Kleine Nurflügel: vliegt! (met klein buitenlopertje)

Dit zijn pittige propellors! Dat betekent dat je haar weg moet schieten met elastiek. Eenmaal op snelheid zal de propellor haar werk pas naar behoren kunnen doen. Waarom geen slow-prop, zoals bijvoorbeeld een 8'' x 4''?

Gaat het dan wel lukken met een 6''x6'' op 3s en een stevige worp? Het gewicht heb ik intussen teruggebracht tot 265gr.

Gaat het dan wel lukken met een 6''x6'' op 3s en een stevige worp? Het gewicht heb ik intussen teruggebracht tot 265gr.

Een 8"x4" is te groot voor een 1400kv motor op 3 cellen.
Ik zou maximaal gaan voor een 7" x 4" bv CAM prop van Graupner.
Dit zal gemakkelijk starten en heel goed vliegen.

Rick

Vandaag eerste testvluchten uitgevoerd op 2s met een 8''x4.5'' Prop. Er stond nogal wat wind en mijn vliegskills zijn minimaal. Vooral tipstallen moet worden voorkomen. Als het beter gaat, post ik een filmpje.

En wat leuk, er zijn meer liefhebbers die de Reptor willen bouwen, maar dan met KFm2 of KFm4-airfoil van depron...

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu ook nog even op speciaal verzoek een plaatje incl de KF airfoil-plaat erop:

full

De staart moet je eventjes zelf bedenken. Ik had nog een stukje 3mm depron in mijn koffer dat ik er ter plekke op gelijmd heb. Dat maakte dus een wereld van verschil. Zonder staart viel de Reptor uit de lucht, met staarstuk vloog-ie geweldig.

Laatst bewerkt door een moderator:
is het nu een zwever met hulpmotor of een parkflyer geworden?
want ik kan de grens niet leggen.

als het een parkflyer geworden is waarvan de motor noodzakelijk is, dan staat het in het verkeerde gedeelte van het forum...

nja, ik lul weer, maar toch...

Nee, 't is echt bedoeld als zwever. Ik weet dat de Duitsers vliegende vleugels maken die twee keer zo groot zijn met hetzelfde vermogen, maar ik ben dan ook nog maar een beginner. Doel is dus zweven en af en toe hoogte winnen met het motortje.

Back