King V2 stijgt niet op

Als je even terugleest dan zie je dat ik een een paar berichten terug al aangegeven heb waar ik woon! Maar bijdeze nogmaals stadskanaal in groningen is er iemand in de buurt die mij kan helpen?

Ik woon in Wildervank en heb ook een King V2 gehad. Mocht je willen kun je gerust een keer langs komen ;) PM anders maar

@KingV2;

Weet je, het lijkt er in eerste instantie op, dat je riemspanning te laag is.
Om die te verhogen, schroef je de staartbuis los van het frame ( buis wel zitten laten), dan schuif je de buis zover uit het frame, totdat je niet verder kunt (buis en heli t.o.v. elkaar blijven vasthouden, dat kan als je handig bent met één hand), daarna de 4 schroefjes weer stevig vast draaien! Let wel op: vast=vast, anders draaien ze mogelijk door. Meestal zakt de riemspanning even iets terug, als je het zo doet, wat precies nodig is om hem weer niet te strak te hebben. Dan test je de heli:

Als er een draaiing naar rechts (buiten trimbereik) is van de staart (naar je toe gericht), dan de staartservo een stukje in de richting van de gyro verplaatsen (staartrotor blaast dan harder). Als er een draaiing de andere kant op is (buiten trimbereik), dan de servo wat naar de staartrotor verplaatsen (staartrotor blaast dan minder). Dit verplaatsen van de servo moet je met 1mm maximaal per poging doen (tja, het is dus uitproberen, wanneer je weer acceptabel binnen trimbereik bent).
Om eventueel wat trillen in de staart te verwijderen, kun je de trimmerpitch-knop (rechts bovenop je zender) wat naar rechts draaien, totdat hij zoveel mogelijk trillingsvrij is.

Oh ja, voor ik het vergeet: vóór elke handeling/verandering voor de veiligheid de accu loskoppelen van de regelaar. Dan de zender uit, anders loopt die maar leeg, terwijl jij prutst. In omgekeerde volgorde weer aanzetten/aankoppelen (en zeker wachten tot de gyro het signaal geeft, dat de nieuwe instellingen van kracht zijn).
Meer vragen, stuur een PB! :thumbsup:
(Misschien is een bezoek aan "Friesland"/"Locatie: Ergens", nu niet meer nodig.
Hoor het wel...)

Suc6,
Taya-chan.

Laatst bewerkt:
Back