Klapprop 9,5x5 met 3,175 hub, waar te koop?

Weet er iemand een adres waar bovenstaande klapprop met die hub te koop is.
Het moet wel een goede prop zijn met spinnerdiameter 32 mm.

De prop gaat dienst doen op een Robbe Arcus alleen dan met een andere motor met dezelfde specificaties alleen dan met een asdiameter 3,175 mm.

Hans

Is te koop bij RC-Technics in Zoetermeer. Diverse klapprop met montage en spinner.

Groeten
fred

Klopt, dat had ik ook al gezien alleen deze spinners worden geleverd voor een 3,2 mm. as en niet voor 3,175 mm.

Een collega in onze club heeft iets gelijkaardig opgelost met een stukje bladkoper rond het asje te draaien.
Vliegt er al lang mee en nog geen problemen met een loskomende propnaaf gehad.

Mvg,

Paul Siemons

De Graupner CAM-Klappprop's hebben standaard een span-conus van 3,2 mm (met de vier klauwtjes kan deze het verschil van 0,03 mm makelijk overbruggen, zit zelfs nog strak op 3mm ;-))

De 9"x5" (23cm x 12cm) heeft bestel nr. 1335.23.12 met een advies van EUR 13,70 (komt geloof ik nog wel het 32mm spinnerkapje bij) ..

Ook het Aeronaut systeem werk met span-conussen ....

Hier een voorbeeld van een Graupner CAM (klap) Prop ... dit is een 7"x4" met een 3,2mm conus
(past op een MEGA ACn 17/7/17 met een asmaat van 1/8" Diameter = 3,175mm vaak 3,2mm genoemd)...
Gebruikt in een zwevertje van 110cm span, de MEGA op 3S350mAh Lipo 8000+ RPM bij ca. 4A ....
Klemconus-2-640x640.jpg

en hier de prop in onderdelen ....
Prop-uitelkaar-640x640.jpg

Super, helmaal duidelijk nu. Het wordt dus 3,2.
Bedankt voor de moeite Dirk. :)

Als de hele spulleboel binnen is probeer ik wel wat foto's te maken van de Arcus.

Hannes zei:
Weet er iemand een adres waar bovenstaande klapprop met die hub te koop is.
Het moet wel een goede prop zijn met spinnerdiameter 32 mm.

weet je zeker dat 32 mm genoeg is?
de romp moet je nl. door een gat van 37-38 mm steken en dan afzagen; het geheel is wel taps natuurlijk, maar 32 mm lijkt me zo weinig
ik vraag dit ook omdat ik nog een dure spinner heb liggen hier met 30 mm diameter; het zou fijn zijn als deze ook lekker zou passen op de Arcus

Dat is juist. Ik heb er nu een spinner op staan van 40 mm. Dan is de spinner net iets te groot maar niet storend.
Inmiddels een paar keer met de arcus gevlogen en het toestel vliegt heel fijn, erg rustig (alhoewel het klimmen met motorloop erg goed gaat) en goedmoedig.
Kijk ook maar eens op: Arcus

Hannes zei:
Dat is juist. Ik heb er nu een spinner op staan van 40 mm. Dan is de spinner net iets te groot maar niet storend.
Inmiddels een paar keer met de arcus gevlogen en het toestel vliegt heel fijn, erg rustig (alhoewel het klimmen met motorloop erg goed gaat) en goedmoedig.
Kijk ook maar eens op: Arcus

Even heel concreet: zou die 30 mm spinner van mij netjes staan of is dat geen porum?

Je zal aan weers zijden zo'n 4 mm. te kort komen. Dat zal niet fraai zijn.
Daarbij is het niet erg airodynamisch en misschien krijg de romp bij de landing het wat zwaarder te verduren.

Back