klassiek, eigen ontwerp.

Hoi Bart.

Dat klopt, dat spul is echt goed, daar heb ik ruim ervaring mee!

H.B.Busking.

Met de dremel lukt toch aardig hoor, maar het is super dun, dus uitkijken.
Dan nog het probleem er na, als je aluminium na het polijsten niet behandeld word het terug dof, dit is bv niet het geval bij RvS, dat blijft blinken.
Volgende keer een RvS vliegtuig, zwaar?

Johan.

Daar zijn inderdaad bepaalde samenstellingen waar door je metalen kunt laten blinken,
Bv, uit het hooft te weten, voor zilver, zilverpapier proppen in een bak met water plus, ik dacht ammoniak, maar dat laatste weet ik niet zeker.
Ik zou mijn vrouw moeten raadplegen, maar die is er momenteel niet.

Mvg Pascal.

Hoi Andre.

Dat is lang geleden, vlieg jij nog?

Mvg Pascal.

nee helaas niet meer zo,ik zit nog steeds zonder veld,maar ik heb mijn vliegtuigen nog wel, alleen de elektro F-16 heb ik vorig jaar de deur uit gedaan, en ik heb nog 1 keer afgelopen zomer met de calmato op een strand en boven het water in frankrijk gevlogen,touching the sea :D

(misschien dit jaar weer maar dan met de ZERO,heb er vaak wel zin in)

maar jij bent een mooie aan het maken..

Andre, vliegen met dat spul, lid worden aan de overkant en je bent weer als herboren!
Een zero boven op de kast, eewig zonde!

Maken die stap.

Mvg Pascal.

Andre, vliegen met dat spul, lid worden aan de overkant en je bent weer als herboren!
Een zero boven op de kast, eewig zonde!

Maken die stap.

Mvg Pascal.

Tja, eigenlijk wel he,:p maar ik heb niet veel ruimte meer in de auto, want ik heb nu een mercedes sedan en de bank kan niet plat,dus moet nog even kijken hoe ik dat nog het beste kan doen..

Dank je Bart.

Maar hij is nog niet klaar, het volgende dient nog te gebeuren;

Aansturingkabels van de roeren.
Servo's, ontvanger, motor, regelaar.
Drijvers.
Wielkappen.
Schoren onder de achtervleugel.
Motordummy.
Roerscharnieren.
Dashboard.
Piloot.
En onder de vleugel moet nog een vulstuk gemaakt worden zodat de romp aan de onderzijde door loopt.

Mvg Pascal.

Hoe ga je de motor dummy aanpakken? Een afbeelding van de motor afdrukken ?
Ik ben zeer benieuwed naar het totaal plaatje dalijk , zal een mooi vliegbeeld hebben.
Als ik je zo bezig zie kan ik echt niet wachten om zelf weer te beginnen met bouwen.
Nog even geduld . . . . na de verhuizing weer een hobbykamer.
Heb al een tekening besteld van een groot watervliegtuig dus ben me alvast aan voorbereiden .

Mvg,

Bart

radials3.jpg

Ha Bart, je maakt het mij wel heel gemakkelijk, maar het is zeker het overwegen waard.
Printen, vernissen, plakken en klaar is kees.
Groot watervliegtuig??? nou vertel..........!!!
En natuurlijk verwachten wij een bouwverslag!

Even nog wat aan het plakken geweest, de steunen van de drijver naar het toestel moeten nog bekleed worden.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Ook de 3D liefhebbers zullen hier van smullen, kijk maar een naar het roeruitslag van het hoogteroer!

Mvg Pascal

Laatst bewerkt:
Hey Pascal ,

Ziet er geweldig uit zo , zeer goede keuze om de drijver in deze kleuren te maken.
Bestaat er nu geen gevaar van water indringen in het hout van de drijver omdat de bespanning uit meerdere delen bestaat? of is de drijver geglast ?

Voor wat betreft mijn volgende project , dit gaat iets worden waar ik heel lang mee in mijn hoofd zit. Ik heb een tekening gekocht bij IVAN van de Short Solent 400. Maar het uiteindelijke doel is het bouwen van een Short S.23 "c'' class empire.
Het plan is nu om met ivan's solent als leidraad de empire te tekenen en te bouwen. De vleugels van de solent en de empire zijn nagenoeg identiek met alleen de nacelles en de tips die wat anders zijn. De romp is een lastiger verhaal.
Ik ben al maanden info aan het verzamelen over de empire flying boats dus ik denk wel dat het goed gaat komen.
Ik heb nu een site gevonden waar een zeer gedetaileerde tekening te krijgen is met een spanten plan voor de romp Aircraft Drawings
Als ik eenmaal lekker op weg ben zal ik zeker een bouwverslag maken maar dat zal ergens in juni zijn denk ik.
Voorlopig heb ik al genoeg voorpret met het verzamelen van info en het lezen van het pdf boek wat ik heb over deze vliegboten
Ik heb er even een foto van het model Short Solent 400 bij gedaan en een foto van een empire de ''carpentaria''. Ik ben van plan de '' Caledonia'' te bouwen.
Ook even een link gezet naar een mooi bouwverslag.

Mvg ,

Bart

Galleries - Short Solent

ZOOOOOOOO...... WAUW.
Tja wat moet ik hier nog aan toevoegen, geweldig mooi toestel natuurlijk.
Wat worden de afmetingen?
Electro, brandstof?
Houtbouw?
Glassen, cover?

Wat mijn drijver betreft, deze zit volledig in de oracover en dat is voldoende waterafstotend.

Hoi Andre, dankje.
Wanneer gaan we vliegen?, morgen is het een goed vliegweertje!

Mvg Pascal.

Hier even een plaatje van de tekeningen , heb er een dvd bijgelegd als referentie voor de afmetingen.

Zo nu je draadje weer genoeg ''vervuild'' weer terug ''on topic'' denk ik.
In de toekomst zeker meer over de ''Caledonia''.

Mvg ,

Bart

Vervuild??? Als je zo'n slechte smaak heb, waarom bouw je hem dan???;)

Dat word dus een behoorlijke kist, rond de 2 meter spanwijdte, schat ik?
Dat gaat een prachtig gezicht worden op het water.
Alle 4 de motoren in de strijd gooien, dan worstelen met het water om los te komen om vervolgens als een statige dame het luchtruim te kiezen.:rolleyes:

Mvg Pascal.

Nee hoor geen slechte smaak alleen verkeerde woord keuze ( haha ) . . . span is 210 cm , motor zal 4x brushless worden ( bel type ) . De solent gebouwd door ivan weegt 2,53 kg en dat zelfs nog met vertraagde brush speed 400 motoren en NiCd cellen deze modellen zijn dus zeer licht te noemen. Ivan tekend zijn modellen echt low tech , dus met de hand , gebruikt 1 servo voor de ailerons enz.
Ik kan echt niet wachten tot de verhuizing achter de rug is en ik kan beginnen.
Maar intussen is de G-44 Widgeon wel bijna klaar.

Mvg ,

Bart

2,53 kilo is wel heel licht te noemen, komt bijna in aanmerking voor indoormodel, parkflyer of slowfly model.
Nu, dit maakt het allemaal nog bijzonderder, ik ben benieuwd.

Mvg Pascal.

Nou dit watervlieg draadje gaat in de toekomst nog mooi worden.

Een mens zou er nog goesting voor krijgen om ook zoiets te bouwen, enfin.
Pascall, je bent er toch echt iets moois van aan het fabrieken, kan hier nog wat opsteken voor afwerking, meestal steekt het bij mij niet zo nauw maar ga ook eens beter mijn best doen op dit gebied.
Dus je hebt een leerling.

Johan.

goesting ?

herhaal bericht over , nu met Tolk erbij haha wat betekend dat ?

Maar je hebt Johan de afwerking is echt top hier kan menig modelbouwer wat van leren.

Mvg ,

Bart

Back