KK multicopter instellen?

Trim een end naar benee.
Kijk ook evne hoe jouw mode is, de arming wil per mode namlijk verschillen.
Wel kun je het nakijken welke commando je naar beneden moet heben, en naar links.

Kijk ook of je alles goed hebt staan, en niet reverse ein de zender, want dan is onder boven, en boven onder, en links rechts...

Blijft een beetje vogelen, ik was er ook en tijd mee bezig voordat ik door heb dat het verkeerd stond bij mij...

Trimmen had ik al gedaan, en ik geloof dat het throttle en yaw moet zijn die naar 0 moeten om hem te initialiseren. Dat is bij mij de linker stick (mode 2) naar rechts onder, bij mijn tricopter is het namelijk precies hetzelfde. Dus waarom de blackboard er geen zin aan heeft snap ik niet echt. :(

En ja hoor, als je kwaad spreekt over de duvel komt ie tevoorschijn. ;)
Mijn oplossing: kwak er even opnieuw de firmware op!
Blijkbaar had hij de eerste keer niet goed gepakt,
maar na het flashen deed hij het meteen goed!

KK microcopter wil niet "ge-armed" worden.

Sven,

ik heb net als jij hetzelfde probleem. Alle ESC's van mijn KK micro-multicopter zijn gecalibreerd via de zender. Alle motoren draaien als de YAW pot op 0 staat maar van zodra de YAW pot terug op 50% staat willen de motoren het niet meer doen. Ik krijg ook de zaak niet "ge-armed" met de trottle stick rechts onder te plaatsen (ik vlieg mode2), de blauwe led wil dus niet vast oplichten. Jij hebt opnieuw geflashed lees ik, maar hoe moet dat precies gebeuren, daar ben ik helemaal niet van op de hoogte. Ik heb de print met de blauwe uitvoering (2011) Alvast bedankt om mij verder te willen helpen.

Kalibreren kan en moet enkel via het KK board, zie manual ;)

Sven,

ik heb net als jij hetzelfde probleem. Alle ESC's van mijn KK micro-multicopter zijn gecalibreerd via de zender. Alle motoren draaien als de YAW pot op 0 staat maar van zodra de YAW pot terug op 50% staat willen de motoren het niet meer doen. Ik krijg ook de zaak niet "ge-armed" met de trottle stick rechts onder te plaatsen (ik vlieg mode2), de blauwe led wil dus niet vast oplichten. Jij hebt opnieuw geflashed lees ik, maar hoe moet dat precies gebeuren, daar ben ik helemaal niet van op de hoogte. Ik heb de print met de blauwe uitvoering (2011) Alvast bedankt om mij verder te willen helpen.

Moet er naast de USB kabel nog extra materiaal. Vind ik dat terug op de KK SITE onder de benaming AVR ISP programmer?

Heb beide calibratie methodes geprobeerd. Bij calibratie via het bord heb ik met de trottle stick max de 123 sound, daarna 1 beep (led licht 3x op), daarna nog een beep (led terug 3x oplichten), dan komt de gewenste beep - beep, dan trottle stick naar min wat eindigt met lange beep. Motoren draaien dan met YAW op nul maar draaien neit meer als YAW op 50% staat.

Bij calibratie met zender en elke ESC apart, 123 sound, dadelijk dan beep-beep, dan stick min en lange beep. Dit gaf mij een beter gevoel, maar blijkbaar mag het zo niet.
Geraak echt niet verder. Heb wel wat ervaring met afstellen ESC bij vele heli's maar hier lukt het echt niet. Kan het aan het bord liggen? Flashen is dan misschien de oplossing. Heb jij daar een stappenplan voor Sven?

Calibreren wel, maar als de firmware even de weg kwijt is moet je toch echt flashen. ;)
Mijn KKbord wilde niet tot ik hem opnieuw flashte, misschien helpt et bij anderen ook.
Een AVR programmer is inderdaad wat ik gebruikt heb.

En controleer ook of de kanalen in je zender ook daadwerkelijk de kanalen op je ontvanger zijn. Controleer ook of je een kanaal om moet keren, ik heb 2 kanalen moeten reversen. (armen doet hij pas bij yaw en throttle 0%).

Het is een heel gefriemel om zon ding werkend te krijgen, er zijn zoveel dingen waar je op moet letten dat je er wel even zoet mee bent. ;)

AAAARRGGGHHHLLL neeeeeeeeeee, ik ben bang dat ik hetzelfde heb. Yaw naar 0 alles aan throttle op vol piep piep, throttle naar 0 piep. Dan Yaw naar 50% alles weer aan en nu om de seconde een piep van alle ESC's.
Zal dus wel een AVR programmer nodig hebben om mijn bord te flashen, nadeel is dat ik nu op zee zit en ze hem hier niet willen komen brengen!! Grrrr, snif snif )(&^@#(*^%$^$
Waar haal ik zo'n AVR ding vandaan??

PS. Iemand die mijn bordje wil flashen?? :):)

Volgens mij is dit normaal.
Wij gebruiken ook zo'n boardje en zolang er niet gearmed is, blijft de handel om elke seconde een piep geven. Als je armed ( gas naar beneden en rudder rechts... blauwe ledje gaat branden ) dan is het gepeip, sorry gepiep, weg.

gaat lukken !

En dat deed hij dus niet, kun je je stick in een hoek trekken zoveel je wil, armen deed hij niet.
Dat is nou juist het hele euvel met die bordjes zo lijkt et.
De eindpunten van gas en rudder kloppen om een of andere reden niet, waardoor hij niet activeerd.

Misschien heb je zo'n board te pakken.

Just a heads up to guys buying Populated Blackboards not from authorized resellers or the site itself.... Over the last 3 months we have had to discard about 200 boards that failed Quality Control for a number of reasons. Some had faulty gyros, some had fried chips, some had incorrect components etc.etc.

Anyway it has come to our notice that some of these have found their way into the hands of resellers in Asia etc that may or may not know they are rejects. If you are going to purchase these boards please just make sure they offer some sort of guarantee that they have been tested and work 100% before you buy them.

Cheers,

Niall

Hmm, das ook lekker, maar bij de twee bordjes die bij mij niet wilde,
werd het opgelost door een firmware van kinsoo er op te kwakken.

Aha oke, wat AVR ISP programmer gebruik jij Sven?? Ik heb er 1 gezien in NL maar dat bedrijf levert weer uitsluitend aan bedrijven.

Mijn programmatje is niet zo ingewikkeld hoor Holco. ;)

Mijn progger komt iig van een duitser, Yanan.
Kost een tientje bij hem.

Zo he!! Hij vliegt!!! Na wat gek*t te hebben met de zender, (is een T7CP op 35Mhz in bruikleen van de buurman) en het omzetten van de kanalen op de ontvanger heb ik heel even gevlogen! Bedankt voor de tip verfbrander. Nu nog een vraagje, ik heb het bord met de hoeken in het verlengde van de armen, maar nu zie ik op de site van Minsoo Kim dat het bordje 1/8 deel gedraaid moet worden, de punt van het bord naar voren. (er zit xcopter software op) maar ik heb op het forum gelezen dat het niks uitmaakt, klopt dit???

Back