kk 5.5 blackboard help!!!

hallo

probeer al heel de avonden mijn blackboard aan de praat te krijgen,kan helaas niets vinden op het web.als ik de accu aansluit gaat er even een ledje branden.nu staat op de site van de leverancier,dat de throtle naar beneden en naar rechts moet om hem te activeren.ook geprobeerd,maar geen succes.ook de trim geprobeerd.moet ik ook in de zender wat veranderen?zo ja zijn er ook standaard settings voor in de zender.heb een spektrum dx6.
hoop dat iemand mij kan helpen.

mvg

martin

in je zender kan je de end punten van je kanalen groter en klijner maken normaal staan die op 100% die moet je om hoog zetten.
ik ken je zender niet maar zoek het in het servo menu.

Laatst bewerkt:
Soms heeft mijn bordje er ook geen zin in.
Wat bij mij helpt is eerst de copter aan, en dan pas de zender.
Om een of andere reden werkt het dan weer bij mij.

Martin

Om te beginnen, heb je alles juist aangesloten.
ESC's allemaal ingesteld en de instal procedure per ESC doorlopen?
Heb je de juiste firmware in het blackboard geladen
Heb je de pots allemaal op 12uur staan (alle 3?)
Heb je de ontvanger correct aan het blackboard gehangen?
Welke mode gebruik je op je zender?

De info die je eerder hebt gegeven is dusdanig dat trouble shooting lang kan duren.

John

Martin

Om te beginnen, heb je alles juist aangesloten.
ESC's allemaal ingesteld en de instal procedure per ESC doorlopen?
Heb je de juiste firmware in het blackboard geladen
Heb je de pots allemaal op 12uur staan (alle 3?)
Heb je de ontvanger correct aan het blackboard gehangen?
Welke mode gebruik je op je zender?

De info die je eerder hebt gegeven is dusdanig dat trouble shooting lang kan duren.

John

hallo John

vraag me niet hoe maar heb inmiddels contact.led gaat branden,en kan het board aan en uit zetten met de zender.voor de rest doet hij nog niets.
fimware heeft yanan van kk copter erop gezet voor me x mode.
gas zit links.
pots staan op 12 uur.
ga de esc een voor 1 instaleren.heb een boardje maar die werkt niet op de esc,dus zal het met de zender moeten doen.

nu heb ik nog een vraag,omtrent de verbindings kabels tussen het board en de ontvanger.
nu heb ik 4 x 3 aderige servo vrouw/vrouw kabeltjes aangesloten.en kwam op het web een foto tegen waarvan er 1 gewoon3 kabels had en de 3 andere maar 1(signaal).
is dit nodig?

bedankt dusver voor de hulp

Hoi Martin

De witte draad is signaal de andere voeding. Je hebt bij het bordje 4 kabeltjes gekregen en die moet je gebruiken. Dus niet naar foto's kijken waar het weer anders staat, gewoon die bijgeleverde kabeltjes toepassen.

Ik weet niet of je deze link al hebt, maar hier vindt je alle info voor het juist instellen.

KK MultiCopter Worldwide Shop

Dit gaat wel om een blueboard maar functioneel exact dezelfde.

Als je gaat proberen ALTIJD de props van de motoren laten totdat je zeker bent dat alles werkt. De meesten van ons vinden 5 vingers aan een hand prettig, ik neem aan dat jij dat ook vindt ;)

John

dat is hem nou net heb er geen kabels bij geleverd gekregen.maar die foto die op onder de link staat bedoelde ik.dus hoe zit het.heb er zelf 4 van 3.
props blijven nog wel even in de verpakking:yes:

gr
martin

heb net alle motoren in de goede draai richting aangesloten,en ze draaide allemaal goed,todat motor 3 niet goed meer mee draaide.heb eventjes full trothle gegeven,en toen brande de servo door.ik heb er gelukkig eentje xtra over laten komen.heb een vermoeden dat er iets met het calibreren via de zender fout is gegaan!heb een turnigy program card maar die werkt niet op de hk esc's.

Martin

Eerst even over de kabeltjes.....

Zoals je op de foto ziet heeft alleen uiterst rechts een volledige bedrading. De overige alleen een signaaldraad. Die configuratie is in orde maar je kan ook zoals jij doet alle aansluitingen volledig met drie draden per aansluiting gebruiken, dit maakt totaal niets uit, beide oplossingen werken.

Wat betreft het verbranden...je bedoelt hier waarschijnlijk een ESC (regelaar). Dit kan alleen gebeuren als je iets met de regelaar verkeerd aansluit of als motor/regelaar combinatie niet in orde zijn, dus bijvoorbeeld een te lichte regelaar tov de motor of een verkeerde lipo

Zet eens even op een rijtje wat je in gebruik hebt, dus regelaar type/model, motor type/model en lipo type?

John

bedoelde ook de esc hoor:oops:
ik heb het volgende:aangeschaft op aanraden van de verkoper waar ik mijn bouwpakket frame gekocht heb.
Hobbyking SS Series 15-18A ESC
TR 28-30B 14A 1050Kv Brushless Outrunner
nu is het zo dat de motor waar de esc aan zat, als enige een licht schrapend geluid maakt als je hem met de hand ronddraaid,dit was ook de gene die zo uit de doos een losse connector had,(maandag morgen motortje denk ik).
zou het verstandiger zijn om evt zwaardere esc te bestellen en een nieuwe motor?

mvg

martin

Nou dan sluit ik me maar aan in de rij van haperende blackboards. ;)
Ik heb een nieuwe blackboard en die wil ook met geen mogenlijkheid activeren.
Even een enkel flitsje van de LED en dan staat hij te piepen met intervallen van 1 seconden.

Draaien jullie ook op 1.6?

Bij mij heeft de ontvanger ook overal maar 1 draad op behalve eentje om voeding te pakken.
Plus en min zijn intern bij een ontvanger toch op alle kanalen doorverbonden,
dus daar heb je maar 1 draadje voor nodig om contact te krijgen.

Wel had ik nog een aantal enkel aderige draadjes bij mijn blackboard gehad,
weet niet waar die draden nu voor zijn eigenlijk.
Ik zie ook niemand anders die dingen gebruiken.

Laatst bewerkt:
Zojuist heeft mijn oplossing zich aangediend: Herprogrammeren die hap!
Ik heb uiteindelijk even een nieuwe firmware op mijn bordje gekwakt,
en daarmee was het hele probleem in een keer opgelost. ;)

Zo Sven bij jouw is het ook nachtwerk werk geworden,aan je post tijd te zien!goed dat het weer werkt!is het mogelijk om de esc's weer in de origineele stand terug te krijgen!Ga ik vanavond de Nieuwe er op zetten.blijf vol houden.

Haha yup, de nieuwe Portal 2 game in een ruk uitgespeeld, aanrader.
En toen was et weer 11 uur. :oops:

Dus nog net voor het slapen even nog een keer mijn bordje geflashed,
en vreemd genoeg had hij er toen ineens wel weer zin in.

Je kunt blackboards trouwens ook gewoon "resetten",
door alle pots naar nul te draaien en hem even aan en uit te zetten.

Laatst bewerkt:
Martin

Die ESC's zijn wel heel erg 'krap' gekozen in combinatie met de motor. Ik vindt het niet vreemd dat de ESC de geest heeft gegeven. Je had veel beter een ss 25-30 ESC kunnen nemen. Dan heb je een marge.

John

Back