Hein,
het is een beetje lastig uit te leggen, maar het komt door het volgende, en dat is totaal afwijkend van een 'echte ' truck want daar werkt het niet zo:
De ingaande as van het voorste differentieel drijft het kroonwiel aan en dat gaat daardoor draaien.
Maar dat kroonwiel drijft OOK weer een tweede rondsel aan aan de achterkant van het diff [dit is in de praktijk dus NIET het geval], en daarom draait de uitgaande as van het voorste differentieel in tegengestelde richting van de ingaande as.
Nu is de tweede as gelijk aan de achteras van een 4x2 en daarom moet die ingaande as dus dezelfde kant opdraaien als de eerste as, maar dat is dus niet het geval.
Als je nu de as omdraait [onderste boven] dan loopt hij dus wel weer de goede kant op, ondanks het feit dat de ingaande as de andere kant op draait.
Maar er is een offset van de ingaande assen van de eerste en de tweede as, en daarom is er een verschil dat deze 'scheefstand' van de in- en uitgaande as veroorzaakt, want de ingaande as zit niet in het centrum van het aslichaam, dit is ook vaar het geval bij de 1:1.
Ik hoop dat dit de oorzaak verduidelijkt, en niet toevoegt aan je 'probleem'.
Cor