Klein probleempje met mijn batterij

• Topicstarter Topicstarter jantje16
  • Startdatum Startdatum
J

jantje16

Guest
Hallo,

Vraag1 )Kheb hier eigenlijk een klein probleempje met mijn batterij. Nu ja, eerder twee kleine vragen. Maar ik wil zeker zijn.
Dus--> Ik had dus na even zoeken de Lifepo functie om te laden gevonden. Dus ik heb een 3s1100mAh batterij. Ik neem dus bij Lifepo 3s 9.9V en 4.5A. Dat staat zo op mijn batterij naast MAX LADEN. Dus ik steek mijn batterij in en ik heb de functie dus op normaal laden, niet balanced, niet snel, enz... Nu ik ben dus nog een beginner met blijkbaar een DOMME KOP en zie dat de balanced kabel niet insteekt en ik zet de lader af, maar de batterij had eigenlijk al 2 minuten geladen= 150mAh ofzo. Bij nader inzien bemerkte ik dus dat die balancer kabel helemaal niet nodig was. Nu, ik steek dus mijn batterij weer in nadat ik de voeding af had gezet. Ik zet de voeding dus weer op en steek de batterij weer in. Nu pak ik dus dezelfde functie maar nu staat bij mAh: 0000. Terwijl hij bij de vorige 'sessie' duidelijk 150mAh ofzo had. Wat moet ik daarmee doen??

En vraag 2) Hij staat dus ingesteld op 4.5A en 9.9 Volt. Maar naarmate het laden vordert stijgen de Ampères naar 4.4 ofzo en daar stoppen ze, maar de Volts stijgen ook en die vertrekken niet van 0 zoals de Amperes, maar die vertrekken vanaf 9.9 en die gaan tot 10.7 ofzo.. Is dit een probleem??

Het zijn wss domme vragen maar ik weet niet waar ik het anders moet vragen.

Groeten en VEEL dank

Jan

Vraag 1: Op het moment dat je de lader uitzet of de batterij afkoppelt wordt het geheugen van je lader gewist. Stel dat je twee batterijen achter elkaar zou laden dan zou hij dus gewoon door gaan tellen en krijg je wel een heel raar resultaat. Die 150 mAh dus onthouden en optellen bij de mAh die hij bij de tweede lading aangeeft. Dan weet je het totaal aantal mAh wat er in is gegaan.

Vraag 2: Geen probleem. Van 9.9 vertrekken....Dat is dus het voltage van je batterij op dat moment. De laadspanning moet altijd wat hoger zijn dan je batterij spanning, anders krijg je hem nooit vol.

Maar dat is net het probleem ik denk dat het 150mAh is maar ik ben niet zeker. Hij had ongeveer 2 minuten geladen. dat is wel zeker. En kan ik ook niet gewoon beter ontladen??
En wat zou er gebeuren als ik em nu laad tot het uiterste dus tot 1100mAh??
Groeten en dank
Jan

vraag 1 over mah:
dit klopt, aangezien het mah niet mah is wat erin zit, maar wat hij tijdens het laden erin heeft gestopt. als je dus een tweede keer gaat laden, begint de teller weer op nul.

vraag 2 over spanning en ampere: de amperes die hij aangeeft is het ampere waarmee hij laad. als hij begint met laden begint hij dus vanaf nul ampere en zal zo langzaam oplopen. het voltage is het voltage wat op dat moment in de batterij zit, en aangezien batterijen altijd een minimum voltage hebben(tenzij ze kapot zijn natuurlijk) zal die meter de spanning van de batterij meten gedurende het laden, en deze word door het laden dus ook hoger.

hoop je hiermee geholpen te hebben!

owh sorry deed te lang over het typen. je kan ze nu gewoon bijladen tot ze vol zijn, dat beetje wat erin zit hoef je er niet eerst uit te ontladen!

Maar ga je die batterij dan niet overbelasten??

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja. Stel dat hij nu bij de tweede keer aan de lader 610 mAh aangeeft en vol is. Dan is er dus in totaal 150 + 610 = 760 mAh in gegaan.

En nee je gaat niets over belasten. je lader slaat gewoon af als je batterij vol is.

Pff.. NU stel ik em in op 4.5A en hij zakt naar altijd maar en hij zit NU op 0.8A:S

Niet normaal. Ineens begint die lader te biepen. Hij staat op 0.0A Wat moet ik NU doen:D

boekje eens goed lezen!!!!!!

meestal is hij dan klaar, omdat hij met nul ampere=niets laad en piept.

Je moet nu maar eens gaan lezen hoe het werkt. De FAQ lijkt me een heel goed begin.
Posted via Mobile Device

Euhm er is geen boekje bij eigenlijk:S
eN Ze kan onmogelijk opgeladen zijn want ze heeft er maar 6 minute ofzo ingezete:S dus
Groet
Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is hij dus vol.......

Probeer om het te begrijpen eens aan water te denken. Je wil een emmer vullen en daar geen dagen over doen. Je gaat hem dus vullen tot 4,5 liter dat doe je met een maatbeker bv 0.25 liter per keer. Als de emmer bijna vol is ga je dat langzamer en voorzichtiger doen 0.8 anders loopt hij over.

Laatst bewerkt:
Ahja nu snap ik em dus. Maar hij daalde wel erg snel hoor maar dat zal dan wel.. Weet iemand toevallig hoe ik een SuperSimple regelaar van 30A instel??
Grtz
Jan

Maar zou het kunnen dat die regelaar gewoon niet werkt met LifePo's??

Groet
Jan

Maar zou het kunnen dat die regelaar gewoon niet werkt met LifePo's??

Groet
Jan
Weet je zeker dat je geen lipo's probeert te laden met de lifepo oplaad stand van de lader?, dit zijn namelijk 2 totaal verschillende type accu's.

Wat voor lader en wat voor lipo heb je trouwens?

Ik heb wel DEGELIJK een LIFEPO accu 100 procent zeker egt waar...

Back