King 95

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door Harry van Melick, 23 jul 2014.

  1. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.051
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
    Hallo

    Wij zijn hier (in Duitsland) aan het uitkijken naar een sterkere motor voor onze sleepkist, wie heeft er ervaring met de KING 95 motor (vibratie, torque, betrouwbaarheid)? KING 95 S / 95 RV | Kingflugmotoren.de

    Harry
     
  2. looping

    looping

    Lid geworden:
    5 mei 2005
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Best
    Hallo Harry,
    Waarom dan niet een tweecilinder van 100cc? Ik heb het vermoeden dat als je hoger dan zeg 80cc gaat de motor dan een te krachtige slag naar een kant gaat maken en daardoor je hele kist gaat schudden met alle gevolgen van dien.
    Let wel ik heb mijn motor 3W 106 star op mijn kist staan.
    Hopelijk draagt dit toch nog wat bij.

    mvg
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  4. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.051
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
    Gert-Jan, bedankt voor jouw input, de motor is weliswaar niet voor mij (ik vlieg geen motorkisten)
    Wat zo prettig aan de King motoren is zijn de starteigenschappen, waarschijnlijk komt dit doordat het een Rotary-valve motor is en geen Walbro met een membraan, een slag en hij loopt.
    De zweefvliegtuigen worden steeds groter en zwaarder dus, moet er een sterkere sleper komen.
    Een tijdje geleden hebben we een 24 kilo zware Sedberg T21 met een King 70 gesleept maar, dit is wel erg 'kantje boord'.

    Harry
     
  5. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ze kunnen ook een erg grote prop aan is me wel eens verteld en zijn relatief stil.

    Op biggs zie je ze alleen met een erg kleine spoed slepen.
    Ik heb van Gerben geleerd dat de prop wind ongeveer 120 km per uur moet zijn.
    Je kan dan met een kleinere motor veel meer slepen als met een kleine spoed.
    Mijn ervaring is ondertussen dat het klopt.
     
  6. dockerdirk

    dockerdirk

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    kapellen antw.
    Hoi Heren, een vriend van me heeft een King 100 rv waar kan hij onderdelen en manual vinden voor deze motor.
    Mvg Dirk
     
  7. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Alem
  8. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Dit kan ik ook beamen in de benzine motoren .
    Daar vloog ik op mijn zdz 90 rvj een 25x12 drieblad . De paftrainer haalde horizontaal een 180 km/h.
    Vele zwevers van 18kg en zwaarder zijn in korte tijd op hoogte afgezet geweest .

    Heb wel weer zin in een grotere sleper ,maar dan een schaalmodel .
     

Deel Deze Pagina