Ik was de Belt CP ook al tegen gekomen maar daarvan wordt gezegd (niet alleen op dit forum) dat het niet de fijnste heli is om mee te vliegen en dat er veel problemen zijn qua kwaliteit. Daarom had ik die al geëlimineerd. De reden waarom ik dan naar de HB CP3 keek was omdat deze een tikkeltje goedkoper is en in een prijs klasse valt waarvan je kan zeggen: "Als hij kapot gaat dan vindt ik het niet zo erg".
Als een Belt CP v2 van 160 euro kapot gaat, valt die echt nog wel in diezelfde categorie als je kijkt naar de duurdere kits en alles wat daar bij komt kijken hoor.
De CP3 is misschien 6 tientjes minder, maar het argument is eigenlijk sowieso een beetje onzin. Voor beide helicopters geldt dat je bij reparaties meestal niet veel geld kwijt bent.
De Belt CP is ook meteen wel een heel stuk beter (krachtiger, betere electronica, staart-systeem is veel beter, riem aangedreven en pitched etc. etc.) dan de CP3 trouwens, dus ongeacht het prijsverschil zou ik die twee persoonlijk sowieso niet willen vergelijken met elkaar.
De CP3 is eigenlijk gewoon een collective pitch variant van de honey bee fixed pitch v2. Het is daarnaast eigenlijk niet echt een heli waarvan je moet verwachten dat die echt goed 3D kan vliegen.
Alleen dan vindt ik dat we wel eerlijk moeten zijn tegenover elkaar. Het is een leuke heli maar dan wel binnen de beperkingen en de prijs/kwaliteit verhoudingen welke worden geboden.
En dat is nu net waarom ik het niet goed kan begrijpen dat mensen zo graag spookverhalen rondbazuinen over goedkopere helicopters (in het algemeen dus, denk ook aan bijv. Walkera).
De Belt CP v2 en ook de King 3 zijn echt meer dan prima helicopters en het is zelfs onzin dan te gaan praten over 'beperkingen' vanwege de prijs categorie waarin ze vallen.
Echt heus, een beginner zal het verschil in frame of gebruikte materiaal niet eens gaan merken en met welke heli denk jij beter te kunnen leren??
Die waarbij een crash meteen leidt tot het langdurig in de kast verdwijnen van de heli omdat onderdelen virtueel onbetaalbaar zijn vaak te beschadigen??
Of die goedkopere heli waarvoor je met een goed gevoel gerust nieuwe onderdelen van een paar euro zult willen gaan betalen?
Wanneer je toch nog crasht, dan kan het maar beter goedkoop zijn.
Die RTF helicopters zijn overigens vooral ook veel goedkoper omdat ze meestal in China in grote hoeveelheden gemaakt worden. Als ze met dezelfde materialen in Duitsland gemaakt zouden worden, zouden ze al met gemak 3x meer kosten.
Prijs zegt dus sowieso niet alles en daarnaast brengt Esky steeds betere electronica op de markt in al hun modellen.
Het perspectief waar jij op doelt moet je dus vooral niet baseren op de gigantische vooroordelen.
Overigens ... hoe vaak ik wel niet Trex heli's de grond in heb zien vliegen door onervaren piloten, ook echt niet grappig meer!!
Alle stabilieit en qualiteit in de wereld maakt nog niet dat je geen fouten maakt als je nog lerende bent.