Kleine garage!

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Cannonballs, 7 jul 2011.

  1. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Ik ben nog nieuw hier, en dacht laat ik mijn collectie is zien..

    Rij eigenlijk me hele leven al met RC wagen's, altijd nitro gereden dus haast geen verstand van elektro!

    Gister een nieuwe Helicopter binnen gekregen de E-sky Belt CPX (Luxere versie?)
    Is elektrisch, dus het was even wennen hoor met de accu's enzo.. Het model voor een beginner klopt eigenlijk niet, dat weet ik, maar ik ben stronteigenwijs:p Bovendien is er na een stuk of 5-6 vluchten nog niets kapot! (Nog hoverent, zal vast wel een keer neerstorten haha)

    Foto's van de belt:


    [​IMG]

    Bekende kwaaltje van de ESC kwam ik achter door eerst te forummen voordat ik dit model kocht, dus gelijk het standaard ESC'tje vervangen door een KDS ESC - vliegt nog steeds!:D

    De rest van de garage:

    [​IMG]

    Het merk van de buggy weet ik zo niet ,word niet vaak mee gereden dus.

    Me trots is nog wel de T-Maxx 3.3, wat een beestje is dat zeg! Goed gasgeven is altijd achterover:D

    Ik heb er sinds kort ook een camera'tje in gemonteerd van de Conrad voor 30e ofzo iets:

    [​IMG]

    Altijd leuk om te zien wat je eigenlijk doet tijdens het rijden:D ( Al zie je 80% van de tijd de wolken hahah)

    Zal binnenkort even wat meer foto's neerplompen!

    Laat weten wat je ervan vind:D ( Commentaar over beginner met heli snap ik alwel: gewoon dom, maar het gaat nog goed ;) )
     
  2. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Ik vind ze allemaal mooi maat :cool:
    maar natuurlijk de Heli ut mooiste :D

    KDS ESC
    is wat ik ook het eerste vervangen heb , lezen kan een hoop ellende schelen !
    (altans ik heb u'm klaar liggen net zoals mijn KDS 800 gyro)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2011
  3. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Bedankt ;)
    Oeh dan ga ik je gauw een vraagje stellen: Ik wil op ten duur ook de Gyro vervangen omdat ik wel het gevoel heb dat het beter KAN eigenlijk.. Is de KDS 800 een goeie vervangins optie hiervoor? De servo voor de staart heb ik vandaag binnen die vervang ik eerst even en kijk dan hoe het gaat.

    Ik wou het niet gokken met een fikkende ESC in me heli:p

    EDIT:

    Zojuist de Servo vervangen, had dit nog nooit eerder gedaan dus moest hem nog even afstellen enzo..

    Dag oude servo :D

    [​IMG]

    Hallo nieuwe servo:

    [​IMG]

    En reserve main gear en belt haha:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2011
  4. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Dezelfde servo's zitten op mijn fully upgraded HB2 :cool:
    ik heb de KDS op mijn eigen CP belt geprobeerd en ben er zelf erg tevreden over :)

    ik ben nu die van mijn vriend aan het ombouwen met dezelfde gyro,
    ik ga er van uit dat ik het zelfde resultaat krijg...

    hier mijn zaterdag besteding :p

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik hou je wel FF op de hoogte hoe het met deze gyro verloopt....
     
  5. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Hmm ziet er goed uit ExtremeBB!

    Gister eerste nare landing gehad door een stevige wind ruk haha, was ik nog niet op berekend!:D

    Fotos:

    Feathering shaft dood

    [​IMG]

    Clamps kapot ( de rechter, balletje is eruit gerukt zit geen draad meer in):

    [​IMG]

    Tail ingeslagen:

    [​IMG]

    Bladen kapot ( kunnen eindelijk de carbonnen erop :) )

    [​IMG]

    Zielige heli :(

    [​IMG]

    Maar met de handleiding erbij komt alles goed!

    [​IMG]

    Vind het toch wel lekker makkelijk in elkaar zitten, zon ESky, zo leer ik er ook nog van!:D

    Nieuwe odnerdelen zijn direct bestelt met nu alluminium blade clamps.. Ook meeste lagertjes zijn bestelt omdat ik toch het risico niet gauw wil lopen. Degene die erop zitten lopen nog heel soepel maarja, die kunnen ook een klap hebben gehad :D
    Zit alleen nog te twijfelen om de belt ook te vervangen. ( Voor de staartrotor ) Ik heb em hier op vooraad liggen dus het is mogelijk..
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2011
  6. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Zo die heb je aardig krom gecrashed :p
    jammer maar hier leer je alleen maar van en ook het in mekaar en uit mekaar halen is ook alleen maar goed :cool:

    en de mijne ziet er op het moment niet veel beter uit, alleen dan nog wel heel.
    ik link mijn foto's wel FF zodat jou foto thread wat schoner blijft ;)

    ik zit op wat kleine onderdelen (moet ook een nieuwe kogel link tang hebben) te wachten alvorens ik weer verder kan..
    http://i54.tinypic.com/jqnvdl.jpg

    Nou ja ben nu met mijn walkera aan het spelen...
    Succes met het herstellen maat en meer geluk de volgende keer !

    EDIT trouwnes over de gyro als jij tevreden bent met die er nu in zit, zou ik u'm niet vervangen,

    aangezien dat ook een prima gyro is..
    ik geloof dat zelfs raptor gebruikers deze gyro gebruiken (ergens op youtube gezien of gelezen) ..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2011
  7. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik heb ook geleerd van E-sky. :D

    Veel repareren! ;)
     
  8. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk

    Ja terwijl eigenlijk het helemaal niet zo heel hard gingen, eerst sloeg de featheras krom - > blad krom en sloeg de boom in haha..

    Maar heb nu net de complete main gear vervangen, zat heel IETS een dutje in een tandje dus riskeer het niet, het vervangen ervan is ook supersimpel. Ik kwam er ook achter dat 1 servo een tik heeft gehad en dus stuk is, deze had ik nog liggen. Dus die heb ik er gelijk op gezet - heb nutcaze's zijn tuts even bekeken m.b.t het levelen van servo's. Gaat er simpel weg gewoon om dat je servo's 90 graden staan, en de swashplate horizontaal dmv de stangetjes die je kan verdraaien..

    Nu moet ik alleen me swashplate hori krijgen, iemand een snelle oplossing ervoor zonder tooltje? :D
    Staat opzich op het oog al heel erg horizontaal, maar wel fijn als het 100% in orde is gelijk..

    Ik verwacht alle onderdelen maandag/dinsdag binnen te hebben en weer te kunnen monteren.

    De heli staat nu zonder boom en zonder wieken:( ( Ga de drive belt overigens gelijk maar vervangen.. )

    Ik ga deze gyro inderdaad nog even verder gebruiken - omdat ik hem nu hij toch uit elkaar is helemaal origineel afstel ( swashplate, pitch etc ) en ik een vermoeden had dat het uit fabriek iets minder was..

    @ Tijn Gaanderse;

    Dan doe ik er goed aan om een budget heli te vliegen nog als beginner - want de onderdelen kosten geen ene drol!
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2011
  9. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Onderdeeltjes zijn binnen!

    Even een lijstje van wat je ziet op de volgende foto:

    Wat hoort er niet bij:

    - De tafel
    - Het tapijt
    - De drinkfles ( Nouja, tijdens het sleutelen.. )
    - Glazen kaarsjes
    - Onderzetters

    Wat hoort er wel bij:

    - Complete set lagers rotorhead (ga ze niet allemaal vervangen overigens, reserve houden )
    - 4x staafjes featheringshaft
    - 3 tail boom'
    - 2 sets carbonnen bladen
    - Drive belt
    - Carbonnen vleugel voor op boom
    - 2 originele bladen clamps
    - 2 metalen bladen clamps set (2e foto)
    - O-ringetjes voor in rotorhead ( rode ringetjes )

    [​IMG]

    De upgrade clamps:

    [​IMG]

    Vanavond aan het werk!:cool:
     
  10. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Zo'n swashplate leveller, en een pitch gauge zijn wel een must, die kan je maar beter ook bestellen. die zal je altijd nodig blijven hebben.

    Trex 450 Sport & Trex 450 Pro, Rave 450, Belt CP, Outrage G5 [HR1132-SLV] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

    Pitch Gauge Esky [EK1-0348 (New 000316)] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

    De swashplate kan je ook met het oog afstellen. Je zal met invliegen toch nog kleine correcties moeten maken.
    Zo'n pitch gauge is wel heel belangrijk, eigenlijk kan je de heli zonder dat ding niet goed afstellen, of je bent lang bezig.

    Nog een tip: de main gear van E-sky lijkt gemaakt van uitgedroogde kaas. als je al iets te snel gas geeft liggen de tandjes er al af, superzacht. Ik heb er een gear van een E-flight blade 400 op gezet, geen last meer gehad van een gestript tandwiel.

    Veel suc6 met herstellen, ik zie ook dat je al een paar upgrades hebt. :thumbsup:
     
  11. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Aaa spulletjes altijd leuk om op te wachten :p ,
    aangezien ik nu nu weer zit te wachten op mijn thrust bearing kit RCtechnics was de verkeerd meegezonden ..

    staart zit te wachten Alu staart

    succes met het verbouwen, al denk ik dat je inmiddels wel klaar bent...
     
  12. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk

    Wow mooi staartje! Zijn die er ook voor de CPX beschikbaar?

    Hij zit helemaal in elkaar - vandaag pitch gauge bestellen want hij moet nog wel afgestelt worden :D
     
  13. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Ik dacht dat deze alu kop ook op de CPX pasten (denk ik nog steeds) ,
    maar ik kan u'm dus nergens tegen :(

    ga wel FF kijken hoe of wat ;)
    Kan ook zonder een pitch gauge maar als je er een besteld heb , zeker gebruiken ...

    Jammer dat het weer ons nu de rug toe keert...
     
  14. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Bah, weer echt een Hollandse zomerdag, en net weer op mijn twee vrije dagen. :eek:nweer:
     
  15. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Zonder pitch gauge? Overal word me aangeraden met te doen, jij zegt dat het kan zonder..

    Ja het weer is inderdaad rot, wou nog rijden met de T-Maxx maar gaat em niet worden! Dan maar weer verder sleutelen met de CPX..

    Ik denk overigens ook dat de CP V2 alu upgrade staart exact hetzelfde is inderdaad..
     
  16. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Ja ik raad je ook aan om de pitch cauge te gebruiken, maar stel dat je er geen een heb.. kan je het ook zonder :)

    ga het niet uitgebreid uitleggen omdat het gewoon weg beter is om een pitch gauge te gebruiken.

    maar kort uit de bocht is, dat je het z'n beetje op het oog doe...
    heeft wel dezelfde handelingen met de motor ontkoppelen, 3d switch omzetten, etc...
     
  17. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Heb vandaag de pitch afgestelt, daarna geprobeerd even op te stijgen, gaat hij rondjes tollen. ( Terwijl er eigenlijk niets aan de elektronica veranderd is ).
    Dus ik de servo alle kanten opgooien ( van tail boom ) niets hielp.

    Uiteindelijk de NOR/REV schakelaar op de gyro omgezet, en nu bleef hij stabiel! ( Moest wel de schakelaar op me afstandsbediening (RUD) omzetten om de goeie kant op te gaan ).

    Maar waarom is dit veranderd?
    Wat ik vernieuwd heb is:

    Feathering shaft
    Lagers featheringshaft
    Blade clamps
    Blades

    Drive belt ( staartrotor, zit goed gespannen )
    Complete tail boom

    Opzich vind ik het niet erg, hij vleigt zo ook wel, maar waarom zijn er dingen omgedraait? (Stekkers van de gyro kunnen er niet verkeerd om in overigens, wel geprobeerd.. )
     
  18. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Belt los gehad? Draait de staartrotor wel de goede kant op?

    Vaak is het de draairichting van de staart rotor. I vind het altijd tricky die staart, om die goed terug gemonteerd te krijgen. (ook al ben jij er niet aangekomen)

    Ik pak altijd de manual van de heli erbij en kijk zo alles na.
     
  19. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Ja hele staart is er zelfs af gehad, en belt is vervangen. Ik begin nu ook te twijfelen dat ik hem er wss verkeerd om op gezet heb..

    Als ik zeg maar naar de linker zijkant aankijk, en draai de hoofdrotor met de klok mee ( rechtsom ) gaat destaartrotor tegen de klok in..
     
  20. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Als de hoofdrotor met de klok meedraait (de goede kant op), draait de tailrotor, als je naar het achterste blaadje kijkt, omlaag.

    [​IMG]

    Als je belt in de staart niet gedraaid rechtop hebt staan, Kijk dan over de tailboom met de tailrotor van je af, en draai de belt dan een kwart slag naar rechts.

    Zo zou het goed moeten zijn. ;) :D
     

Deel Deze Pagina