King Hauler tankwagen (bouwverslag)

Discussie in 'Model truckers' gestart door rottierood, 12 jan 2006.

  1. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hey truckbouwers,
    ik zal hier een verslagje maken over de dood van een King Hauler en de geboorte van een King Hauler.
    Beetje sceptisch misschien maar ik zal morgen uitgebreid hier over terug komen.
    Compleet met foto's,want daar zijn we allemaal gek op.
    gr Marcel
     
  2. Robin Verkerk

    Robin Verkerk

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Ter Aar
    maak er wat moois van, maar dat weten we van je.

    groetjes Robin
     
  3. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ik was een beetje uigekeken op de King Hauler in de vorm van een trekker.Vond hem een beetje saai.Gewoontjes.
    Ik besloot om de zaag er maar in te zetten.De slaapcabine er af te halen,en gelijktijdig de tanktrailer door tweeen te halen.
    Was wel even slikken,maar ik zette het toch door.
    Foto's op het net zijn m'n voorbeeld.Je heb watertrucks,benzinetrucks,chemisch transport.
    Het lijkt me wel wat.
    Na mate de tijd verstrijkt,komt de ideale truck steeds meer in beeld.
    Ook deze truck heeft een afneembare bak,de andere is een gewone 'Delivery'truck.Zie je iets meer bij diverse modelbouwfora,maar bijna geen Amerikaanse.
    De velgen zijn wit gespoten,dat zie je bij deze truck veel.

    De verlichting heb ik gemaakt van Kerstverlichting die mijn vrouw bij haar in de winkel verkocht.Werkt op twee penlittes en bevat 20 witte Leds.
    Omdat ik nu ruimte te kort heb voor diverse electronica word je creatief.
    De ontvanger zit weggebouwd in een brandstoftank.De regelaar ligt tussen de voorstoelen in de cabine.Het kastje waar de twee penlittes zitten,voor de verlichting, heb ik op de achterwand geschroefd en moet een aircokast voorstellen.
    Maar goed,ik heb er geen spijt van dat ik de truck 'geslacht'heb,want ik heb er nu een aparte truck voor terug!
    even wat foto's.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    groetjes Marcel.
     
  4. woooww ik zou het niet durven hoor (zagen)
    ze zien er erg mooi uit :wink:
     
  5. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hai Steef,ja was niet makkelijk wat gevoel betreft,maar ik heb gewoon even m'n verstand op nul gezet en doorgegaan met zagen.Ik had even de gedachte van :moet dit nu?
    Maar dat zeg ik gewoon even doorbijten.
    gr Marcel.
    Hier een foto van de 'moordpartij' !!!!

    [​IMG]
     
  6. Stefan666

    Stefan666 Guest

    Argh! u heeft lef,
    wel heel mooi geworden!

    moet alleen zelf nu wat anders verzinnen SNIK! lol
    1 voordeel, had de onderdelen nog niet besteld haha.


    de zaag zetten in de cabine... BRUUT !! ;)

    Stefan
     
  7. Impreza-GTT

    Impreza-GTT Guest

    ik zou het niet over mijn hart krijgen :oops:
    het resultaat mag er zéker wezen!!! :p
     
  8. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Als je iets heel graag wilt dan ga je er voor.Geld ook voor dit projekt.Was inderdaad wel even slikken,maar gewoon doorzetten.
    gr Marcel.
     
  9. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Vandaag de donkere streep doorgetrokken op de tank.Nu is het de beurt aan de verf om goed door te drogen en dan kan ik beginnen met de details er op te schroeven enz enz.
    Er komen van die kokers aan de zijkant te hangen waar de slangen in horen.Dit maak ik van die verstelbare ronde gordijnroedes.(ja hoe moet ik nou uitleggen)
    Aan de bovenzijde van de tank komt ook nog een leiding te zitten en................ach kijk de volgende keer maar.Hier alvast de foto van het werk van vandaag.
    gr Marcel.
    [​IMG]
     
  10. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Een volgend projekt is al in de pen.Ik wil een aanhanger maken van de restanten van de tanktrailer.Ook deze krijgt dezelfde kleurstelling als de trekker.
    De wielen zijn weleenswaar van Robbe maar je hebt aanhangers in allerlei soorten en maten.Dus ook hier.
    Nu moet ik wel zelf m'n assen,veren en schokbrekers maken.De bladveren maak ik van oude ijzerzaagjes,is staal en toch buigzaam.
    Om alvast een idee te krijgen hoe het geheel er uit gaat zien alvast een foto.
    De tankwagen is nog niet helemaal af,kleine dingetjes moeten nog gedaan worden.
    gr marcel.
    [​IMG]
     
  11. ZX6R

    ZX6R

    Lid geworden:
    27 nov 2005
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Delft
    Very nice, very nice. Enne... Oude ijzerzaagjes... goed idee. Buig je ze dan ook nog krom of gebruik je ze in platte toestand?
    Stapel je ze ook op elkaar?
     
  12. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ik moet nog even met de ijzerzaagjes stoeien.Het is voor mij ook de eerste keer dat ik daarmee ga spelen.Ik wil de ophanging namaken van de Tamiya trailer.Eens kijken of dat lukt.

    Ik heb een nieuwe opstelling gemaakt van de assen voor de aanhanger.Volgens anderen is dit beter naar verhouding met de realiteit.Dubbele assen achter.
    Wat vinden jullie ervan????
    gr Marcel.
    [​IMG]
     
  13. ZX6R

    ZX6R

    Lid geworden:
    27 nov 2005
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Delft
    Ziet er goed uit. Dat van die dubbele achterassen vraag ik me af. Als het al zo is dan moet de hele set met dubbele assen misschien iets naar voren. zodat de dubbele achterassen ook daadwerkelijk mee gewicht gaan dragen. Ik neem aan dat het te maken heeft met het gewicht.
     
  14. jurriaan

    jurriaan

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    968
    Locatie:
    Leeuwarden
    oeoeoeo echt een pracht model is het geworden! Ik kan begrijpen dat je even moest slikken om in je truck te gaan zagen, maar ik vind het echt de moeite waard! een model wat je weinig (of niet) ziet en de kleur past er goed bij
    Echt mooi geworden, top! 8)
    Met de aanhanger erachter zal het helemaal een mooie combinatie worden

    grtz jurriaan
     
  15. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Het wordt geen truck met aanhanger,maar eentje met een dolly.Op dit moment ben ik bezig om een trailer te bouwen volgens mijn 'recept' .
    Oftewel,met een kachelpijp.
    Hierdoor wordt het geheel langer,sowieso 10 cm langer.
    op deze foto moest de kachelpijp nog in vorm gemaakt worden.een ovale vorm dus.
    een foto............
    gr Marcel.
    [​IMG]
     
  16. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Dit was de laatste foto van m'n tankwagen.Ik heb hem geruild voor Mercedes Benz bakwagen.
    Ik was er een beetje op uitgekeken,en toen heb ik de knoop doorgehakt.
    Geen spijt ervan,dat niet.
    gr Marcel.
    [​IMG]
     
  17. rienes

    rienes Guest

    dat is ook zonde om die wagen weg tedoen
    je was er net klaar mee
    en wat ben je vanplan met die nieuwe bakwagen
    hoop dat je er veel plezier van hebt

    grt rien

    www.modelbouwers.com
     
  18. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hai Rien,ja ,ik was een beetje uitgekeken op de tankwagen.En zonde van m'n werk?hmmmm niet echt,vond het leuk om te doen.Daarbij komt ook kijken dat ik de verhouding niet vond kloppen ten opzichte van de Mercedes die ik al heb.
    Nu heb ik er twee.
    Hij wordt natuurlijk wel getrakteerd op een andere kleur.Moet nog ff kijken welke kleur het gaat worden..
    Maar ik heb er geen spijt van.
    gr Marcel.
     
  19. Stefan666

    Stefan666 Guest

    paar kleine details veranderen en je hebt een broertje van de trekker.
    ook wel leuk, logo's van je "eigen" transport bedrijf erop, en klaar is marcel !
     
  20. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Er volgt een nieuwe topic omtrent mijn laatste aanwinst.
    Ik heb de Mercedes uit elkaar gehaald en ben bezig om er een geldwagen van te maken.
    Iets heel anders dus.
    even een foto.
    Er komt dus een nieuwe topic omtrent de truck.
    gr Marcel.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina