Kit cutting service

Hoi,

Het is bijna zover de eerste kit cutting service in Europa, met toestemming van de ontwerpers. :thumbsup:

http://www.t-birds.be/kitcutting

Laat eens even weten wat je van de site vind, vuur die reacties maar af.
Er staan momenteel nog inches op de meeste pagina's kortelings gaan die meters worden...leest eenvoudiger vond ik zelf.

Ook komen er nog foto's van de toestellen bij in een later stadium.

Tot hoors
Tom

Ziet er goed uit! Een aantrekkelijk ogende website... ik heb alleen wat vraagjes over de business:
- Gaan jullie ook de tekeningen (onder licentie) verkopen? Zou wel handig kunnen zijn voor de klantjes.
- Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
- Gaan jullie ook custom kits snijden? (Dus van door de klant geleverde CAD-files).

Klasse Tom, succes met je kit-cutting. Vraag van Muxje is inderdaad wel interessant

Hoi,

Bedankt voor de reactie...en ik ben blij dat er vragen zijn. :D

1. In de eerste instantie was ik niet van plan dit te doen, maar ik moet wel zeggen dat ik het er met de ontwerpers al over gehad heb, op vraag van hen.
Hangt eigenlijk een beetje van jullie af. :wink:

2. We leven in Europa en dan is het enorm handig van het IBAN nr. te gebruiken, het kost je niks extra op de bank en je kan gewoon op een rekeningnr. storten.
Ook is er de mogelijkheid om via Paypal te betalen al ben ik hier geen voorstander van, want er komen vrij veel kosten bij vind ik.

3. Als iemand mij tekeningen in CAD geeft wil ik deze natuurlijk tegen aantrekkelijke prijzen frezen.

4. Vragen staat vrij, dus laat maar komen. :wink:

Tot hoors
Tom

Hoi Jacques,

Dat is een zeer goede en moeilijke vraag...en het is voor iedereen een beetje anders.

Waar het eigenlijk vanaf hangt is wat moet er nog allemaal aan de tekening gebeuren...hoeveel moeten er gemaakt worden en dergelijke meer.
Je begrijpt ook als iemand 1 toestel moet hebben of er moeten 200 kits gefreesd worden dan kunnen er andere prijzen gemaakt worden.

Het moet op het moment zelf bekeken worden, hangt gewoon van de hoeveelheid werk en tijd af.

Tot hoors
Tom

Tom!

Gefeliciteerd! :D

Wat de site betreft: ziet er goed uit, het begin is er. :yes:

Krijgt de 'launching customer' voor een complete kit korting? :wink:

:rolling:

jan

Ben het helemaal met de vorige reacties eens. Heb alleen nog iets extra's. Iemand die een beetje aan het browsen is naar een nieuwe kist, wil graag zien hoe deze er uit ziet. Ook weet zo iemand vaak niet alle kisten uit zijn/haar hoofd. Een plaatje van de kist er bij (nog mooier is dat de achtergrond verandert naar het toestel wat je aanklikt) maakt het helemaal af.

Verder is het bij websites ook vaak zo dat je zo veel mogelijk moet vermijden om "under construction" toe te passen. Of je plaatst het wel of niet, maar niet mensen alvast warm maken voor iets wat misschien nog weken/maanden kan duren voordat het er op staat. Als je ons het voorproefje hebt laten zien en je de website nog niet gelanceerd hebt, is het natuurlijk anders.

Maar nu het beste van alles: je hebt de Yak3!..... :wink:

Ah, wou ook net posten dat foto's van de modellen wel handig zouden zijn, maar dat was dus al gedaan ;)

Ben het geheel met bovenstaande post eens, under construction kreeg ik voor op m'n donder van de docenten ;) Een website is ALTIJD under construction.

Verder ben ik een aantal schoonheids'foutjes' tegen gekomen.

Het is misschien mooier als je de Jerry Bates en Nick Ziroli buttons (en de 2 er onder) links en rechts gelijk uitlijnd met de grote foto er boven, zo krijg je wat meer een geheel en loop het netjes recht en strak door. :)

Ook zit er verschil in hoogte van de grote foto's boven dus de buttons springen op en neer. Dit is ook verdeeld, de bovenste drie buttons zijn gelijk, en de onderste drie zijn ook gelijk. :)

De breedte van de layout verspringt ook een beetje. Bij Jerry Bates / Don Smith / Nick Ziroli is de layout even breed, en bij Ordering & Contact / Products / News is de layout net een mm of twee minder breed.

Verder vindt ik het er heel mooi uitzien :)

De website ziet er goed uit. :) Ik zou onder contact & order information nog wel wat extra informatie neerzetten, in ieder geval een email-adres. ;)
Er zit overigens nog een foutje in zie ik net. Als je je reeds in deze sectie bevind en nogmaals op order & contact information klikt, krijg je een 404.
Je linkt naar http://www.t-birds.be/order.htm i.p.v. http://www.t-birds.be/kitcutting/order.htm :)

Ik begrijp trouwens dat het lastig is een prijs te noemen, omdat dit van zoveel factoren afhankelijk is, maar kan je wel een indruk geven van wat het ongeveer moet gaan kosten eenmalig een tekening te laten freezen? 50/100/250/500+ euro ? Ik heb echt geen idee aan welke bedragen ik moet denken. :?

Hey,

Alvast allemaal bedankt voor de input, door er zo lang op te staren zie je bepaalde fouten niet meer!!! :thumbsup:

@ Arvid:
Under constructions zijn eraf genomen.

Zoals ik al zei er komen foto's bij elke kist bij, moet hier enkel nog even achter zoeken.
Het zou inderdaad mooier zijn als de achtergrond kan veranderen met de kist, maar dat maakt zoveel werk dat ik het belangrijkste zou verwaarlozen en dat zijn de kits maken.

De Yak3 is inderdaad in het programma, zoals je kan zien bij Jerry Bates is het een 1/4, maar ik heb van Jerry nu ook de 1/5.3 gekregen 68 inch of 1.72m, prachtige kist!!!

@Dualdude:
Klopt dat de site verschuift ook al is het een minimum...zal er nog eens een paar uur aan spenderen om dit probleem te achterhalen...als je de oplossing al weet hoor ik het graag. :wink:

Dat van de knoppen begrijp ik niet.

De tekst van de fields is verdwenen.

@Jonathan:
Inderdaad de order pagina had een foute link, deze is aangepast.

Je begrijpt dat een tekening van een Zaunkonig of een tekening van een B29 een enorm verschil maakt, is deze tekening al dan niet gescanned, staat de tekening in CAD, is het een tekening die ik nog verder kan en mag gebruiken, enz...
Ik kan onmogelijk nu iets daarop plaatsen, dit word met de persoon in onderlinge afspraak gedaan.

@Jan Brilman:
Je hebt een belletje doen rinkelen bij mij en ik wil iets doen, bij deze dus vanaf nu tot 1 december krijgen jullie een korting van 10% op de kits van Jerry Bates, Don Smith en Ziroli!!!!

Tot hoors
Tom

Dat van de foto's staat er inderdaad bij, te snel willen kijken wat je te bieden had is hier het relaas (en daardoor niet goed lezen, een soort van RTFM?).... :oops:

En nog iets!

Als iemand weet dat de romp van een model, zoals die nu is, net niet in z'n auto past, kun je hem dan ook op bv. 90% cutten?

(Moeten de diktes van het hout hier/daar misschien wel aangepast worden . . . :? )

jan

Hoi Jan,

Stel je voor dat zoiets zou gebeuren, dan kan je dit omzeilen.
Ofwel maak je een romp uit 2 delen en zet je ze op het veld tegen elkaar...ofwel koop je een aanhangwagen. :lol: of je neemt een ander model. :wink:

Als dit nog niet genoeg is kan je misschien alles laten verschalen, maar denk dan ook dat je zoiets met de plans ook moet laten doen.
Zoiets kan met de ontwerper besproken worden vooral naar constructie toe.

Voldoet een antwoord als dit?

Tot hoors
Tom

Van de knoppen zal ik wel ff fotoshoppen. Ik zal ook je code ff bekijken of ik kan vinden waarom hij van breedte veranderd.

Het is ook geen ramp opzich, 't zijn echt kleine details. :)

edit:

Hier kun je een plaatje vinden met wat ik bedoel qua uitlijnen van de knoppen. Het is denk ik mooier en meer uniform als je de buttons uitlijnt gelijk met de grote afbeelding er boven. Langs de rode lijn op het plaatje.

Het verschil in paginabreedte heb ik nog niet kunnen verklaren. Het lijkt namelijk dat de tabellen even groot worden aangemaakt, vreemd dat hij dan toch deze ongelijk breed maakt. Het verschilt ook alleen tussen de bovenste rij, en onderste rij knoppen.

Hoi Dualdude,

Dit is echt raar, op mijn werk heb ik alles nagekeken op alle verschillende schermen en daar was alles goed...alles staat ook in de center zoals je in de code kan zien...very weird dus. 8O

Ik begrijp het ook niet goed, zal het dus zo wel moeten laten...niks aan te doen...

Hopelijk kunnen jullie ermee leven. :)

Indien er vragen zijn over het kitcutten zelf en of dergelijke kan je dat best via mail doen. tom@t-birds.be

Tot hoors
Tom

Effe terug in de kijker plaatsen.
Maar ook meteen de vraag of de KIT CUTTING service nog bestaat (na de bouw van het huis)

Hoi Eric,

De eerste vraag die ik me moet stellen is, geraakt een huis ooit klaar???
Wat de machine betreft deze is terug operationeel, maar voorlopig ontbreekt de tijd me nog om veel freeswerk te verrichten, maar hoop doet leven en stilaan, waarschijnlijk deze maand nog gaan we terug met modelbouw starten..........

Is er interesse in KIT CUTTING dan?

Wat betreft de site die heb ik tijdens de bouw offline gehaald.

Tot hoors
Tom

Zelf heb ik nog mijn handen vol aan de bouw projecten die nog niet klaar zijn , maar ik sprak gisteren iemand en die had evt wel intresse ivm een Ziroli P61 , maar ik wist uw gegevens niet meer , als hij dit ziet zal hij zich waarschijnlijk wel melden.

MVG
Eric K

Back