Klacht over het weer!

Jongens, denk ik toch....,als ik dit lees is het weer een klein beetje makkelijker vol te houden.

Moed erin, de daglichtperiode wordt nog enkele minuten korter maar daarna worden de dagen weer langer.
Eigenlijk ongelofelijk en niet voor te stellen dat dit fenomeen ieder jaar opnieuw gebeurd en weer telkens opnieuw. Onze vroege voorouders die geen kalender (en zelfs geen computer) hadden moest het steeds korter worden van de dagen een beangstigende gewaarwording zijn....maar wat zit ik weer te dromen en te zwammen...hup gauw verder naar mijn geliefde hobbykamer!

Ik vind het weer perfect zo. Ik ben de laatste 1.5 maand al 4 keer gaan hellingzweven in Zoutelande, en dat is leuk! Het komt maar zelden voor dat we zo dikwijls op een maand kunnen gaan. En het komt ook maar zelden voor dat de weerberichten zo betrouwbaar zijn :) Want een 1 uur en 20 minuten rijden om dan maar flauwe wind of regen te hebben is niet leuk. Een strakke 6 bft of meer is veel leuker! En van de 4 keer hebben we toch 3 keer bijna heel de tijd in de volle zon gestaan!

Meer van dat! :p

Tom

@Wacco....kijk even waar ik woon en zoek eens op hoe ver/lang het is naar Zoutelande. De Langevelderslag is voor mij bijna 2 uur rijden en dat is de dichtstbijzijnde locatie. Of niet helemaal, Recklinghausen is iets korter. Maar doordat de wind stug in de ZW-hoek bleef zitten konden we niet naar de Nederlandse kust.

Anyway, vandaag was prima. Zonnetje, weinig wind en droog. Geen thermiek maar wel lekker gevlogen. En inderdaad, nog een paar dagen en de dagen worden al weer langer. Gelukkig maar :-)

Vandaag was er hier ook heeeel even een gaatje,
maar dan zul je zien dat je net op dat moment niet weg kunt. :(

ik heb heerlijk gevlogen afgelopen zondag en gisteren. Zondag was het heerlijk raggen tegen de wind en met de wind mee natuurlijk :D Gisteren was het lekker raggen zonder wind. Heb gevlogen met een wolf k-10 met een lekkere motor erop! (hoort misschien niet thuis in het zweefvlieg gedeelte maar het vleugeltje kan ook zweven :cool:)

Die ene "zeer slecht" beoordeling van dit draadje zal wel zijn van iemand die inmiddels zo chagerijnig is van het weer dattie zelfs geen humor meer kan verdragen :cry: Zo erg is het bij mij dan nog net niet......

@Wacco....kijk even waar ik woon en zoek eens op hoe ver/lang het is naar Zoutelande. :-)

Ach, er zijn mensen die voor vervelender zaken dergelijke afstanden overbruggen;). Ik rij regelmatig van Middelburg tot 30 km voorbij Deventer, om mijn schoonmoeder :evil: te bezoeken. In de zomer gaat dat nog wel, kun je vaak thermiek vliegen in Twente..., maar in de winter:agrue:

Gr.Evert.

Net 2 weken vrij geweest...en 2 weken echt drama weer gehad !
Geen weer om te vliegen :(

De dag dat ik weer naar mijn werk moest werd ik wakker met een stralend zonnetje en amper wind :mad:
Ik had er flink de P in !

Nu zit ik op mijn werk en stormt het weer !
Zal je zien als ik over 2 weken thuis kom dat het weer bagger is.

Maarja, zal wel in de tijd van het jaar zitten ;)

René

Back