King 100

Enige tijd geleden heb ik van een clublid de King 100 gekregen. Het is een ééncilinder. Het toestel had geen ontsteking meer en werd zonder uitlaat geleverd. Tevens was het kunststof dat tussen carburateur en cilinder zit gescheurd en moest vervangen worden.
Ondertussen had ik mailcontact gehad met kingflugmotoren.de met de vraag of zij de ontbrekende onderdelen konden leveren maar niets van dat alles. Het werd dus improviseren.
Inmiddels is er een universele ontsteking voor een ééncilinder uit china gekomen en ben ik zelf aan het lassen geslagen.
Ik heb inmiddels ook een nieuw stuk kunststof weten te bemachtigen en lijkt het allemaal te moeten werken maar krijg ik geen lopende motor. Ik heb wel een vonk (het testen gaat aan de buitenkant) en zie ik brandstof uit de carb druppelen. Ook het kunststof deel is van gaten voorzien.

Zie heeft ervaring met een dergelijke motor.

Staat de timing goed? Wat zegt de handleiding van de onsteking? Ik heb hier wel zo'n ring liggen waarmee je dat kan afstellen heb er ook nog een tester bij als et goed is, kun je zien Of de magneet goed contact maakt met de voeler. Is de accu spanning voldoende? Staat de carb nog goed ingesteld?

Qua timing heb ik het bovenste dode punt en even daarvoor geprobeerd. Als ik de bougie tegen het blok hou en de prop draai, krijg ik een vonk dus de magneet en de voeler zien mekaar. Handleiding heb ik niet kunnen vinden en zoals ik al schreef, kingflugmotoren.de wilde daar niets over aanleveren. Er wordt gebruik gemaakt van een nieuwe 6V accu. Of de carb goed is afgesteld weet ik niet maar dan zou je toch op z'n minst een keer een pruttel-pruttel moeten krijgen. Na verloop van tijd ontsteekt de brandstof in de uitlaat dus is er wel een vonk.

Als je wat meer info verstrekt word het wat makkelijker om je te helpen.
Merk ontsteking zou al veel helpen, verder tijdstip ontsteking afstellen gaat wel even wat nauwkeuriger dan wat je tot nu toe gedaan hebt (Qua timing heb ik het bovenste dode punt en even daarvoor geprobeerd.)
Probeer eens 28 a 30 graden voor BDP.

ENGINES TDC Adjustment|rcexl.com ¡¡

Hans

Razor, bedankt voor het aanbod. Ik ben zelf nog wel van het zelf proberen maar mocht het met bovenstaande tips niet lukken dan zal ik zeker contact met je opnemen.

Back