kk 5.5 blackboard help!!!

Zo maiden, dat ziet er goed uit. Heb de vandaag regelmatig kunnen vliegen en het gaat me redelijk af. Ik zal nog wel wat training nodig hebben :) :)
Ik had mijn opstaande printje vastgezet met epoxy maar tijdens een onzachte landing viel het kapje van die gyro eraf. Deze heb ik er weer opgezet en vast gezet met epoxy, daarna nog een keer geprobeerd maar de accu was leeg aan het raken. Hij begon wel weer te draaien. Kun je die gyro vervangen? Ik heb er volgens mij iets over gezien van Minsoo Kim maar weet het niet zeker.
Zal voor de zekerheid binnenkort een bordje bestellen en deze direct met epoxy behandelen.
Eerst maar ff de accu's opladen!

hallo Nodri

mijn landing was ook zachter gepland,maar alles zit nog goed.heb ook gelijk die gyro met het lijmpistool onder handen genomen toen ik hem binnen kreeg.gewoon alles aansluiten en onder dompelen in een epoxy bad:thumbsup:

afstellen!

heb alles goed vastgezet,en heb net even in de tuin geprobeerd om te hooveren,omdat ik telkens hard naar beneden kom,ben ik maar naar de slaapkamer verkast,voor zachtere landingen.nu is het zo dat als ik hem de lucht in stuur hij telkens auto naar voren vliegt.ik neem aan dat als hij goed afgesteld is,en dan vooral binnen.hij loodrecht omhoog en laag moet gaan.waar kan ik het beste beginnen met afstellen op het board of in de zender?

martin

1. Zijn je regelaars al gekalibreerd?
2. Werkt de gyro voldoende / in de goede richting?

Dat zijn de eerste twee voor de hand liggende punten. ;)

ik heb het geprobeerd met de knuppel/piepjes,maar heb geen idee of ze goed staan.ik heb een program card,maar die werkt niet op de regelaars die ik heb.heb ander regelaars besteld die er wel op werken,maar zijn nog niet binnen.hij gaat wel recht om hoog.

Eeeuh, zou wel prettig zijn, maar ik denk et niet?
Of je moet eerst zelf een amtel processortje programmeren die een programmeer kaartje emuleert. :p
(Wel een leuk idee eigenlijk!)

goedemorgen!
heb inmiddels al 4 lipo's leeg gespeeld,ik heb alleen moeite met de dosering van de trothle,ga ik te snel omhoog,duw ik de knuppel naar beneden waardoor de quad als een zak met zand,naar beneden valt.het is niet makkelijk om te hooveren boven het bed.had gehoopt dat het wind stil was,zodat ik naar buiten kan,zoadt ik meer ruimte heb.heb nog steeds het idee dat hij naar voren wil vliegen.

Dat gas pompen ken ik, daar had ik ook flink last van.
Een gas curve instellen is echt een "must".

En als hij naarvoren wil, kun je de accu een stukje naar achteren schuiven, of je zult gewoon moeten trimmen. Je blackboard zit wel waterpas op je frame neem ik aan? ;)

Dat was idd harde landing!

Beetje expo, -20 tot -25% en de epa op 80%, en de gascurve instellen,en het word al heel wat anders denk ik...

Ik heb nog steeds de gascurve niet ingestled, op GEEN van de multicopers welke ik had, of gevlogen heb..

Het is gewoon anticiperen op het gedrag. Goed mogelijk vindt ik, maar ik heb al weer een multicoper in onderdelen naar me toe komen, en daar ga ik WEL de gascurve instellen ;)

Voor landen zit je gewoon in op een langzame daling, en net voordat hij hem raakt een beetje gas, en gevolg, superzachte landing...

Zal nog eens evne goed kijken straks hoe ik de curve instel op me mx16, want die moet dan in heli modus, en verder geen mixers actief, ik begreep van Aaalie, dat het met een mx16 moet kunnen... Wel, afwachten dus even...

Moet je die van mij eens proberen. ;) Met mijn logge tricopter kom je daar nog net mee weg, maar de sub 500 gram klasse multicopter kietel je je een ongeluk zonder curve. Bij mijn 200 grams quad had ik minder dan 2mm tussen stijgen en dalen op mijn stick zonder curve. Daar werdt je bijna zeeziek van. :lol:

Mijn mini heb ik ook altijd gevlogen zonder curve. ;) Kon der prima mee worden,na wat oefenen.. Maar goed niet te veel offtoipic gaan. Ik ben beneiuwd hoe mijn 38cm en 42cm qauds het gaan doen met een bleubord en een multiwii setup.

De black heb ik laten liggen, vanwege de recente slechte ervaringen op rcgroups.. Voor de prijs is hij iig erg prettig!

Ja met die blackboards heb ik denk ik geluk gehad, die van mij doen et allebij als een trein. ;)
De volgende wordt iets met arduino pro mini en WMP, ben benieuwd of dat echt zoveel beter is.

Straks anders evne een apart topic openen,,
Ik wil ook op de arduino over, nou ja erbij. En dan een met bma geval voor het superstabiel hangen, zeker met compas, en wellicht nog een gps erbij...
Denk dat het tijd word voor een apart topic, ik ben ook compleet noob wat de arduino aangaat. ;)

Zoek ook iets wat makkelijk in te stappen is, en niet al te duur,en liefst VEEL mogelijkheden, maar dat hebben er vast meer, dus dan maar even een centraal topic of zo, en dan komen we der vast wel uit. Dat spul word nu echt mainstream, dus das wel lekker...

Goed idee Emil, maak er het Arduino N00B draadje van! Ik snap er ook nikes meer van maar het aspect dat je die dingen kan uitbouwen spreekt me wel aan. Ik wil ook gewoon super stabiel hangen enz enz.

Back