Kleine 5 volt baterij oplaadbaar

Hallo mensen,
Ik heb op het net zitten zoeken naar een 5 volt oplaadbare baterij, maar kan ze niet vinden!
Vraag me af of die wel bestaan?
Deze moet mijn camera gaan voeden, daar ik deze aan het dak hang van mijn multicat. Echter als ik het dak plaats (voeding komt van beneden) kom ik niet meer bij het aan of uit knopje van de camera.
Iemand hier over een idee?
Grt peter.

Peter, Zou je die 5 Volt voeding kunnen maken met een spanningsconverter en de voeding daarvan aan en uitschakelen? Dan hoef je niet meer bij het aan/uitknopje van je camera. Accu's en batterijen zijn opgebouwd uit elementen met 1,2, 1,5. 2,0 en 3,7 Volt. Een accuutje van 4,8 Volt komt daar het dichtst bij. Met een L7805 is er ook een 5 Volts voeding te bouwen (zie link). Enig idee m.b.t. het ampèrage? Gr. Klaas.
https://www.farnell.com/datasheets/2307057.pdf

Zoals gezecht klaas moet ik na de spanning er op gezet te hebben het knopje indrukken om hem aan te zetten.
En dat gaat niet als het dak er op zit (spanning komt van onder naar het dak toe).
Dus er moet een accutje komen die aan het dak vast zit zodat ik er spanning op kan zetten en de camera aan kan zetten voor ik het dak sluit.
Grt peter.

Peter, Zat me af te vragen of dat batterijtje zelf 5 Volt moet zijn, of is dat de laadspanning uit de adapter? Het klene cameraatje dat ik gebruik laad ik op via een lader met USB aansluiting, eventueel via de computer. Voor zover ik weet is het batterijtje zelf een 3,7 Volts Lipootje en komt er uit de USB aansluitng 5 Volt. Kijk nog eens goed hoe het bij jou zit. Gr. Klaas.

Moet 5 volt zijn klaas, de normale aansluiting van een adaptor, pc of tablet.
Op iets minder zal hij het ook wel doen, maar deze heeft geen accu van zich zelf.
De andere wel maar die was met 10 minuten leeg. Al stond er een uur voor volgens alie.
Grt peter

Ja Peter, soms zijn er alleen maar uitagingen. Wil je iets en krijg je de eindjes niet bij elkaar. Enig idee hoeveel amp. die camera trekt? Gr. Klaas.

Roelof,
Die heb ik maar die is te groot helaas. Zal eens kijken of er kleinere zijn,
Dank voor de tip, had ik nog niet aan gedacht.
Grt peter

Net even na gemeten Klaas, het ding trekt een groot vermogen van wel 0,25 amp :D
Dus accu hoeft niet veel te leveren :)
Grt peter

Peter, Is er ruimte voor die accu te creëren in de "pet" van de stuurhut? Geen idee van de afmetingen, maar je moet toch iets. Gr. Klaas.

Hoi Arie, beide zijn in voorraad hier dus bekend, echter is er in de pet niet veel ruimte.
Ik ga eens kijken of ik er een 9 volt batterij kwijt kan en dan met een weerstand het terug kan brengen naar 5v.
Ruimte is zeer beperkt dus dat word weer puzelen, maar dan niet met stukjes :rofl:
Grt peter

En je kan niet 2 contacten maken, die verbinden als je het dak dicht doet, en dan via beneden schakelen?

Ik heb er even geen beeld bij ;)

Groeten,

Arie

Dat beneden schakelen is het punt niet, echter hangt de camera aan het dak aan een rail die rond rijd. Maar ik moet op dat knopje drukken om de camera aan te zetten. En dat gaat niet als het dak er op zit zodat ie spanning krijgt.
Zal straks ff foto maken.
Grt peter

Hier wat foto,s van het gebeuren (let niet op de bekabeling, dat moet ik nog beter maken)
20230119_201014.jpg
20230119_201350.jpg

Eerste foto de aanvoer van de bediene lichten en radar (blauwe stekker).
2e foto het dak met grijze rail met het wagentje wat kan rijden (camera hangt er nog niet aan) 9 volt batterij past dus :)
Grt peter

Ah, duidelijk ja.

Wat je zou kunnen doen als het echt krap is, een Gold Cap met regelaar, zodat de camera net kan starten, en dan het dak er op voor de verdere voeding.
Maar als de 9v past, dan kan je daar mee verder.

Groeten,
Arie

Back