Klein probleempje met mijn batterij

• Topicstarter Topicstarter jantje16
  • Startdatum Startdatum
J

jantje16

Guest
Hallo,

Vraag1 )Kheb hier eigenlijk een klein probleempje met mijn batterij. Nu ja, eerder twee kleine vragen. Maar ik wil zeker zijn.
Dus--> Ik had dus na even zoeken de Lifepo functie om te laden gevonden. Dus ik heb een 3s1100mAh batterij. Ik neem dus bij Lifepo 3s 9.9V en 4.5A. Dat staat zo op mijn batterij naast MAX LADEN. Dus ik steek mijn batterij in en ik heb de functie dus op normaal laden, niet balanced, niet snel, enz... Nu ik ben dus nog een beginner met blijkbaar een DOMME KOP en zie dat de balanced kabel niet insteekt en ik zet de lader af, maar de batterij had eigenlijk al 2 minuten geladen= 150mAh ofzo. Bij nader inzien bemerkte ik dus dat die balancer kabel helemaal niet nodig was. Nu, ik steek dus mijn batterij weer in nadat ik de voeding af had gezet. Ik zet de voeding dus weer op en steek de batterij weer in. Nu pak ik dus dezelfde functie maar nu staat bij mAh: 0000. Terwijl hij bij de vorige 'sessie' duidelijk 150mAh ofzo had. Wat moet ik daarmee doen??

En vraag 2) Hij staat dus ingesteld op 4.5A en 9.9 Volt. Maar naarmate het laden vordert stijgen de Ampères naar 4.4 ofzo en daar stoppen ze, maar de Volts stijgen ook en die vertrekken niet van 0 zoals de Amperes, maar die vertrekken vanaf 9.9 en die gaan tot 10.7 ofzo.. Is dit een probleem??

Het zijn wss domme vragen maar ik weet niet waar ik het anders moet vragen.

Groeten en VEEL dank

Jan

Vraag 1: Op het moment dat je de lader uitzet of de batterij afkoppelt wordt het geheugen van je lader gewist. Stel dat je twee batterijen achter elkaar zou laden dan zou hij dus gewoon door gaan tellen en krijg je wel een heel raar resultaat. Die 150 mAh dus onthouden en optellen bij de mAh die hij bij de tweede lading aangeeft. Dan weet je het totaal aantal mAh wat er in is gegaan.