klassiek, eigen ontwerp.

Twee van die dingen er aan gelijmd waar de vleugel tegen aan komt, hoe noem je die dingen?:(

2bqosn.jpg

ng3ns8.jpg

Een versteviging aan gebracht waar de inslagmoeren van de motorhouder komen.:rolleyes:

2cr26nt.jpg

Mvg Pascal.

De positie bepalen waar de drijverstutten in de romp worden geassembleerd.

2502moj.jpg

20rpxsi.jpg

Nu kan ik de bevestiging en versteviging delen in de romp gaan maken waar de drijverstutten komen.

Mvg pascal.

Weer een stukje verder.
Nu nog de anderezijde er tegen aan lijmen.
Later het latje wegfreezen onder in het vierkantje, de drijverstut er in , en opvullen met een kunsthars.

5bpwyw.jpg

Mvg pascal.

De piloot kan bijna plaats nemen.
Het achterste gedeelte waar de drijverstut in bevestigt word is klaar, de voorste is in wording.

2efkvup.jpg

2z404xt.jpg

30nbri9.jpg

2ept6ol.jpg

Mvg Pascal.

Het draadje weer op gepakt.
Het eerste stuk huid beplating zit er aan, 2mm balsa.
2mm is wel wat aan de dikke kant, staat aardig wat spannig op het hout, maar met de snelkoker in de aanslag is het toch gelukt.:D

s1qcgk.jpg

2vkjfx2.jpg

Mvg Pascal.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat de foto's te zien zijn, laat aub even iets weten.:(

Inmiddels begonnen met het vakwerk in het staartstuk, nu de ene zijde nog niet bekleed is kan ik er nog makkelijk bij.
Ik vraag mij wel af, het opengewerkte staartstuk wat in een later stadium gebeitst word, ga je daar kleurverschil krijgen op die plaatsen waar lijm zit?
Of moet ik eerst het hout kleuren en daarna lijmen?
Suggesties …….:confused:

zodd3b.jpg

282l2ir.jpg

24o9due.jpg

Ik beleef heel veel plezier in het bouwen, mede, door het bouwen zonder tekening.
Je denkt er over na, je laat je fantasie er op los en gaande weg begint het werkelijke vormen te krijgen.
Echt een leuke manier van bouwen (voor mij althans):D:D:D

Mvg Pascal.

Yessss weer een update.....
Ik zie je foto's gewoon en ze zijn mooooi:yes:lekker zo door gaan ziet er strak uit ,leuk dat je met eigen fantasie en wat voorbeeld zoiets kunt maken en ook zo netjes dat vereist nogal wat geduld denk ik zo:D
Ik ben benieuwd naar je volgende :pc: (update)

Hoi Eddie.

Dus de foto's staan er weer op terwijl ik niets veranderd heb,hmmmmm?
Ik heb net het zooitje op de weegschaal gehad, 470 gram inclusief het nog aan te brengen hout, dus dat gaat de goede kant op.
En weer aan het bouwen, binnenkort weer wat foto's.

Mvg Pascal.

Ha mooi berto, post ik ze teminste niet voor niets.

Weer een stukje hout op de spantjes geplakt.

wkg5jo.jpg

Nog een boven aanzicht, hier is goed te zien dat er niet een vlak stukje zit in de romp alleen vloeiende lijnen.

mjvnnr.jpg

Nu eerst de accu (bak) er in en nog wat verstevegingen rond het motorschot, dan pas is de andere zijde aan de beurt.

Mvg Pascal.

De plaats waar de accu komt is gerealiseerd, tevens is daar ook het bevestiging punt van het drijverstut in op genomen.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Een halfmodel is ook wel leuk. blijft het in iedergeval heel, mits de vrouw niet in het stofzuigen is verdiept.:(

mvg Pascal.

de foto,s die je met tinypic.com hebt geplaatst zijn alle niet te zien voor mij.

Wel de laatste 3 die met imageshack.us zijn geladen .

Mvg Johan

Een goede morgen Johan.

Vreemd, voor bv. Berto en Edwin zijn ze wel te zien.
Mogelijk dat er iets in je pc geblokkeerd staat?

Trouwens bedankt, door jou reactie kijk ik nog even naar de foto,s en zie dat het schot waar de piloot zijn voetjes tegen aan zet, gescheurd is.
Ik had net aan de andere zijde een huidplaat tegen aan gelijmd, dus deze snel verwijderd.

Mvg Pascal.

Laatst bewerkt:
Die moet je als laatste plaatsen.

Eerst de vleugel klaar maken en die tegen de romp schroeven .
Dan kan je pas het stabilo plaatsen en uitmeten .

Daarom word ook bij vele bouwdosen de romp het laatst gemaakt volgens de beschrijving . ;)

Mvg Johan

Ps: nu zie ik alle foto,s (en ik heb niks verandert :D )

Laatst bewerkt:
Hee Pascal gaat lekker man erg mooi al die rondingen!! Ik zou het hoogteroer neutraal houden tov de hoofdvleugel net als de drijver weer neutraal op het hoogteroer staat.

@Johan
De hoofdvleugel is er één van een trojan zie 1e post= met v-stelling ook toch pascal??

Laatst bewerkt:
Hoi Edwin

Ja klopt is van een t-28 met V stelling.

Bedoel je met neutraal, dat het hoogteroer evenwijdig met de onderkant van de hoofdvleugel loopt?

En Johan, ik heb ook niets veranderd waar door jij de foto's ziet, misschien de kerstman!

Mvg Pascal.

Back