Kilometers samen vliegen

Zat me net eens af te vragen waarom er nergens in het Quinessboek modelvliegen staat vermeld? Is er niemand die eens heeft geprobeerd een hele lange afstand te overbruggen (10-tallen kilometers) met andere modelbouwvliegers samen? Dus het vliegtuig overnemen van zender naar zender????

Dan heb je zeker nog niet gehoord over de TAM-5, die de Atlantische Oceaan overstak?
http://tam.plannet21.com/
De piloot die de landing stuurde, Dave Brown was lid van het Amerikaanse F3A team, dat in 1985 bij ons (MVA) te gast was om te trainen voor het WK....
Hij was ook wedstrijdleider van het WK F2 in 2004, waar ik de eer had aan te mogen meedoen...

In Duitsland werden er wel wedstrijden georganiseerd waarbij men vanaf een modelvliegveld vertrok en dan via een van te voren bepaalde route van modelvliegveld naar modelvliegveld ging. De piloot stond of zat dan in een auto en moest vandaar uit het model besturen. Helaas zijn dit soort rally's niet meer toegestaan.

Ja, gaaf hoor. Overigens moet het ook mogelijk zijn je vliegtuig via de laptop en een cam te volgen en te besturen ... hmmm ... lijkt me leuk! ;-)
Ga eens speuren en die sitelink heb ik gelezen. Gaaf als je ziet hoe mensen met hun hobby bezig kunnen zijn.

Ergens op het grote boze internet is een filmpje te vinden van een toestel wat de piloot (zittend in een auto) door een lange tunnel laat vliegen :D

Geen record, wel grappig om te zien :mrgreen:

<edit></edit><edit></edit><edit></edit><edit>-edit-
Heb 'm even opgezocht, ook zo slordig "ergens" ;)
[URL="
KLIKKEN MAAR!!![/URL] ik ben niet verantwoordelijk voor de muziek ... :rolleyes:</edit>

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, gaaf hoor. Overigens moet het ook mogelijk zijn je vliegtuig via de laptop en een cam te volgen en te besturen ... hmmm ... lijkt me leuk! ;-)
Zoiets? ;)

<object height="355" width="425">

<embed src="http://www.youtube.com/v/v0ZXnoKbxx8&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" height="355" width="425"></object>

ik weet niet hoeveel km het was.Maar mijn voorzitter van de club heeft ooit zoiets gedaan.
Hij steeg met een pipercub op in onze club en toen stapte hij in een auto en een ander reed zo naar een andere modelvliegclub om daar te landen.Hij vloog door dorpen en over een vrij drukke baan,wel grappig en het is nog gelukt ook!

sven

Zoiets? ;)

<object height="355" width="425">

<embed src="http://www.youtube.com/v/v0ZXnoKbxx8&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" height="355" width="425"></object>

haha, loop je door het park zie je een vent zitten op een stoeltje met een zender in zijn handen en een te groote zonnebril.
en je ziet geen vliegtuig want die vliegt ergens hoog, dan sta je toch raar te kijken:P

Hoi,

Ik heb de vroegere RC-rally in duitsland ooit gewonnen met mijn three Dee NT (heli). de adstand was ongeveer 20 km, en was niet alleen opengebied. Met af en toe vloog de heli achter de bomen langs.

Was een super ervaring, maar was doods bang dat ik zonder heli naar huis ging ;)

Groeten
Roel

haha, loop je door het park zie je een vent zitten op een stoeltje met een zender in zijn handen en een te groote zonnebril.
en je ziet geen vliegtuig want die vliegt ergens hoog, dan sta je toch raar te kijken:P
Sterker nog: in de zomer, als er teveel licht is, zitten ze met een piloot of 4 in hun tuinstoeltjes met een T-shirt of handdoek over hun kop!
(echt waar, ergens gelezen.)

Haha, zonde dat er meestal van dit soort "muziek" in gezet word

yeplaa weer een negatieve reactie over deze stijlen, da is om de 5 seconde op dit forum.
hoor je ons zagen over jullie stijlen???
pff

grz

tsja, en je kunt muziek ook iets te serieus nemen, bling*bling*[BE]...

en nee, hardstyle is geen muziek...

daar zit je dan weer fout danny.
Hardstyle IS muziek en nog wel goede ook!
Geef mij maar hardstyle,dance,electro,techno,.... Zolang het maar geen metal of heavy rock ofzo is!;)En rock en metal is muziek ja,maar kom niet zeggen dat hardstyle enz geen muziek is :shock:

Hadden we het over muziek of toch over RC-vliegtuigjes?
Hoor ik hier stemmen opgaan voor een 'Boring Subforum Over Muziekstijlen/Smaken' zodat ons jullie gezeur bespaard blijft? :mrgreen:

hehe dat vind ik ook sven, als andere hun gedacht mogen neer type mogen wij dat ook :)

gelukkige verjaardag btw sven :D

grz
rodney

Back