Evaluatie
Na ruim 2 weken co-ax fladderen zijn dit mijn conclusies:
- RC helicopteren is verslavend
- LiPo's hebben niet het eeuwige leven (na 15x opladen gaat de felheid er af)
Leukste blijft racen door de woonkamer, kan echter maar een paar minuten omdat daarna de power om te corrigeren niet meer aanwezig is (gas open en omhoogschieten).
Daarna obstakelkoersen om de lamp (80 cm aan weerszijden, achter beperkte ruimte en voor ruimte zat).
Zodra de heli "moeite" krijgt met hoogte maken is het tijd om te precisie-landen.
Echt leuk speelgoed zo'n Walkera 5#10, krijgt zeker nog een 2e revisiebeurt als de schroeven en tandwielen weer leverbaar zijn. Mischien ook maar meteen nieuwe lagers en motoren bestellen.
Extra smering op de schacht lijkt me ook niet verkeerd. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken. Insmeren met synthetische motorfietskettingspray, dunne fietskettingspray of iets met teflon en waar haal ik teflon spray.
Volgende heli wordt waarschijnlijk een Walkera 4#6S. Mooi klein ding en net ff wat robuuster dan een CB180Z volgens mij.
Edit: Vorige revisie was JBF, wil de volgende netjes doen. Maar doorvliegen is het belangrijkste. Beter een doorvliegende JBF fladderaar dan een stilstaande heli :twisted: