Klein bouwverslag Robbe PT-15

Ik heb de motor nog niet ontstoord, wel verstandig om te doen? Heb nog een motor liggen waarvan ik ze kan halen.

Het dek is bijna klaar, vanavond de laatste latjes leggen. Ook ga ik de assen aanbrengen:D

Greetz,
Joram

Verder heb ik erg veel belangstelling voor Martijn's theorie dat je met een 2 zei:
En als je dan eens aangekleed het water inging :rolleyes:
Hoef je ook niet zo.n uitgave te doen he
Wordt alleen maar het kaartje weer duurder van
:rolleyes:
mvg
Frederik :D :D

Als het gezegde "houte schepen, stalen mannen" is, ben ik bang dat Roel teveel plastic snuift.
op naar een houtmodel bink
Loek

Ik heb de motor nog niet ontstoord, wel verstandig om te doen? Heb nog een motor liggen waarvan ik ze kan halen.
Joram

Afhankelijk van het type zijn sommige motoren af fabriek voorzien van ontstoringscondensatoren, die moet je kunnen zien zitten door de koelsleuven bij de collector.
Ik zet daar, om zeker te zijn, altijd nog een derde condensator van 47uF bij tussen de motoraansluitingen.

Een niet ontstoorde motor kan er voor zorgen, dat je ontvangstbereik erg klein wordt, omdat de storing van de motor boven een bepaalde afstand tussen zender en ontvanger sterker is dat het signaal van de zender, helemaal, als je geen antenne boven dek hebt.

Groeten, Jan.

Mijn zender is wel sterk, 100Mw. Niet die slappen 10mw sterkte!!

Ik zal wel even kijken, hierbij een update van vanmorgen.

Het dek is opzich klaar. Heb net het achterste luik beplankt. Morgen de boel in de beits zetten en de rest eropmonteren qua accesoires.

De roeren en schroefas zijn ook gemonteerd.

img0889lr1.jpg

img0890qd3.jpg

img0891yi2.jpg

img0892la9.jpg

img0893lg9.jpg

img0896et2.jpg

img0894kd8.jpg

img0899af1.jpg

img0897ri3.jpg

img0895jk5.jpg

img0896et2.jpg

Morgen post ik wel weer een update;)

Greetz,
Joram

Mijn zender is wel sterk, 100Mw. Niet die slappen 10mw sterkte!!

Ik denk dat die 100 megawatt:rolleyes:-zender precies is wat Roel zoekt, heb je het in ieder geval niet meer koud in het water............

Mooie boot, maar op foto 8, wat is die witte blos op het plastic en waarom is de achterkant zo zanderig (foto 10)?

hehe, het is 100Milliwatt:lol:

Dat komt door de flits. Die blos is op een ronding van de kajuit en bij de achterkant flitste hij behoorlijk:p

Greetz,
Joram

Hij is af!!!

Vanmidaag flink doorgewerkt. Achterluik beplankt en alels in de beits gezet. Na werk de torpedo's en alle andere kleine dingen gemonteerd:D

Hier de foto's:

img0902lx0.jpg

img0903jg6.jpg

img0904ea1.jpg

img0905en1.jpg

img0906tv9.jpg

img0907uq5.jpg

img0908mx9.jpg

img0909cp5.jpg

img0910oi2.jpg

img0912ji1.jpg

Ik moet nog de stuurservo inbouwen en ik wacht nu op mijn loon om de loodaccu aan te schaffen;)

Greetz,
Joram

Ding zit stevig verlijmd in de romp, lijkt me geen probleem zo. Vorige eigenaar heeft er ook al jaren zo mee gevaren...

Greetz,
Joram

Zo, kleine mededeling.

Ik heb 2, 11.1 lipo's gekocht van 2200Mah :D

Ze worden in (parallel) geschakeld voor lange vaartijd en nodige gewicht.
Als ik ze binenheb post ik wel wat foto's, ook heb ik een 4-kanaals zender gekocht!

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Zo, heb even 2 van deze jongens besteld:
zippy22003s25qy9.jpg

Donderdag komen ze aan, vrijdag dus een proefvaart.

Ik heb ook een nieuwe 35mm schroef gekocht, er zat nu een speed 40mm op, dat is iets teveel van het goede...:p

Greetz,
Joram

Ik moet ook nog een nieuwe schroef bestellen:rolleyes:
Me ouwe was weer gescheurd bij de bladen.....
En alles in orde maken:p

Ik ben zeer benieuwd naar je proefvaart!

Back