik die allemaal nog werkeloos heb liggen.
En misschien dat ik er een losse zweefromp bij maak om op het strand de motor niet aan zand en zout bloot te hoeven stellen.

Back