Klein zij projectje

ik ben inmiddels in het bezit van een bruder manitou verrijker
en de bedoeling is om hem werkend te krijgen op laag budget
ben ook nog aan het bedenken hoe
dus tips zijn welkom
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
tijdje geleden stond hier een topic over de ombouw van een Bruder tractor,
waarbij omgebouwde servo's gebruikt werden als aandrijving,
misschien is daar inspiratie uit te halen?

na een paar dagen passen en meten is vandaag het punt aan gebroken dat de manitou voor en achteruit kan rijden op eigen kracht

nu nog een plekkie zien te vinden om de stuur servo's in te bouwen

hier wat foto's

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
indien je een holle vooras hebt, dan kan je in het midden van de vooras zelf een klein miniservootje plaatsen. Wij bouwen onze Bruder tractoren op die manier, zo kan de vooras steeds vrij pendelen. Bestaan servootjes die er precies inpassen, gelagerd en in metaal natuurlijk voor de kracht.

Steve

ga je ook de besturing zo aanpassen dat de assen onafhankelijk stuurbaar zijn??
De manitou in het echt kan namelijk (wat je miss zelf ook wel weet) voor, voor en achter samen sturen.. ze kunnen zelfs dezelfde richting draaien zodat hij bijna zijlings kan rijden. Wil je dit ook echt na bouwen? lijkt me wel gaaf, maar heel lastig te realiseren.. of is het niet zo moeilijk?

de sturing en aandrijving is al dik voor elkaar en moet zeggen dat je er aardig mee kan driften :-D

het is wel de bedoeling dat de sturing onafhankelijk kan sturen het zogenoemde krabben maar ik zou nog ff niet weten hoe ;)

hoi je kan eventueel bij gardentrucking forum kijken bij farm equipment staat ook een manitou . staat allleen niet zoveel info over . groeten jos

ja ik had dat topic al gezien

maar de manitou is al aardig op weg
moet het voorste deel nog beweegbaar maken en een beetje elektronica in bouwen

dan nog afwerken en een lak laagje

dit is misschien ook wat voor jou
kan zijn dat je het al gezien hebt maar ik geef het toch maar even mee
Forum - Topic

Hallo Volvo_Freak,

Dat wordt wel een hele dure verrijker van Steve !!

Ik was bij Hobma, toen Steve alle onderdelen bestelde voor deze verrijker !

Je wil niet weten hoe veel deze verrijker straks kost !!

Steve heeft waarschijnlijk heeeeel veeeeeel geld, want Steve koopt regelmatig heel veel dure onderdelen, maar helaas zie je nooit het eindresultaat van zijn bouwprojecten, dat vind ik wel heel erg jammer en zonde van al dat geld !!!

ik heb het is met hobma over steve gehad maar hij heeft er ook de ballen verstand van
het in elkaar zetten gaat wel maar alles aansluiten moet hobma dan doen

Hallo Volvo_Freak,

Dat wordt wel een hele dure verrijker van Steve !!

Ik was bij Hobma, toen Steve alle onderdelen bestelde voor deze verrijker !

Je wil niet weten hoe veel deze verrijker straks kost !!

Steve heeft waarschijnlijk heeeeel veeeeeel geld, want Steve koopt regelmatig heel veel dure onderdelen, maar helaas zie je nooit het eindresultaat van zijn bouwprojecten, dat vind ik wel heel erg jammer en zonde van al dat geld !!!

ja als je hoort wat voor projecten hij nog wil maken of waar hij mee bezig is
misschien dat hij thuis een heel ondergrondsparcour ofzo heeft liggen om op te rijden he Piet;)
maar dan nog is het zonden als hij er niet mee buiten zou komen

Back