KK blackboard v5.5 throttle range probleem.

Ik heb ook weer eens wat..

Mijn nieuwe quad is klaar, echter is er een technisch mankement.
Het bord activeert, maar blijkbaar weet het niet waar het nulpunt is van mijn regelaars.
Bij mijn multiwii is dat zo verholpen, echter bij de KK bordjes weet ik niet wat ik nu moet doen.
Los heb ik mijn zender throttle range in moeten stellen op 125% eer de regelaars los van het bord activeerde.

Heeft iemand een idee hoe je dit voor elkaar moet krijgen?

Bord is een blackboard v5.5, regelaars zijn towerpro 12A MAG8.

Dit is wat ik moet doen bij mijn KK 5.5D van MultiRC:

MultiRC zei:
Calibrating the ESC throttle range
Please read the 'manual' that comes with your ESC for the correct sequence.
Generally, the procedure will be as follows:
Everything powered off
If you are new/unsure about this procedure, please Remove Propellors
Turn on Tx, and put Collective to Max
Connect battery and wait for ESC bleep sequence* (*see below for HobbyWing/Turnigy sequence).
Put throttle to minimum.
Disconnect battery.
Now re-connect battery and check that ESC's will arm and that they all start at the same time.

Het update van de software zou ook nog een mogelijkheid zijn ;)

Dit al geprobeert?

Eerst de ESC's per stuk voorzien van dezelfde instellingen met een programcard mits mogelijk.

Zender aan
Throttle op maximaal
Yaw potmeter volledig met de klok mee draaien (V4.7)
Quad voorzien van stroom
Wachten op piepje(s)
Quad van de accu af
Potmeter terug op 50%
Throttle op 0

En ervoor zorgen dat maar 1 bec van een ESC het bordje+ontvanger voedt. Meerdere BEC's van ESC's wil nog wel eens problemen zorgen. Ik heb van 3 BEC's de + draad weggeknipt.

En nu zou het moeten vliegen na het armen.

Haha yup, jullie hebben allemaal gelijk, ik was een cruciaal deel van de bouw vergeten,
de accu eraan met de stick omhoog, en dan stick omlaag. Dom dom dom. :oops:

Erg bedankt dat jullie zo snel reageerde! :thumbsup:

Alvast vrolijk kerstfeest!

Ook al heb je het bij de regelaars zelf al gedaan moet dit dan nog voor het boardje zelf ook of maakt dat niet uit.
Volgens de handleiding doe je het volgens mij alle 4 te gelijk voor de regelaars als je in mijn geval Yaw dicht draait.

Of wat ik al zei moet het boardje zelf ook nog iets leren?

Geen flauw idee, maar et kan geen kwaad dus zal ik dat ook eens doen.
Hij deed het iig nadat ik de ESCs een voor een had gecalibreerd.
Misschien lost het via het board calibreren ook het rare gedrag van een van de motoren op.
Die start namelijk net een tandje later dan de rest (echter merk ik daar niets van bij het vliegen).

Hmmm. Doe ik dat toch ook nog maar even een keertje extra.

Regelaar range settings zijn bij mij toch iets anders dan vol gas op starten en na 2 sec dicht trekken.

Misschien dat het boardje toch ook zelf wil ervaren waar full throttle zit, ook al weet de regelaar zelf het al wel.

Zo bij mij misschien ook nog wel het niet volledig vol gas kunnen bepalen zoals ik ergens anders al zei.

Vol gas + rol of andere combi geeft namelijk nog meer gas op 1 van de motoren.

Bij mij starten ze ook niet allemaal te gelijk op. Hangt ook af van je trims.
Pas als hij vliegt bepaald hij denk ik pas echt hoe hard elke motor moet draaien

Ik heb het even via het bordje gedaan, de rare motor streken zijn nu weg. ;)
Ook lijkt het gas geven nu iets vloeiender te zijn, dus ik zou et zeker nog even doen.

Je moet het alleen via het boardje doen. Het boardje leert alle regelaars tegelijk dezelfde throttle range op dezelfde manier als dat jij het doet met je stick en los de regelaar aan de ontvanger.

Hoe doet je dah?

Yaw dicht.
Zender aan.
Vol gas. (regelaars gaven eerst aan dat gas niet dicht zat, ofwel in ieder geval niet volledig vol gas, op 110% travel wel)

Daarna accu inprikken.
Maar dan staat er schakel board in. Bedoelen ze alleen de spanning of ook red light on.

Hij blinkt bij mij 3x bij het opstarten (HK v1)

Daarna kom je in de range setting modus. Dat handel ik dan af en trek de stekker eruit.

Maar ik moet achteraf nog steeds trimmen om alle motoren gelijktijdig aan te laten gaan.
+12 voor Aileron en +11 voor Elevator.

Maakt dit nog iets uit of zou dit niet mogen.

Voor HK staan 2 dingen

2. Transmitter throttle adjustment:
- Turn on transmitter and flight controller.
- If led does not turn on and stays on, lower your trim.
- If still no go, you may need to reverse the throttle channel.
- Arm your board by putting the left stick down and to the right for the LED to come on. If this does
not happen, adjust your throttle and yaw trim down and to the right on your transmitter. Make sure
you do not have any mixing switches on your Transmitter enabled.

en

4. ESC throttle range:
- Turn yaw pot to zero.
- Turn on transmitter.
- Throttle stick to full.
- Turn on flight controller.
- Wait until the ESCs beep twice after the initial beeps. (Depend on which ESC's)
- Throttle stick to off. ESCs beep.
- Turn off flight controller.
- Restore the yaw pot.

Zal die eerste ook nog eens proberen.

Back