King Hauler & Kiptrailer, klaar!

Discussie in 'Model truckers' gestart door Stefan666, 25 jul 2005.

  1. Stefan666

    Stefan666 Guest

  2. Smiley

    Smiley Guest

    Ik moet zeggen het is een mooie combinatie geworden...

    Het antwoor dop de vraag: of ik nog bieten kan rijden??

    Ja, dat is nog niet helemaal zeker, wat wel zeker is dat hij in a.s maand ( december) geheel gespoten, opgebouwd gaat worden. Zodat hij rijklaar is voor het nieuwe jaar.

    Nog maals de combinatie ziet er zeer netjes uit!!!!!

    MVG,
    Vincent
     
  3. Stefan666

    Stefan666 Guest

    ow, moet lukken dan!
    bieten lopen aardig achter, vooral door die briljante vooroorlog fabriek in moerbeke..
    Rare jongens... die belgen..

    T ziet er naar uit dat we ook 1e en 2e kerstdag moeten rijden, hopelijk voor oud/nieuw alles van t land & op de fabriek.

    Al , word dat nog maar de vraag of het lukt.
    Misschien zelf een van de laaste keren dit jaar, suikerprijs naar beneden.. gaat hier een hoop banen kosten. (en ben bang ook de mijne..) ... ai ai ai !
    Einde gemekker :)

    Stefan
     
  4. Stefan666

    Stefan666 Guest

  5. erik vos

    erik vos

    Lid geworden:
    6 nov 2005
    Berichten:
    121
    Locatie:
    hengelo
    ha Stefan,

    een prachtige truck met kiptrailer.
    Het filmpie ziet er goed uit en de muziek is OK hoor

    Werkt de trailer op hydrauliek?

    groetjes Erik.
     
  6. wesley

    wesley

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    184
    Locatie:
    geulle
    jou kille voor de muziek??
    ik smeek je om dit soort onder alle filmpjes te gebruiken
    maar van wie was t liedje
    t leek wel van
    AC/DC
    groetjes wesley
    ps: hardrockluisteraar 8)
     
  7. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    ziet er erg mooi uit :thumbsup: :thumbsup:

    en de muziek is ook top [​IMG] :p
     
  8. joop kanon

    joop kanon Guest

    nou stefan....hij ziet er kanarieg@#l uit.......
     
  9. Stefan666

    Stefan666 Guest

    Dank heren, jazeker ,
    Dat is AC&DC - I can't stand still (voor de downloaders hier )
    Oude stijl metal/rock mafkees aan deze kant ook.

    De kipper werkt met een spindel, hydroliek komt nog wel eens (ehhmm.. budget (AU!) )

    Overgens.. sorry voor de muziek, was wel toepasselijk. ook een kort blooper filmpje gemaakt.
    (een filmpje lukt natuurlijk nooit in 1x hé)

    http://www.tamiyaclub.com/moviecomment.asp?id=1702

    (owja.. nie slaan voor de muziek he, vond t wel toepasselijk grinnik)

    Stefan
     
  10. RT.Magic

    RT.Magic

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Nieuwegein (Utrecht)
    Hallo Stefan,

    Ik heb ALLE foto's en filmpjes eens even op mijn gemak zitten bekijken en moest toen wel even een berichtje sturen. :pc:

    Allereerst vind ik het een bijzonder mooie truck met kiptrailer geworden en hoop zelf ook nog eens een keer zoiets te maken omdat ik voor mijn beroep ook op zulke vrachtwagens heb gereden en af en toe nog rij.

    Verder vind ik allebei de keuze's van de muziek bij je filmpjes een hele leuke keuze. :worship:

    Heb je nog meer foto's of filmpjes dan zou ik ze graag willen zien en ook ben ik heel benieuwd naar de werking van de kiptrailer want die foto's kan ik helaas niet openen op het forum, ik zie alleen maar rode kruisjes. :cry:

    Veel succes met je mooie truck en groetjes van Marcel. :D
     
  11. Stefan666

    Stefan666 Guest

    Goeiemorgé!
    Dank :)
    Ahh, een collega kipper chauffeur!

    Ehm, fimpjes, nee, NOG niet. Komt wel, maar aangezien het weer nogal tegenzit en ik nogal zuinig op spulletjes ben mogen ze dan niet buiten spelen.
    De kruisjes, klopt.. de vorige server is helaas er mee uitgescheten dus moet het via tamiyaclub doen.
    Ehm, ja.. :) dus momenteel wat beperkt foto's, zal daar binnenkort eens iets anders op verzinnen.
    Maar, in het kort:
    Spindel aangedreven door motortje.
    Grote moer met stang aan kipbak vast.
    Dus door het draaien van de spindel drukt de moer de bak omhoog.
    Meer is er eigelijk niet van te maken, als je het juiste gereedschap hebt. (draaibank / frees) heel eenvoudig systeem om zelf te maken.

    Maar, zal binnen niet al te lange tijd wat meer foto's online proberen te zetten, t is voor iemand met wat metaal achtergrond een koud kunstje om na te maken.

    Dank, en.. op naar t volgende project!

    Stefan
     
  12. RT.Magic

    RT.Magic

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Nieuwegein (Utrecht)
    Hallo Stefan,

    Ik ben zelf al een beetje aan het experimenteren geweest vandaag en heb al een schroefdraad spindel met een motortje eraan die een blokje heen en weer kan bewegen.

    Nu nog even kijken of ik die hendel eraan kan maken die de kipbak omhoog moet gaan tillen en dan ff testen of er ook iets wil gaan bewegen, hihi.

    Ik heb een trailer klaarstaan waar de bak vanaf gaat en de kipbak moet ik dan nog maken maar dat doe ik pas als mijn testopstelling een succes is want dan maak ik hem opnieuw en passend in het chassis van de trailer.

    Ik ben dus al iets op weg maar hoor graag meer informatie van je en zeker een paar foto's van dichtbij zodat ik goed kan zien hoe jou systeem werkt.

    Een paar maten en afmetingen zoals lengte van de schroef uitslag en lengte van de hendel die de bak omhoog doet enz. zijn natuurlijk ook heel erg welkom.

    Ik hoop dat je mij op weg wil helpen met deze interessante klus.

    Alvast bedankt voor je moeite, Marcel.
     
  13. Stefan666

    Stefan666 Guest

    http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=48598&sid=1546
    zoals verzocht :)

    maten moeten even wachten, m'n mooie 12v gelaccu heeft net zelfmoord gepleegd :evil:


    Nooit zo'n ding een nachtje vergeten 8O

    Maar als korte beschrijving, ongeveer 3 bouten "aan elkaar" als draaipunt. (voor lengte), en het hele kipgebeuren gebruikt nog niet eens 1/3 van de spindel om helemaal omhoog te komen.
    Dus in principe zou je niet zoals hier een aardige lengte hoeven te gebruiken.
    De motor is een raadsel, zit een een vertraging op, en aangezien het nu allemaal mooi werkt zit ik er eigelijk niet zo om te springen om t kreng er onder uit te slopen om te kijken wat er in zit :)
    T ruikt iedergeval naar "conrad" ;) , de motor is een standaard 540RS

    -tot zover- :)

    Stefan
     

Deel Deze Pagina