update
even weer een update van de stand van zaken
nu ik mij balanceer bank (eindelijk) in orde heb kon ik weer verder met de turbine,s
nu de kj al gelopen heeft, wil ik deze eerst helemaal in orde maken. om vervolgens de wren54 verder af te maken.
gisteren heb ik het loopwerkje uitgebalanceerd, en dat ging eigenlijk nog makkelijker dan ik had gedacht (iedereen nog bedankt voor de nuttige info

roost

na eerst wat met plakkertjes in de weer te zijn geweest heb ik de stap maar gewoon gewaagd en heb ik de dremel er in gezet en binnen een uur had ik het onbalans en nagenoeg helemaal uit
daarna heb ik de het loopwerk weer in de turbine gezet en een testrun gemaakt. het opstarten ging snel en feilloos (begin er al aardig vertrouwd mee te raken

) ik kon bij het stationair draaien geen trillingen meer voelen.
volgas dan maar (max toeren had ik nog ff op 90.000 rpm gezet) ook bij dit toerental nagenoeg geen trillingen te bespeuren.
na een beetje met het gas gespeeld te hebben de turbine stopgezet en af laten koelen.
na een kwartiertje een 2e run gemaakt, nu met het max toerental op 110.000
nu heb ik toch het idee dat ik een hele kleine trilling te voelen. maar wat een geweld zeg :shock: ik hoop dat de buren me nog wel aardig vinden:-D
nu ik het loopwerk er toch weer uit heb wil ik dit laatste onballans er ook nog uit hebben, ik heb nu de spullen er voor dus moet het ook 100% zijn
ook had ik nog een hotspot op 9 uur, nu zag ik dat de branderkamer op deze plek niet helemaal mooi aansluit op het nvg, zou dit met de hotspot te maken kunnen hebben?
wat me ook opviel was dat aan het eind van 2 stiks een "schoon" plekje te zien is op het branderkamerdeksel (zie foto) wat kan ik hieruit opmaken?
hier nog een plaatje van de verkleuring van de branderkamer
verder was er in de lagers een mooie oliefilm te zien, en is de as niet zichtbaar verkleurd dus dat zit volgensmij wel goed