klein verslagje mustang van alfa model

De inhoud van de doos:
afb7598.jpg

De montage van de axi 2212/26 met omkeerset.
afb7599.jpg

De vastgelijmde rolroerservo waypoint 084.
afb7600.jpg

De extra ondersteuning die ik gemaakt heb van een stukje tempex voor de kabel naar het hoogetroer.
afb7601.jpg

De rc plaat met nu alleen nog de waypoint 084, en straks de CC phoenix 25 en de lipo.
afb7603.jpg

De accu kokam 1500 3s1p gaat door het luikje vlak voor de cockpit, de stickers erop (van die stickers die je in water moet lossen, en dan erop plakken) Ik hoop dat die een beetje blijven zitten.
afb7605.jpg

Leuk model om te zien, en vliegt ook goed, wel oppassen met lage snelheid, want hij overtrekt heel gemeen. Dus met het gas er een beetje op houden landing inzetten, en vlak boven de grond uitzetten.

Website fabrikant: http://www.alfamodel.cz/
ik heb de mijne gekocht bij modelbouwholland.

Bert

Ja het is een leuk ding die Mustang. hij moet iets sneller gevlogen worden dan de Corsair, Thunderbolt en FW 190. De Mustang is meer vergelijkbaar met de Lavoschkin, die met z'n spitse tippen ook wat snapperiger is. Ik heb de hoogteroer uitslag zodanig begrensd dat hij niet meer in een high speed stall te forceren is.

Het is een dankbaar object om wat "weathering" op uit te proberen.
afb7607.jpg

ziet er erg goed uit.

hoe is de stevigheid van het schuim bert ?
snel beschadigd ?

Tja, stevig is een relatief begrip. :D

Het zal duidelijk zijn dat een Depron model niet geschikt is om met een achteloze worp in de kofferbak van een auto te worden gesmeten. Deze zelfde Depron constructie zorgt natuurlijk wel weer voor een dusdanig laag gewicht dat het model zo langzaam en voorzichtig geland kan worden dat de levensduur wellicht langer is dan met een "bom" landing van een steviger, en dus zwaarder, model.

hoe heb je de weathering gedaan precies bert ?

het ziet er gelikt uit :D

heb je een close up van de weathering ?
ik ge een GWS warbird spuiten en vind dat het toch wel net dat extra geven.

ja dat wil ik ook wel weten, want dat ziet er heel mooi uit.

Het toestel is best stevig, want mijn eerste landing was meteen een radslag omdat het op het laatste moment overtrok. Vandaar dat ik nu met draaiende motor binnen kom, en pas op het allerlaatse moment de motor uit zet.

Wat foto's en techniek van weathering:

afb7646.jpg

De zilver delen van de P-51 zijn met een air-brush op de panel lines droog mat zwart gewaasd.
(N.B. droog= veel lucht en weinig verdunde lak b.v. Humbrol)
Gebuik een stukje dik papier en leg de scherperand over de panel line en waas vanaf het papier naar het model. Waardoor een schaduwlijntje ontstaat.

afb7647.jpg

In het gele vlak gebruik je een zwarte viltstift (0,5mm) om de panel line te accentueren.

afb7650.jpg

De gun smoke maak je door uit het handje een logisch spoor naar achteren te maken met de airbrush (eerst even op een stukje papier oefenen!) De cockpit haal je bij google door in te typen: P-51 cockpit (bij afbeeldingen)

afb7651.jpg

Deze resizen (met een tekenprogrammaatje) en uitknippen en in de cockpit plakken. Ziet er fantastisch uit!

afb7652.jpg

Kan zo het luchtgevecht aan!

afb7662.jpg

Mijn eerst ervaring met weathering met een silver gel pen in plaats van de airbrush.

afb7663.jpg

Tweede kistje met weathering. Ook met de silver gel pen. En een tweede kleur lichter blauw als schaduweffect voor de panel lines met airbrush.

Ok, daar komt ie.

Hi Kenneth,

The AXI 2212/26 is very well suited to power the Alfa P51D, as it likes to be flown quite a bit faster than the other Alfa warbirds.

On 3series Kokam 1500 (11,1V) the motor turns a GWS 9x5HD prop 7600 rpm @ 10 amps.

With regards,

Bert.

Kenneth Petersen zei:
dear Ron,

thanks a lot for your assistance - pass my best regards to Bert (know him from various articles in the German Model Aircraft publications) Also pass my regards to Richard Branderhorst (Oss) if you cross his way.

Laatst viel mij na een landing op dat het stabilo niet zo stevig was. Na inspectie bleek dat er een breuk precies langs de romp liep aan de onderkant.

afb9219.jpg

Heel veel mazzel gehad dus. Ik heb nu het stabilo los gesneden van de romp, en er een koolstofstaaf van 3mm in gelijmd. Tevens heb ik de verbinding van de twee hoogteroeren vestevigd met een koolstof staafje(is origineel een stukje rondhout)

Ik heb er één keer een wat harde landing mee gemaakt waar ik toen geen schade aan het model kon ontdekken, maar daarna nooit weer, dus of dit nog een gevolg van die landing was??

Bert

Back