Klein scheurtje zilveren mantel lipo.

Ik heb een lipo pakket die een klein scheurtje heeft in de zilveren mantel
Het betreft een scheurtje van 3 mm. Er komt geen vloeistof uit.
Kan deze lipo nog veilig gebruikt worden. Is deze zilveren mantel ook meteen de buitenste
laag van de lipo??

jep, dat is gelijk de buitenste laag. Deze lipocel is dus nu onbruikbaar. Netjes weggooien op de daarvoor bedoelde plaatsen.

Moet er normaal gesproken als de cel kapot is geen "zoete" geur vanaf komen?
Er komt ook geen vloeistof uit. Onder het scheurtje zit meteen een donkergrijs/zwarte kleur.
Hoe is zo'n lipo cel dan opgebouwd??

Omdat een beeld duizendmaal meer zegt dan de woorden van mensen die het kunnen weten: :wink:

lipoln2.jpg

als het in het deel waar de lipjes uitkomen is en hij is nog niet te ver doorgescheurt en je ruikt niks en er is geen onbalance(die cell met een scheurtje heeft geen andere/lagere spaning dan de rest) zou ik er gewoon mee vliegen, wel in de gaaten houden.

Ik heb weleens een cel met een klein gaatje erin (je kon hem ruiken) grepareed met een beetje sec lijm gerepareerd, dat hield het nog best lang uit.

Bij de meeste cellen ruik je inderdaad een zoete geur maar niet altijd. De cellen lijken het soms nog goed te doen maar de capaciteit loop snel terug. Vol geladen lijkt alles goed maar zodra je gaat ontladen zakt 1 cel snel weg en dat is gevaarlijk. Ook laden kan gevaarlijk worden omdat er nu vocht in het pakket kan trekken waardoor er waterstof gas kan ontstaan.

Back