Kleine Heli met body

Hallo mensen

Ik zal me eerst maar even voorstellen want dit is de eerste keer voor mij
op het Heli-forum, Ik ben dus Odin alias Skyhigh en ik heb vooral veel ervaring
met vliegtuigen (zo'n 3,5 jaar) en ook ondertussen veel gevlogen met lama'tjes
(lama v3 van mezelf, Hirobo XRB van mijn vader) Ik heb echter omdat ik mijn interesse voor helicopters toch wat verder wil uitbreiden wil ik binnenkort een
nieuwe heli aanschaffen, Ik heb hier echter een paar wensen voor

1. de voorwaartse vlucht moet een beetje te onderhouden zijn, dit was mijn
grootste ergernis bij de lama's, dat voorwaartse vlucht gepaart ging met een
volle uitslag en veel neveneffecten.

2. Ik hoef er geen kunstvlucht mee te doen, gewoon een beetje circuitjes vliegen dus ik neem aan dat CP achterwege gelaten kan worden

3. Ik wil er zonder teveel problemen een FCO2 onder kunnen plakken, maar
deze wens heeft de minste voorkeur

4. Hij moet een beetje inzetbaar blijven tot een magere 2 beaufort, want daar
geeft de lama zelfs bij volle uitslag het al op

5. dit is waarschijnlijk de moeilijkste, ik wil er graag een body op kunnen plakken
ik heb echt niets met kunstvlucht, niet eens een stallturn, ik wil gewoon een
beetje lokaal kunnen vliegen

natuurlijk hoeven deze voorkeuren niet per se 100 % te kloppen met een
bepaald model, alleen wens 5 is "verplicht", echter ik heb geen ervaring met
helicopters beoordelen, ik heb bijvoorbeeld de picollo gevonden, maar daar
hoor ik allemaal horrorstory's over.

kunnen jullie hier op het heliforum mij helpen?

alvast bedankt

Odin

hey
mijn eerste echte heli was een spirit fun van robbe
is een 400 size heli en is zeker bestand tegen 2 beaufort
het is een cp heli maar de meeste fp's zijn toch te licht om weerstand te bieden tegen wat wind hoor. en een boddy is mits kleine aanpassingen aan het frame normaalgezien mogelijk met body's van een 450 size heli ;)

grts

Ik vind net een hoop informatie over thundertiger helicopters op "mijn" formaat,
cp, maar dat is niet erg ofzo, iemand enige ervaring, en kan ik dit aan? welke?

Linkje

Skyhigh

ps. ik heb een DX-7 en een goede Sim (aerofly)

Laatst bewerkt:
heb je het dan over de mini ep body's ?
dat is voor de mini titan die zijn zeer goed en zeer goed handelbaar ;)
als je met een lama kan vliegen is het maar een heel kleine stap naar de mini titan
en dat is perfect mogelijk met de DX-7

grts

Thundertiger zijn inderdaad goeie kitjes en rompjes. Schijnt ook iets lekkerder te vliegen dan een Trex, stabieler. Ik heb enkel de trex dus kan niet vergelijken, hoewel ik in de toekomst misschien een TT met een Cobra romp koop, blijft mooi.

Hallo mensen, Ik heb me nog even verdiept in de Thundertiger helicopters,
ze zijn erg mooi en van goede kwaliteit, maar de prijs.... ik wil er best een
hoop geld voor neerleggen maar dit gaat me net iets te ver, zoveel geld
heb ik gewoon niet.

nu heb ik wel dit gevonden

"Hello the HK-450 CCPM is a gulang kds 450 helicopter try this website http://www.kdsmodel.com
its the KDS450S you can download a manual also on that website
this is the gulang website http://www.hkgulang.com
i hope that it will help you"

XYK-450.jpg

dus dit is dan een KDS 450, waar ik weer goede dingen over hoor, en de
reserveonderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar

klopt dit dan allemaal?

Skyhigh

Laatst bewerkt:
Dat is toch een hartstikkemooie helicopter voor jou leeftijd om mee te beginnen? Voor ouderen ook trouwens. Een onderdeel van deze hobby is dromen. Als je gelijk je droomheli kan kopen ben je binnen een jaar nadat je hebt leren vliegen uitgekeken.

Onthoud 1 ding, de beste piloten en techneuten beginnen altijd onder aan de ladder, nooit bovenaan.

En als anderen zeiken dat het niet het beste is, jij kan hem betalen dus is het wel even jou heli. Er zijn genoeg hoor die peperduur spul hebben dat in werkelijkheid van de bank is, ook in deze hobby.

KDS is redelijk verkrijgbaar en ik meende, al weet ik dat niet zeker, dat sommige onderdelen uitwiselbaar waren met E-sky of Walkera. Kan ook met een ander merk zijn.

Nadeel is, van deze heli, dat de onderdelen toch echt wel minder van kwaliteit zijn.
Het is meer een sleutelheli voor de ietwat gevorderden, want om hem mooi en stabiel te krijgen zit er behoorlijk wat afstelwerk aan.
Dus als je zoiets wilt doen, zorg dat je iemand in de buurt hebt met wat sleutel en afstel ervaring, die je kan helpen

Neem dan goedkopere Servo's en een cloon Gyro, maar besparen op de kit waar vooral met een zware schaalromp erom flink wat krachten staan is niet de slimste optie.

Een wat duurdere CP heli kopen en er dan goedkope *prut* elektronica in hangen lijkt me ook geen goed idee, zeker niet voor een beginner, je moet toch wel op je spullen kunnen vertrouwen en ook al is het maar een 450, dan moet de heli wel zo stabiel mogelijk vliegen.

Verder is het misschien slim om de schaalromp er pas op te zetten als je de heli echt goed de baas kan.

Hallo

bedankt voor jullie reacties, nu ik steeds meer heli's tegenkom, wil ik eigenlijk
eerst gewoon (inderdaad) leren vliegen, ik krijg goed te horen wat de "don'ts"
zijn, maar niet echt wat de "Do's" zijn.

Wat is een goede heli, met afstelmogelijkheden die ik kan begrijpen en gebruiken?
belt CP, King?

Skyhigh

DO:

-Goede simulator, bijvoorbeeld RealFlight, Phoenix, Reflex
-De eerste keer dat je wilt vliegen de heli na laten kijken door een ervaren piloot
-Bekijk de bouwfilmpjes van Finless BOB op helifreak.com van de T-rex 450SE, dan word je duidelijk hoe een heli nu precies werkt, vooral het stuk over CCPM maakt een hele hoop duidelijk. Dit geld ook als je geen T-rex koopt
-Besparen is leuk, maar heli vliegen is en blijft duur, investeer ook een beetje in de toekomst. Het loopt al snel uit de hand en helaas is goedkoop vaak duurkoop. Zeker als je voldoende vliegt/simt maak je snel vorderingen. Voor je het weet zet je hem op z'n kop en vlieg je netjes 8jes. Ik vlieg nu pas een half jaar en hier is de vloot ook al gegroeid naar twee.

Over een goede beginners heli lopen de meningen uiteen. Ik ben zelf begonnen met een T-rex 450, de enige ervaring die ik had was maanden op de simulator klooien. Het ging gelijk goed en voelde net als in de sim. Mocht ik het weer doen, dan zou ik het precies hetzelfde doen.

Posted via Mobile Device
Harstikke bedank vin, ik ben lid van een club dus ik zal daar ook eens verder vragen of ik daar ook lessen kan krijgen.

Nog even over mijn vorige post, die klonk, danwel onbedoeld, een beetje bot, net alsof jullie nog niets waar ik iets aan had hadden gezegd, mijn excuses daarvoor.

En uiteraard ben ik erg blij met jullie hulp

Skyhigh

Laatst bewerkt:
Dont: een simulator, een goede hapt flink in je budget om en je hebt geen instukteur waar je vragen aan kan stellen. Een fout is zo aangeleerd.

Do: vliegen met een instrukteur via een leerling/leraar zendersyteem wat elke zichzelf respecterende vliegschool heeft.

Een simulator is leuk om te oefenen wat je hebt geleerd en niet verder dan dat. Denk nooit dat een simulator een instrukteur kan vervangen zoals sommigen beweren. Doe je eerste stap met de instukteur, niet met een simulator.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Odin,

Je kunt ook eens gaan praten met wat meer ervaren mensen binnen je eigen club en dan bedoel ik niet je modelvliegclub (ook goed natuurlijk)
Maar de Zweefvliegclub waar we beide lid van zijn ;) de ACvZ.
Daar lopen stiekum veel meer modelvliegers rond dan je denkt.
Ook Heli vliegers.

Voor de Trex 450 (of hobbycity cloon enz) zijn er hele mooie schaal bodies o.a. op de volgende site TREX

Groeten, Theo Janssen.

Dont: een simulator, een goede hapt flink in je budget om en je hebt geen instukteur waar je vragen aan kan stellen. Een fout is zo aangeleerd.

Do: vliegen met een instrukteur via een leerling/leraar zendersyteem wat elke zichzelf respecterende vliegschool heeft.

Een simulator is leuk om te oefenen wat je hebt geleerd en niet verder dan dat. Denk nooit dat een simulator een instrukteur kan vervangen zoals sommigen beweren. Doe je eerste stap met de instukteur, niet met een simulator.

Helivliegen is vooral in het begin gewoon een kwestie van domweg oefenen, oefenen, oefenen. Het is een kwestie van je reflexen trainen. Het eerste doel dat je je stelt is tail-in (met de staart naar je toe) hoveren, daarbij de heli op ooghoogte te laten komen en hem daar rustig op z'n plek te houden, het moet hoveren moet echt vanzelf gaan en het moet lijken of dat de heli zo stabiel is dat je eigenlijk niets aan de sticks hoeft te doen, maar dat doe je wel, constant met kleine bewegingen.

Natuurlijk kan je dit aan de hand van een instructeur doen maar dat gaat pas echt een hap uit je budget zijn. Een simulator komt dusdanig in de buurt van de werkelijkheid dat de eerste stappen inderdaad perfect zonder instructeur genomen kunnen worden. De ervaring van mij en van ook een hoop anderen is dat de simulator zelfs moeilijker is dan de werkelijkheid. Het enige dat de werkelijkheid mist is die reset-knop. Er is in het begin niet veel dat je jezelf fout kan aan leren, dan heb ik het puur over het op z'n plek houden en de hoogte dus ook constant houden. Als je één van de sticks verwaarloosd of overcorrigeerd zal je dat gelijk terugzien op de sim, dan blijft de heli niet mooi hangen.
Met betrekking tot de veiligheid en het bouwen van de helikopter, dat kan je inderdaad niet leren van de simulator, maar daarvoor kan je terecht bij jouw club. Dat kan je trouwens ook niet leren aan een leraar/leerling systeem. Waar je wel even op moet letten is dat de zenderindeling (mode 1 / 2 / 3 / 4) die je jezelf aan gaat leren hetzelfde is als de indeling die op de club wordt gebruikt, dan kan men je daar gemakkelijk helpen.

Ik durf eigenlijk wel te zeggen, dat een simulator, zeker voor het helikopter vliegen, de beste investering is die je kan doen. Als je op een gegeven moment klaar bent om bijvoorbeeld de eerste keer nose-in te hoveren, of inverted te hoveren, dan kan je die bewegingen uren, dagen misschien zelfs weken oefenen, totdat ze echt vanzelf gaan, totdat je ze kan dromen. Doe je het dan in het echt (wel even wat hoogte zoeken om eventueel op te vangen/ corrigeren), dan zal dat ook gewoon lukken. Verder vangt een sim je fouten niet op, de heli stort gewoon in duigen op de grond, je leert dus echt zelf corrigeren en oefent zonder het eigenlijk door te hebben ook een heleboel manieren om je heli te redden. Dit leer je ook niet van een instructeur want die zal altijd ingrijpen als het echt fout gaat.

Laatst bewerkt:
Back