King Tiger (Armortek 1/6)

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Peter_D, 2 sep 2014.

  1. Peter_D

    Peter_D

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Antwerpen
    Aan de turret ga ik inderdaad de nodige aanpassingen doen. Dit heeft allemaal te maken met het iets minder goed passen van de toren dan ik had gehoopt, maar is een complex stuk ook om te maken dus geen verwijten. Dit is waar het bij mij om draait in modelbouw, zelfs aan deze prijzen en op die schaal :D
     
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Enfin genoeg voor de boeg Peter en dan heb je die Panzer IV ausf H ook nog :p
     
  3. Peter_D

    Peter_D

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Antwerpen
    Niet alleen de toren is niet 100% passend, ook het dek en de zijkanten zitten niet zoals het moet.
    Het dek zou gelijk moeten zijn met de zijkant
    [​IMG]

    Hiervoor heb ik volgende oplossing uitgedacht:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo ga ik het ook doen op de toren, weinig moeite...
     
  4. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
    Netjes opgelost! :)
     
  5. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Simpel maar zeer doeltreffend!
     
  6. Peter_D

    Peter_D

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Antwerpen
    Weer even tijd voor een update.
    Ik ben begonnen met de achterkant te maken. Eerst de spatborden. Komaf gemaakt met de lelijke imbus vijsjes en vervangen door zeskantboutjes.
    De bevestiging van de spatborden aan de achterkant heb ik de zaag ingezet en het middelste stukje een gat in gemaakt zodat dit kon opgehangen worden zoals het moest, met 3 aparte stukjes. Vijsjes meteen verzonken gemaakt. Moet ook nog lasnaadjes aanbrengen

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vervolgens het houtblok onderhanden genomen. Er wordt gewoon een aluminium staaf voorzien als ophanging, maar dit was gewoon niet mooi genoeg, ook de locatie van het blok was niet correct.
    Meteen aan de slag gegaan met het vervaardigen van de eigen beugel met de nodige hengsels en meteen maar een eigen vleugelmoer M2,5 gemaakt

    [​IMG]

    [​IMG]

    Samengesteld krijg je dit

    [​IMG]

    ook het houtblok was kaal, meteen voorzien van verstevigingsbandjes met de nodige klinknagels

    [​IMG]

    Daarna het handvat
    Eerst vijsjes maken door wat bolnageltjes te bewerken met de vijl


    [​IMG]


    daarna het plaatje van het handvat plus het handvat zelf.

    [​IMG]


    [​IMG]

    met dit als resultaat

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Daarna het geheel aanbrengen op de achterkant, eerst steunbeugeltjes voorzien

    [​IMG]

    ze plaatsen op de correcte plaats

    [​IMG]

    en het uiteindelijke resultaat

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Volgende keer zullen we de krik onderhanden nemen
     
  7. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
  8. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
    Mooi gedaan! :D
     
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    vakwerk hoor :)
     
  10. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    En hup, daar gaat weer een stuk tropisch regenwoud naar de bliksem...;)

    Mooi werk, Peter!
     
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
  12. Peter_D

    Peter_D

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Antwerpen
    We staan weer wat verder

    ik heb het houtblok geschilderd en verweerd

    [​IMG]

    [​IMG]

    Begonnen met de opbergklemmen van de krik, deze moesten ook een paar veranderingen ondergaan.
    Dit zijn de originele klemmen

    [​IMG]

    maken van een scharnierpen met vleugelmoeren

    [​IMG]

    toevoegen van verstevigingssteun en dit geeft dan dit resultaat


    [​IMG]

    voorzien van de nodige lasnaadjes en geplaatst

    [​IMG]

    [​IMG]

    We gingen verder met de achterkant

    Ook bij de starterplaat moest er wat detail bijkomen uitfrezen rond de bouten, toevoegen van een zeskantbout centraal en het maken van de elektroden

    [​IMG]

    [​IMG]

    toevoegen van weeral lasnaden (waarom konden ze die dingen vroeger niet gewoon lijmen :D)

    [​IMG]

    en op zijn plaats krijg je dit

    [​IMG]

    Ondertussen de achterspatborden maar terug verwijderd, er mankeerde toch net dat tikkeltje detail...wat klinknageltjes

    [​IMG]

    Volgende stap zal zijn om de oude scharnier te vervangen door een fijnere en met de juiste bevestigingswijze (16 schroeven ipv 8 bouten)

    Keep you all posted, tot spoedig dus!
     
  13. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
    Mooi gedaan!
     
  14. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    astrein!
    [​IMG]
     
  15. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Tiger@ La-gleize


    Mvg Roy
     
  16. Peter_D

    Peter_D

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Antwerpen
    Weer even geleden

    Wat is er veranderd? Niet zo veel omdat ik me met details heb bezig gehouden

    Zo heb ik dus de achterspatborden van de exacte details voorzien (correctere scharnier en een schuifje om het scharnierend gedeelte te fixeren bij het rijden

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bijkomende plaat om het spatbord vast te zetten in open stand bij onderhoud

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Verder heb ik de bevestigingshaken voor de krik hermaakt, daar ze toch niet helemaal accuraat waren

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Volgende stap zullen de uitlaten worden
     
  17. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
  18. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    fraai!

    [​IMG]
     
  19. Peter_D

    Peter_D

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Antwerpen
    Hoi iedereen. Ik heb niet stil gezeten en ben wat verder opgeschoten

    zo heb ik de krik geschilderd

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ben begonnen aan de uitlaten

    Eerst heb ik ze in een correctere rondere vorm gevijld, een extra ring met boutjes toegevoegd en de kous dunner gemaakt zodat deze nauw aanstuil op de uitlaatpijp

    origineel

    [​IMG]

    aangepast

    [​IMG]

    rechts aangepast, links origineel

    [​IMG]

    verder ook de uitlaten zelf dunner gemaakt en in het midden een staafje geplaatst

    [​IMG]

    de beschermingsplaten van de uitlaten heb ik gladgeschuurd

    [​IMG]

    extra detail aangebracht

    [​IMG]

    de gaten vergroot van M3 naar M4 daar deze realistischer zijn qua grootte

    M4

    [​IMG]

    M3

    [​IMG]

    de manuele starterhulp gemaakt

    [​IMG]
    [​IMG]

    ook heb ik zelf een aantal conisch gevormde boutjes gemaakt

    [​IMG]
    [​IMG]

    Moet nu nog de boutjes maken waarmee de bepantserde beschermingsplaten konden worden opgetild.
    Dan nog de trekhaken bevestigen en een boutje maken op de plaat waarachter het mechanisch startmechanisme zat en dan is de achterzijde zo goed als klaar. Enkel nog lasnaden aanbrengen dan.
     
  20. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Mooi werk Peter. :D
     

Deel Deze Pagina