Enige tijd geleden heb ik van een clublid de King 100 gekregen. Het is een ééncilinder. Het toestel had geen ontsteking meer en werd zonder uitlaat geleverd. Tevens was het kunststof dat tussen carburateur en cilinder zit gescheurd en moest vervangen worden.
Ondertussen had ik mailcontact gehad met kingflugmotoren.de met de vraag of zij de ontbrekende onderdelen konden leveren maar niets van dat alles. Het werd dus improviseren.
Inmiddels is er een universele ontsteking voor een ééncilinder uit china gekomen en ben ik zelf aan het lassen geslagen.
Ik heb inmiddels ook een nieuw stuk kunststof weten te bemachtigen en lijkt het allemaal te moeten werken maar krijg ik geen lopende motor. Ik heb wel een vonk (het testen gaat aan de buitenkant) en zie ik brandstof uit de carb druppelen. Ook het kunststof deel is van gaten voorzien.
Zie heeft ervaring met een dergelijke motor.
Ondertussen had ik mailcontact gehad met kingflugmotoren.de met de vraag of zij de ontbrekende onderdelen konden leveren maar niets van dat alles. Het werd dus improviseren.
Inmiddels is er een universele ontsteking voor een ééncilinder uit china gekomen en ben ik zelf aan het lassen geslagen.
Ik heb inmiddels ook een nieuw stuk kunststof weten te bemachtigen en lijkt het allemaal te moeten werken maar krijg ik geen lopende motor. Ik heb wel een vonk (het testen gaat aan de buitenkant) en zie ik brandstof uit de carb druppelen. Ook het kunststof deel is van gaten voorzien.
Zie heeft ervaring met een dergelijke motor.