KKuk Tricopter doet raar.

Ik ben inmiddels overgestapt op 3 stuks normale props omdat counter rotating APC wat duur werdt, maar nu heb ik een probleempje met het trimmen. Dit deed mijn tricopter eerder ook al maar nu nog net iets erger. Pas bij mijn trimtab rond de 95% blijft hij een beetje recht hangen, maar nog lang niet helemaal zoals het hoort. Liefst heb ik mijn trims natuurlijk allemaal op 0 staan.

Pitch heb ik nog een beetje kunnen corrigeren door de accu wat te verhuizen, maar op de roll as blijft hij behoorlijk trekken, en nogwel naar de lichtste kant, daar waar mijn lipo alarm niet zit. Roll en pitch is makkelijker te corrigeren, maar wat doe je aan de yaw? Kun je die mechanish wat bijstellen zodat mijn trim weer naar nul gaat?

Herkalibreren helpt niet echt, hij blijft hetzelfde doen. :(

Staat in de KKmulticopter FAQ's.
You can achieve the same Yaw authority by using normal props tilted at 5degrees to 10 degrees to the right as you look at the rotor but you will lose overall efficiency.
Maar volgens mij moet het ook kunnen met het verplaatsen van het armpje van de servo.

Laatst bewerkt:
Het zal denk ik niet veel anders zijn dan bij helicopters inderdaad, het blijft een servo met een gyro eraan. Dus moet ik nu de link tussen servo en yaw pod gaan verdraaien net zolang totdat het gieren stopt met de trim in het midden?

Ik dacht namelijk dat een gyro net zolang aan een servo zal draaien tot hij geen rotatie meer registreert, en het daarom dus niet zoveel zin heeft om aan de servostand te sleutelen en dat alleen gevoeliger afstellen wat zou doen. Maar blijkbaar heeft het verstellen van dat linkje dus wel een "trimmende" werking?

Ik kan het allicht proberen. :yes: Alleen dat pokke weer.. :onweer:

Ik dacht namelijk dat een gyro net zolang aan een servo zal draaien tot hij geen rotatie meer registreert
Bij een heli is het zo dat je initieel de staart rotor afstelt zodat hij je hoofdrotor torsie corrigeert.
Een gyro stabiliseert: Ja, maar alleen maar tot een bepaalt punt.
Zo eerst zul je hem nou mechanisch moeten stabiliseren op yaw.

Back