Klapprop

Een vraagje;

Mijn klappropje van mijn Windstar 230 is helaas gesneuveld :-(
Nu wil ik een nieuwe bestellen. Kan iemand mij vertellen wat men bedoeld met de maten? Waar staat 9 x 6 voor bijvoorbeeld? Dan weet ik wat ik moet meten voor mijn nieuwe prop.

Alvast bedankt !!

De 9 staat voor de lengte van de prop in Inch.
De 6 staat voor de spoed van de prop.
De spoed houd in dat je per omwenteling van de prop een afstand aflegt van 6 inch (in het geval van een 9*6 prop)

Volgens mij staat op elke prop aangeven welke maat het is.

René

Er staat helaas niks op mijn propje.
Die lengte van de prop, is dat van tip naar tip? Of van tip naar hart van het asje?
En de spoed? Is die ook te meten en te herleiden naar die 6 (van het voorbeeld)

De lengte van de prop is gemeten van tip naar tip.
Maar hoe de spoed te herleiden.... :? geen idee.
Waar heb je die Windstar 230 gekocht ? Desnoods even met de winkel bellen of een mailtje naar de leverancier
(indien van T2M even je frans bijschaven :wink: )
Ik kan niets vinden over de prop die erbij geleverd word.

Succes

Hallo,

Voor mijn easyglider zoek ik een reserve prop, eentje die ook wat beter opvouwd langs de romp.
Volgens het bovenstaande zou het een 10 x? moeten zijn,want de diameter is ruim 25cm.
Weet iemand welke ik het beste kan bestellen, ik gebruik gewoon de orginele motor.

Groeten Rien.

De motor is een RS-550 en wordt met 8,4V gestookt ... grote kans dat de prop een 8"x4,5" is ...... maar zeker niet groter dan een 9"x5" .....

Enige tijd geleden heb ik op mn Easyglider de originele 400 motor vervangen door een 480HSBB en een aeronaut cam-carbon klapprop van 10x7".
Ik vlieg met dezelde 8x 1050-kan cellen, deze zijn nu iets eerder leeg (2min ?) maar wel meer stijgvermogen...

Back